hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Nicknavn
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Hestemarked.no
 Nicknavn
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 15/03/2005 :  12:21:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Ønsker helst å kalle meg bare Ragnhild her på hestemarked, men hvis jeg prøver å endre det, får jeg bare beskjed om at det allerede er tatt. Jeg ville så se hvem som hadde nicket Ragnhild, og trykka på den gardinlista "Gå til presentasjon" under "VIP/hjemmesider". Der får jeg ikke opp noen som heter kun Ragnhild. De treffene jeg får opp der er:
ragne jorid
Ragnhild E
ragnhild helene
Ragnhild=o)
Ragnhild-babe
Ragnhildsen
ragsi

Hvorfor kan ikke jeg få hete bare "Ragnhild"?

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 15/03/2005 :  12:25:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Det er kanskje noen som har det brukernavnet, men som ikke har vip, går an det og.

Hvordan endrer man navn? Det vil jeg også, heter da egentlig bare Eva :P

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 15/03/2005 :  12:43:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Trur også det er slik att eit navn som er brukt tidlegare ikkje kan brukast igjen. Er ikkje heilt sikker, men meiner å huske att spoff nemnte det i ein eller anna annledning.

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 15/03/2005 :  12:45:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det er kanskje noen som har det brukernavnet, men som ikke har vip, går an det og.

Hvordan endrer man navn? Det vil jeg også, heter da egentlig bare Eva :P

Opprinnelig postet av MissEva

Logg deg inn på forsiden til hestemarked. Da kommer du inn på din medlemsside. Til høgre er det ein meny med brukerdata. Nederst der er det nokre linker som heiter endre brukerdata og endre brukernavn.

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 15/03/2005 :  12:45:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Jeg får også opp at brukernavnet Eikdokka er i bruk. Det tror jeg faktisk ikke ;) Jeg hadde Eikdokka først og endra til Eikdokka* bare for å teste, men når jeg skulle endre tilbake gikk det ikke! Tror ikke det er noen som har "stjelt" nicket mitt på de 5 minuttene som gikk fra jeg bytta til jeg ville bytte tilbake! Hvorfor er det sånn da? *argh*

Man endrer navn inne på medlemssiden sin, i feltet til høyre (gult med overskriften BRUKERDATA) er det nederst tre ting man kan trykke på, "endre brukerdata", "endre brukernavn" & "endre passord" . Når man trykker inn på endre brukernavn tror jeg man kan sjekke om det brukernavnet du ønsker å bytte til er i bruk eller ikke.. Tror du finner fint ut av det der ;)

Therese
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 15/03/2005 :  12:47:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Eg kom deg vist i forkjøpet Eikdokka

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 15/03/2005 :  12:56:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Det er som det sies, både de som har konto med nick, og ikke VIP. Eller at noen har hatt nicket før, og endret. Da er brukernavnet evig opptatt.

Angående nickbytte vil jeg fraråde alle å gjøre det. Jeg mener man skal ha en solid grunn til å måtte gjøre det. Og kanskje jeg vil foretrekke at man heller oppretter ny konto istedet. Kunne jeg valgt skulle det aldri gått ann å bytte brukernavn. Grunnen til at jeg mener dette er at en her på forumet ofte henviser tilbake til en person via nicknavn. Man ser jo også at quoting henter nick. Når man i senere tid ønsker å slå opp i de mange svært verdifulle debattene som finnes her vil det lett gå ann å gå i surr, da innleggene fremdeles henviser til gammelt nick, mens innleggene er merket med nytt nick i margen. For nye brukere som antagelig kan ha ennå mer nytte av de gamle debattene blir det antagelig ennå mer absurd enn for oss som følger med så og si daglig.

Dessuten bryr jeg meg lite om hva man kaller seg, men det er greit å forbinde en person til hvert nick. Man blir trossalt kjent med hverandre etterhvert. Jeg vet om flere ganger hvor brukere har stilt spørsmål, og hvor svaret mitt er basert på mer enn hva akuratt gjeldene spørsmål baserer seg på. Under foring kanskje vedkommende nevner litt om forrutiner, og så kommer man over en debatt angående trening, og så kan faktisk ting kobles litt sammen, fordi man etterhvert "kjenner" brukern. Jeg synes det er en ok mulighet å ha, i et slikt forum hvor veldig mange stiller spørsmål jeg antar at de er ute etter å få løst. Jeg klarer ikke å holde styr på at nickA er nickA på fredag, men kanskje nickX eller nickQ på torsdag. Da blir det som å forholde seg til ulike personer, som man ikke kjenner noe særlig til. Jeg husker iallfall nick..

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 15/03/2005 :  17:18:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Jeg er i utgangspunktet helt enig med deg spoff. Har sett folk endret nick her, og det har tatt meg lang tid før jeg har skjønt at vedkommende er samme person. Allikevel syntes jeg det skal være en viss åpning for det. I mitt tilfelle er det snakk om å ta bort en bokstav. Tror ikke folk ville gått rundt og lurt på hvem jeg var hvis jeg fjernet e'en i nicket mitt. Hadde det derimot vært fra "Ragnhild E" til "DenAnonyme" eller noe helt annet, er jeg som sagt, helt enig med spoff.

