hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - INNSPENNINGSTØYLER
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 INNSPENNINGSTØYLER
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

ShyBoy

Skrevet - 22/03/2005 :  21:29:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Man kan godt ri med innspenningstøyler. Men ikke ofte!!! Jeg bruker ALDRI hjelpetøyler osv. Vel, en eller annen gang bruker jeg det, men hvertfall ikke oftere en en time i månden. Skjeldnere en det faktisk. Men det skader ikke å prøve. Men det beste er tiedemanstøyler og det verste er STRIKK!!!!
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 22/03/2005 :  23:22:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Om du er tvilende til om du kan ri med innspenningstøyler, skal du ikke gjøre det. Innspenningstøyler er så mange, og brukes dem galt gjør de vondt verre. Du skal være svært erfaren dersom du skal bruke dette i god trening. Jeg var på seminar med en av verdens dyktigste dressurryttere (Balkenhol) for litt over et år siden. Han sa så fint som at hjelpetøyler brukes ikke med mindre det sikkerhetsmessig er uforsvarlig og direkte skummelt å ri uten. I verstefall kunne han være tilbøyelig til bruk av martingal, men det var det.

Å ri hesten i form kommer ikke ved bruk av innspenning uannsett. Antagelig er det andre øvelser som vil gjøre jobben mer riktig for deg.

Konklusjon: Nei

Ja, det var Lucida som skal honnoreres for linker denne gang

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2005 :  00:07:59  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
du lager url slik: (url="skriv url her")Skriv tekst her(/url) bytt ut () med ][ (NB ][ andre veien)

Hm, det er jo det jeg har gjort hele tiden, funker ikke på meg *surmule* prøver igjen.. hestemarked

edit: ja, nå funker det jo så klart Takk for hjelpen

Redigert av - Eva V den 23/03/2005 00:08:59 Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 23/03/2005 :  00:12:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lucinda-mattå osv...

Bare husk at innspenningstøyler og hjelpetøyler ikke er det samme.Og derav er det ment for forskjellig bruk.

Innspenningstøyler er justert inn på forhånd og festet i salen/gjord, rytter kan derfor ikke innvirke ved å slippe ut feks.

Hjelpetøyler er glidene (ikke festet til sal )og de holder man i hånden som vanlige tøyler. (Poenget ligger også litt i selve ordet-"hjelpe-tøyler", altså ment for ridning.)
Det igjen vil si at rytter kan bestemme hvorvidt de skal brukes og kan justere dette til underveis mens man rir og gi ut når hesten går som ønsket.

Det kan ikke innspenningstøyler.

Meget viktig forskjell som enkelte "roter" litt med her.

Redigert av - xxxx den 23/03/2005 00:17:48 Gå til toppen av siden

Tone&Svartn&Arni!

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2005 :  09:22:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTone&Svartn&Arni!  Svar med kopi av melding
TUSEN TAKK FOR SVAR....har bestemt meg for å ikke ri med innspenningstøyler...

HVORDAN SKAL JEG BYGGE OPP RYGGMUSKLENE HANS?har ikke tilgang på ridebane,han kan ikke sånn avanserte dressurøvelser...hvordan kan jeg gjøre dette?

Ville bare si unskyld for min oppførselen min...var litt desperat...hehe

Tone,Svarten å Arni<3
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2005 :  09:58:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
HVORDAN SKAL JEG BYGGE OPP RYGGMUSKLENE HANS?har ikke tilgang på ridebane,han kan ikke sånn avanserte dressurøvelser...hvordan kan jeg gjøre dette?

Opprinnelig postet av elsker_hester

En ting som er veldig bra, og som alle hester og ryttere kan utføre er å klatre mye på tur. Pass på å holde hesten i skritt. Det er mer slitsomt for hesten enn å trave eller galoppere (galopp er uannsett uheldig da galoppen er en asymetrisk gangart, dvs du har en venstre og en høyre galopp. Og hesten galopperer opp en bakke vil den antagelig velge den galoppen som er enklest, og derfor bygge musklene veldig skjevt), og bygger hesten bedre.

En skikkelig god klatretur i skritt er ofte vel så bra, og også til god variasjon, i tillegg til vanlige turer. Du vil antagelig oppdage at hesten din blir mye sterkere i bakparten, og også styrker musklene i ryggen ved dette.

Når du klatrer kan du gjerne forsøke å legge hestens hals og hode litt dypt, slik at ryggmusklaturen kommer opp og frem. Pass på å ha ganske frie tøyler likevel, slik at hesten kan finne balansen selv. Stå i lett sete når du klatrer.

Lykke til!

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 23/03/2005 10:03:48 Gå til toppen av siden

Tone&Svartn&Arni!

» VIP

Norway

Skrevet - 23/03/2005 :  10:51:30  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTone&Svartn&Arni!  Svar med kopi av melding
ok...tusen takk SPOFF
Tone,Svarten å Arni<3
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.