hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Alt utstyret vi så gjerne skulle hatt.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Alt utstyret vi så gjerne skulle hatt.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 21/02/2005 :  23:00:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Merkelig med det, men de periodene man absolutt ikke har penger er gjerne de periodene man finner alt man "såå gjerne skulle hatt". Tenkte derfor jeg skulle sette ned en liten ønskeliste, og er også veldig nysgjerrig på hva andre kunne tenkt seg/trenger/må skaffe seg! (Artig med en ikke fult så seriøs tråd også).

- Denne ridebuksen fra HH, i beige (879 kr/Høøks).
- Kingsland Snowflake i mørkeblå, men nå har de dessverre bare rød igjen. (899 kr/Løwenborg).
- Dette HH-hodelaget i brunt (Tar gjerne hesten på bildet også ;-)(729 kr/Høøks).
- Sånn "antique" schabrak som er så in nå ;-)
Finner ikke noe bilde, men de har et litt annet snitt enn de vanlige - og er råådyre :-s
- Trenger også en longelinje, innspenningstøyler og longegjort. Samt longepisk.

Er også spennede å høre hva andre som faktisk har disse tingene synes om kvalitet o.l.
Litt etter litt kjøper jeg vel dette; hest eller ikke.
Så, hva ønsker dere dere?

Redigert av - Silje-og-Tindra den 22/02/2005 07:26:46

Eikdokka

Norway

Skrevet - 22/02/2005 :  00:33:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Jeg skal på storshopping til helga!! *wow* jeg gleder meg noe så inni f.. !!! Har ikke så mye penger men håper på litt sponsing her og der! Er ingen skikkelige hesteutstyrsbutikker her så det blir langtur (ca. 3 timers kjøring) ett par gang i året! En gang dro vi dit med minibuss (hihi) og shoppa for over 30 tusen til sammen!!!!

akk, hadde jeg vært rik!

Therese
Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2005 :  01:18:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Jeg skulle gitt hva som helst (utenom de pengene jeg ikke har) for en ny dressursal. Helst en "gul" stübbensal;)

Et slikt hadde heller ikke skadet(mellom 4-5000 norske):http://www.usfriesianreferral.com/imagesforwebpage/cortesa2.gif

Er så mye man har lyst på, men (geipe til formossissima) jeg fikk tak i antiquesjabrak til 250 kr. Kanonfin

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/02/2005 :  07:27:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Aiai, hvor kjøpte du? Jeg vet de er en del dyrere i Sverige (der koster de 1000), mens de i Danmark er billigere (rundt 200). Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 22/02/2005 :  09:32:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
På travparken i bergen faktisk i forfjor sommer.
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 22/02/2005 :  10:20:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
*sukk*
Er det ikke fælt? Jeg kan ikke gå i utstyrsbutikker når jeg ikke har penger, for det ender alltid med at jeg tenker at jeg må jo ta meg råd til litt lissom... Har aldri hatt det sånn før, men når det gjelder hester kan jeg gladelig bruke flere tusen på ting som er kjekke/fine, men egentlig unødvendig. Og jeg som vanligvis er så flink til å spare! *sukk igjen*

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Hefa

Norway

Skrevet - 22/02/2005 :  18:28:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHefa  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHefa  Svar med kopi av melding
Jeg vet hva du mener, ja!
Har hest på fôr en gang i uka, men det er utrolig hvor mye man plutselig "trenger"! Spesielt nå som jeg passer henne i vinterferien.
Veldig artig tråd, forresten! :)

- Kingsland jakke
- Longegjort (Fikk pessoa-system til jul, like før den gamle longegjorten røyk.. Uff)
- Pikeur ridebukse (kan aldri få nok..)
- Equipage hansker (anbefales! men jeg finner dem ikke i Oslo)
- Bay Jacobsen (?) pad (http://www.stallbua.no/sadelunder/saupad.html)
- Longepisk

Og sikkert mye, mye mer enn jeg kommer på akkurat nå...

(Var så heldig at jeg fikk gå og velge ut hodelag og bitt som eierne betalte. Et snasent Pessoa hodelag med noen fantastiske (og dyre) tøyler med lær på utsiden og gummiknotter på innsiden. Smale, flotte å se på og gode å bruke! Det var en god følelse, ja!)

http://www.hestekur.no

(anbefales)
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 22/02/2005 :  18:42:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
¤ sukk¤ skulle gjerne hatt en ny kapsun i lær, longeringsgjort i lær, men men alt må vente til jeg har kjøpt salen jeg skal ha.
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 23/02/2005 :  00:29:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Formossisima: De Snowflake jakkene har det på Horze (40 % salg - tror jeg!) og på Caprilli (50 % - helt sikkert). Og de har de i mørkeblå!