Og at det ikke er lov å ta i bruk nicknavn som har vært brukt før? Det er jo ikke rart man får nicknavn med syv stjerner, fire underscore og to utropstegn foran/bak da.. Syntes det skulle vært mulig, jeg. Tenker også da i forhold til nye brukere som kommer og lager vip.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 15/03/2005 :  19:28:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hm, det var da veldig lite fleksibelt av hestemarked å forlange at man ikke kan bruke et nick som er brukt før om igjen - så vidt jeg vet så er ikke dette noe vanskelig å legge til (i PHP er det vel snakk om en ganske så enkel SQL-setning, dog er det om man bruker Oracle). Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 15/03/2005 :  19:54:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Silje, om du orker å lese slutten så ser du at her brukes jo verken php el Oracle, her brukes *.asp Som jeg tror er noe Microsoftbaserte greier, ikke halshugg om jeg tar feil nå!

Syns i grunnen det er litt greit at "allerede benyttede" brukernavn iallfall legges i karantene en stund, dette for at ingen andre skal dukke opp med det og lage kaoset enda mer komplett ang hvem som er hvem osv.

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 15/03/2005 :  20:12:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg vet at det er laget i ASP, det jeg sa var bare ment som et eksempel på at akkurat i PHP trenger man ikke gjøre så veldig mye ;-)

"Karantene" er greit, men livslang forvaring? Det fører som Ragnhild sier, til en del *******Stjerna*****, ____Frøken^^^^, |_|_\Blakken/_|_|-type nick.
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 15/03/2005 :  20:46:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Hmm.. Det eneste jeg skjønte av de tre siste innleggene var det siste avsnittet til Formosissima, og det siste avsnittet til Guro.. Tror jeg.. =P
Karantene er vel og greit, men nå har jeg vært her i over ett år, og Ragnhild er fortsatt ikke mulig å bruke. Hvor lenge skal de ha det i karantene da isåfall?
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 15/03/2005 :  21:05:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
OBS, off-topic; Du får spørre Ragnar, Ragnhild - han har vel greie på sånt ;-) Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 15/03/2005 :  21:36:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Mye av grunnen til at mange har stjerner, smilies, hjerter osv i nicket er nok vel så mye fordi man bare synes det er kult, eller fordi man kommer høyere opp på denne VIPrullemenyen. Tror jeg..

At man ikke kan klare å lage andre foirnuftige nick kan jeg ikke skjønne. Den største brukerdatabasen jeg har tilgang til er den som finnes på uio. Her finnes det per dags dato 59946 unike brukere (antagelig inkludert et svært lite antall systembrukere, iallfall sett i forhold til det helhetlige antall brukere, og noen brukere som har flere konti, men likevel da med unike brukernavn). Når reglene på uio sier at et brukernavn kun skal bestå av bokstaver, kun inneholde bokstaver fra for-, eventuelt mellom- og etternavn, og aldri overskride 8 bokstaver skjønner jeg igrunn ikke hvorfor man på Hestemarked, hvor det ikke er krav til antall bokstaver i brukernavn (antagelig en øvre grense, men dette er langt over 8 bokstaver), man kan bruke tegn, bokstaver og tall, og nicket må ikke nødvendigvis være en kombinasjon av ditt originale navn. Det er klart at ikke alle kan hete kun fornavnet sitt, men har man ikke vært tidlig nok ute må man jo nesten bare godta det. Hva er galt med å hete en god kombinasjon av for- og etternavn, eller rett og slett gå for et selvoppfunnet nick ikke alle andre bare vil finne på å bruke? For en god del år tilbake fant jeg opp det nicket jeg har i dag. Jeg synes kanskje ikke det er superkult lengre, men det er unikt, det er meg, og jeg har ennå ikke kommet borti at nicket har vært opptatt som brukernavn (isåfall har jeg vært der før) steder jeg registrerer meg, jeg har det bestandig i fred på IRC. Er ikke det ok? Synes iallfall jeg, så jeg går for spoff.. Eneste tilfelle hvor noen har kommet meg i "forkjøpet" med dette nicket er under domene. Finner ingen varianter av bruk av spoff under de mest populære toppdomenene (dvs det er .com eller .net jeg vil ha, .no er ledig men jeg har per dags dato ikke org.nummer) som jeg kan som privatperson kan skaffe meg, og som er ledig.

*hehe* Litt off-topic, men nå googlet jeg nicket mitt. Spoff er visst det samme som Oss er på norsk, og Faq er på engelsk. Altså.. Spoff (Svar På Ofta Förekommande Frågor), Oss (Ofte stilte spørsmål) og Faq (Frequently Asked Questions). Det visste jeg faktisk ikke, og har altså lite med hvorfor jeg endte opp med det valget av nick

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 15/03/2005 :  21:59:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Det blir nok MissEva videre på meg også, Eva og Eva V er i bruk, som ikke er så rart. Bruker som regel mitt eget navn fordi det er enklest, men siden det er så kort og enkelt er det ofte tatt. Da må man til med diverse "tillegg" som "Miss"og "Frk", som jeg da irriterer meg grønn og blå over lenge etterpå :P
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 15/03/2005 :  22:37:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg har ingen planer om å bytte ut Formosissima, selv om det nicket jeg bruker nå -egentlig- er Formosiss. Har hatt Formosissima/Formosiss i mange herrens år, og bruker det overalt; forum, IRC, innlogginger osvosv. Formosissima/Formosiss "er" meg. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.