hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Alt utstyret vi så gjerne skulle hatt.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Alt utstyret vi så gjerne skulle hatt.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Hefa

Norway

Skrevet - 24/02/2005 :  20:40:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHefa  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHefa  Svar med kopi av melding
Spoff: Jeg er lutter øre hvis du har andre jakker å anbefale som er varme, fine, har god kvalitet og sitter bra også når man rir! Kingsland er de eneste jakkene jeg vet om som har alle disse egenskapene.. Men jeg er helt enig, kjedelig å ha en jakke som er så vanlig at den nesten er rideuniform!
http://www.hestekur.no

(anbefales)
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 24/02/2005 :  22:20:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg har bomber fra Kingsland, men min er grå:) Så den er i det minste ikke _så_ vanlig.
Hva med en Withaker jakke da?? De har iallfall noen som minner om bomber jakken til Kingsland.
Eller Pikeur kanskje har noen??

(nå er jo ikke jeg spoff da, men svarte litt likevel jeg)

Guro
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 25/02/2005 :  00:32:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Spoff: Jeg er lutter øre hvis du har andre jakker å anbefale som er varme, fine, har god kvalitet og sitter bra også når man rir! Kingsland er de eneste jakkene jeg vet om som har alle disse egenskapene.. Men jeg er helt enig, kjedelig å ha en jakke som er så vanlig at den nesten er rideuniform!

Opprinnelig postet av Hefa

Jeg kjøpte en Pikeur-jakke (jeg betalte under 500kr for den) på Hestesport-Centeret under Norway Grand Prix i Drammen i sommer. Den har slik bombefasong som Kingslandjakkene har (dvs strikk/innsnevring i livet). Jeg synes stoffet er mykere (den er fleeceforet), og den likner jo litt på Kingsland p.g.a. fasongen, men er likevel en slik jakke "ikke alle andre har" (den er også litt mer diskre med hensyn på merking enn hva endel av Kingslandjakkene er). Det er vel det å ikke ha lik jakke som alle andre jeg ikke vil ha. Kingslandjakkene er jo ellers fine.. Min favoritt er den cordjakka de har hatt. Og det er faktisk ikke så utbredt heller. Mulig det er en grunn til at jeg liker den

Også har jeg en sånn Oslo Horse Show-funksjonærjakke. Den er riktignok en eneste stor reklameplakat, og mer en høst/vårjakke. Riktignok en jakke som ikke bare er å skaffe seg, men den er av merke Treadstone, og er antagelig mulig å få også uten reklame på. Kanskje de har varianter i samme fasong, som er bedre foret. Vet ikke om så mange som fører dette merket. Ulempe selvfølgelig

Musto har endel tøffe jakker. De er dog litt dyre, og jeg har ikke erfaring med dem selv. Hadde jeg hatt brukt for ny stalljakke er det mulig den hadde vært en aktuell drømmekandidat.

Og som Guro nevner.. Whitaker har også noen.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 25/02/2005 00:33:07 Gå til toppen av siden

mint
» VIP

Skrevet - 28/02/2005 :  21:36:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Molly: Har du bestilt schabrakene på tltrico? Sender de til Norge? De så supre ut! Og så stilig med mange kantebånd som man kan velge selv! Gå til toppen av siden

mint
» VIP

Skrevet - 28/02/2005 :  21:39:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Forresten; slike antiqe schabraker fås kjøpt også hos stald-direkte.dk. Ikke så dyre der. Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 01/03/2005 :  14:38:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Hvordan ser disse antiqe sjabrakene ut ? Kan liksom se for meg de i hodet mitt, men tviler på at det er riktig : p Noen som kan copypaste en link med et bilde ?
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave''
Redigert av - Kristine & Ibrahim K den 01/03/2005 14:39:55 Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 01/03/2005 :  16:57:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg sjekket stald-direkte.dk og fant da denne, som blir omtalt som "antik" schabrak.
Var muligens en i "ikke-hvit" farve som er litt lettere å se på bildet der også...

Guro

Redigert av - Guro den 01/03/2005 16:58:12 Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 01/03/2005 :  17:49:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Hehe, de var rare; har aldri sett slike før :P Ligger visst litt etter borti her.
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 01/03/2005 :  17:56:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
For å spore av litt;
Hva er egentlig så bra med disse schabrakene? Er det bare at de er fine, eller har de en praktisk betydning at de er forma litt anderledes enn "vanlige" schabraker?
Gå til toppen av siden

mint
» VIP

Skrevet - 01/03/2005 :  18:37:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ang. Stalljakker: Jeg har en Musto Snugs og er fantastisk fornøyd med den! Utrolig lett og god pustefunksjon. Mange andre jakker er litt "hemmende" når man rir, men denne er bare midt i blinken som ridejakke. Anbefales. Koster noe mer enn Kingslandjakkene, men er verd prisen.
Redigert av - mint den 01/03/2005 18:47:57 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 01/03/2005 :  19:36:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Ragnhild E: Jeg liker dem fordi de ikke er så voldsomt standard, ergo - jeg synes de er fine ;-) Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 01/03/2005 :  19:54:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Okei :) Sant at de ikke er så voldsomt standard ja, er enig at de var fine :) Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 01/03/2005 :  19:57:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Ahh, akkurat slik jeg tenkte meg at de så ut : ) Fiiine sjabraker da. Kan se for meg en sånn hvit sjabrak på en stor, blank og kullsvart Frieser med man og hale her ifra og til månen : )
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 01/03/2005 :  23:06:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Men mal apropos til de schabrakene: er det noe i KR om hvilke schabrak man kan bruke, eller heter det bare at den skal passe til salen eller noe i den duren.
(Er lat, orker ikke lese KR selv akkurat nå, og håper noen andre har svaret ;))

Guro
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 01/03/2005 :  23:50:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men mal apropos til de schabrakene: er det noe i KR om hvilke schabrak man kan bruke, eller heter det bare at den skal passe til salen eller noe i den duren.
(Er lat, orker ikke lese KR selv akkurat nå, og håper noen andre har svaret ;))

Guro

Opprinnelig postet av Guro

Jeg "kan" bare dressurreglementet, men i og med at det går for å være det "strengeste", er det neppe galt å anta at det som står der også gjelder generelt. Det påpekes nemlig bare at salen skal være av engelsk type og at man eventuelt kan benytte salunderlag. Det står ikke noe mer om salunderlag.. Da forstår jeg det slik at slik shabrak er lov. Jeg har også sett slik shabrak brukt i dressursammenheng.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.