hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - INNSPENNINGSTØYLER
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 INNSPENNINGSTØYLER
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Tone&Svartn&Arni!

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2005 :  14:51:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTone&Svartn&Arni!  Svar med kopi av melding
LURER BARE PÅ OM MAN KAN RI MED INNSPENNINGSTØYLER!?SKAL BRUKE DET PÅ EN NORDLANDSHEST...TROR DU DET GÅR ANN?
Kopi av melding:

Tone,Svarten å Arni<3

Lucinda:

Norway

Skrevet - 22/03/2005 :  15:03:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Ta ein titt på desse debattane.

Rir du med hjelpetøyler?
chambon
Innspenningstøyler, hvor stramme?
Hjelpetøyler

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2005 :  15:03:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Hvorfor skal du ri med innspenningstøyler?
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Tone&Svartn&Arni!

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2005 :  17:03:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTone&Svartn&Arni!  Svar med kopi av melding
fordi jeg vil at han skal gå i rett form...,og jeg vil bygge opp ryggmusklene hans mye mer...
Tone,Svarten å Arni<3
Gå til toppen av siden

Tone&Svartn&Arni!

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2005 :  17:11:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTone&Svartn&Arni!  Svar med kopi av melding
det jeg lurer på er....KAN MAN RI MED INNSPENNINGSTØYLER????det er enkelt å svare på....JA eller NEI?!?!helst begrunn.....takk

Tone,Svarten å Arni<3
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/03/2005 :  18:01:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Når hesten har muskler til det, går hesten i form. Å bruke innspenningstøyler for å få hesten til å gå i form før den har muskler, er etter min mening helt feil. Gå til toppen av siden

Tone&Svartn&Arni!

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2005 :  19:51:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTone&Svartn&Arni!  Svar med kopi av melding
JA eller NEI?!?!helst begrunn.....takk
Tone,Svarten å Arni<3
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2005 :  20:01:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Jøss da, spør man om noe, skal man være takknemlig for at noen gidder å svare...

Leser du Formosissima's innlegg, ser du at hun sier Nei, fordi hesten skal kunne gå i form uten innspenningstøyler hvis den har muskler til det. Uten muskler til det, skal ikke innspenningstøyler brukes. Henger meg på den.

Vil du vite mer om innspenningstøyler må du ta deg tid til å lese de andre debattene lucinda nevnte og gjøre opp en mening SELV, og ikke kreve ja eller nei svar..

Redigert av - Eva V den 22/03/2005 20:20:21 Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 22/03/2005 :  20:05:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Hvis hesten ikke går i form når du rir uten innspenning er det en grunn til det.

Rytteren kan ri feil, utstyret passer ikke, hesten har vondt eller den er ikke sterk nok til å gå i form!

Kan du begrunne hvorfor du vil ri med innspenning? Hvis du vil bygge opp ryggmusklene er nok ikke det beste å tvinge hesten til å gå i form under rytter når den rett og slett ikke klarer det! Da bygger du ikke muskler, du gjør mer skade.

Therese
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 22/03/2005 :  20:07:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Dersom du ikkje klarer å ri hesten i form sjølv bør du lære deg det før du begynner med noko slags form for hjelpetøyler. Hjelpetøyler brukt av uerfaren person kan ødelegge hesten raskt og tar lang tid å bygge opp igjen.

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 22/03/2005 :  20:08:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

<klipp>

Vil du vite mer om innspenningstøyler må du ta deg tid til å lese de andre debattene spoff nevnte og gjøre opp en mening SELV, og ikke kreve ja eller nei svar..

Opprinnelig postet av MissEva

Hei Eva. Berre ein liten korreksjon, det var eg som nemnte dei andre debattane, ikkje spoff.

Redigert av - Lucinda: den 22/03/2005 20:09:47 Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 22/03/2005 :  20:09:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er ikke vanlig å ri med innspenningstøyler.De er ment for bakkearbeid uten rytter.

Om du ri med innspenning, lær deg heller å bruke hjelpe/glidetøyler som er utviklet for netopp det.
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2005 :  20:19:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei Eva. Berre ein liten korreksjon, det var eg som nemnte dei andre debattane, ikkje spoff.

Heh, upsy daisy! Er så vant med at det bare er spoff som får til å lage linker unten av url'en viser(hvordan?!); må visst begynne å lese skikkelig her :P *endrer*

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 22/03/2005 :  20:24:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
du lager url slik: (url="skriv url her")Skriv tekst her(/url) bytt ut () med ][ (NB ][ andre veien)

Dette kan du også lese om under Hjelp Nærmare bestemt her.

Eg har no også laget slike ei stund så det er nok ikkje berre spoff, men spoff kan nok ein heil del meir enn meg om slike ting endå i allefall. (Eg er under opplæring)

Redigert av - Lucinda: den 22/03/2005 20:26:53 Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2005 :  20:39:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
ekspertpanelet på hest.no skriver dressurrytteren jacob noe om innspenningstøyler. kanskje ikke dette du siktet til, men det kan kanskje være til hjelp?
-Marte Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 22/03/2005 :  20:47:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Man kan ri med innspenningstøylerja, men vil ikke anbefale deg det. Så nei. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.