Var på shoppingrunde i dag med 3 venninner, you see. Var innom Horze, Lillestrøm hest og hund, Caprilli og Hooks. Handlet skuffende (hehe) nok bare et gummibitt med eplesmak. Var på handletur forrige uke også skjønner dere. Kjøpte da Bucas grime, bogbeskyttelse, sjabrak, masse nye børster, stalldekken, kopper mm. Uansett, selvom jeg har dobbelt opp og litt mer av utstyr til èn hest er det fortsatt ting jeg har lyst på;

* J.W Fleecedekken Sabrina ( http://www.lillestromhestoghund.no/html_plain_items?items_id=178552 )

* Bucas Rhino Wug plus - utedekken. Som jeg får av min mor neste vinter! -JUBLE- ( http://www.lillestromhestoghund.no/html_plain_items?items_id=178602 )

* Proff. choise senebeskyttere

* Pro Classic Verdus beskyttere

* Og Kieffer Lusitano dressursal

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave''
Redigert av - Kristine & Ibrahim K den 23/02/2005 00:30:57 Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 23/02/2005 :  11:17:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
For øyeblikket har jeg alt jeg ønsker meg (har endelig kjøpt både maratonselen og maratongiggen jeg har ønsket meg kjempelenge):) Men jeg trenger nye transportsokker da, men nå er jeg fullstendig raka fant, så det må nok vente....:)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 23/02/2005 :  17:03:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Får nok aldri alt jeg ønsker meg. Kommer som regel to nye ting på ønskelista for hver ting jeg får kjøpt:

Denne er bare rålekker: Kieffer Suleika grime. Uvisst når man skal få brukt den ettersom hesten min bor i søla, men men...

Også en lekkerbisken: Kieffer Suleika hodelag

Ønsker meg også et Weatherbeeta tynt regndekken for å utvide dekkensamlingen ytterligere.
Dessuten står Weatherbeeta stalldekken ganske langt opp på ønskelista.

Humbaur hestehenger...Høyt opp og langt frem...

Windsor dressursal

Finn Tack ulldekken

Og kanskje (enda) en ny ridebukse

Har dessuten lyst på ny ridehjelm.

Dream on....
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 23/02/2005 :  18:09:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Passier Langenhagen Snaffle (hodelag) har jeg siklet på en stund nå.. Koster rundt 3000kr, noe som selvsagt er alt for mye. Iallfall når man ikke har hest engang..

Og Passiersal! Dressursal altså.. Noe som selvsagt er ennå teitere å ønske seg enn et kjempe dyrt hodelag, i.o.m. at man fremdeles ikke har hest..

Ellers føler jeg meg nesten som den eneste i verden som ikke har Kingslandjakke høyt oppe på ønskelista. De er riktignok fine, men hvor kult er det å ha lik jakke som resten av de på stallen?

Og så ønsker jeg meg en flott dressurhest. Ellers har jeg stortsett det som trengs, gitt at alt utstyret man alt har passer hesten. Jeg har alltid vært tilhenger av å kjøpe utstyr, så etter over 10 år med en slik hobby begynner man jo å få endel av det man ønsker seg. Uff, og uff.. Men hvor er hesten?

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 23/02/2005 :  18:50:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hehe, apropos Kingsland-jakkene, så ønsker ikke jeg meg en for å bruke i stallen - aldri i verden - men for å bruke ute! Jeg er nemlig utrolig kresen når det kommer til jakker, og har for øyeblikket ikke noe skikkelig og varm vinter/kaldt vær-jakke, derav ønsket ;-) Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 23/02/2005 :  20:43:39  Vis profil  Svar med kopi av melding

I grunn og bunn så har hestene mine alt de trenger, men man kan alltids ønske seg mere

*Windsor dressursal. Hesten jeg har på fòr har en trainer full contact. Den er veldig god, men hadde vært kjekt med en dressursal til dressurtimene...

*Hestehenger! Og det skal jeg ha i løpet av noen få år. Satser da på en Gaupenhenger. Snart like dyrt å leie en henger 5-6 ganger som å kjøpe ny jo...

*Skikkelige hindermatriell. Ganske greit og snikre sjøl, men synes det er vanskelig å få det til på en lettvint måte. Det blir så fort mye knussel og travaligeheter, at det hadde vært skikkelig luksus å kjøpt de ferdige...

*Skikkelige hodelag av et godt (dyrt...) merke! Hodelag får man aldri nok av... :)

*Stilige shabracker, til enhver anledning. Shabracker får man heller aldri nok av... :)

*En haug med Kingslandjakker! Har en Kingsland bomber som jeg kjøpte på OHS 2003 og brukt konstant siden. Beste jakken jeg noen gang har hatt! Bruker den over alt. Kjempegod og tykk vinterjakke (noe som trengs her når sprengkulda kommer til helga... -30 - -40`C...)

*En ny pikeur-ridebukse hadde heller ikke skadet...
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 23/02/2005 :  21:49:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hadde ikke sagt nei til dette hodelaget heller; genialt for lengre turer og lignende, iom. at det bare er å 'hake av' bittet, og voila - det er en grime. Likte også den litt 'flate'-looken, ganske uvanlig.
"Dessverre" for meg og heldigvis for kontoen min selges dette bare i Kanada.

Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 23/02/2005 :  22:34:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Antikk schabrak får man kjøpt i sverige til 4-500 SKR www.tltrico.com Jeg har 2 slike antikk schabraker og de er bare super gode myke! Anbefales sterkt. Har en schalock også......
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.