hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - telepati
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 telepati
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

nala

Norway

Skrevet - 15/02/2005 :  13:44:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
nå skal jeg spørre et enkelt men allikavel vanskelig spørsmål.
hvorfor skal ikke telepati eller USP finnes? eller kanskje rettere sagt, hvorfor er det galt å tro på det?
når hvertfall USP er dokumentert, får de som mener at alt må være bevist, for at man skal kunne tro på det.
hvorfor skal ikke da telepati finnes, når det bare en noe litt mer avansert enn USP?

det enkle er ofte det beste;)

AAndreA

Skrevet - 17/02/2005 :  16:45:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva betyr USP??
Noen tror på det andre ikke..?!
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 17/02/2005 :  23:07:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
hva med å snu spørsmålet på hodet: hvorfor skal telepati finnes? er det noe mer enn å rett og slett ha veldig god kontakt med for eksempel en hest? er ikke det nok?

bortsett fra det synes jeg folk skal tro på akkurat det de vil, uansett om det er telepati eller julenissen :)
Gå til toppen av siden

nala

Norway

Skrevet - 21/02/2005 :  15:17:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
tror nok at jeg formulerte det litt teit.
er helt enig med at alle skal få tro på det de vil
husker ikke helt hva USP står for. et eksempel på det er at en hest kan føle at en annen hest for mat, uansett om han verken kan se eller høre den andre hesten. men da må hestene være på bølgelengde. det blir noe sånt

det enkle er ofte det beste;) Gå til toppen av siden

AAndreA

Skrevet - 23/02/2005 :  18:36:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Siden vi allerede snakker om temaet..
Kom over en bok på lesehest.no, "Konsten att tala med hästar" av Carola Lind og Karin Müller. Noen som har erfaring med boka?
Evt andre bøker?
Ser av et innlegg at lesehest.no er dårlige til å levere bøkene?
Blitt litt nyskjerrig på hva dette egentlig er
Gå til toppen av siden

nala

Norway

Skrevet - 24/02/2005 :  19:30:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
tro`kke jeg har hørt om boka før, men har lest noen andre bøker.
de heter "Å snakke med hester" også var det en bok til, som jeg ikke husker. Husker heller ikke forfatteren:/

LivogZara

Norway

Skrevet - 27/02/2005 :  13:59:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
nala: snakker du om de to bøkene til henry blake? å snakke med hester og forstå hester? har du lest å lese hestens personlighet? som Linda tellington jones har skrevet...

Gå til toppen av siden

nala

Norway

Skrevet - 28/02/2005 :  21:19:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
ja, det kan godt være at det er han. Jeg tror jeg har sett litt i boka, men er ikke helt sikker.

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 03/03/2005 :  00:14:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Det kan godt minne om bøken til Henry Blake som Nala beskriver. Har lest dem alle sammen + " Å lese hestens personlighet" av Linda Tellington-Jones. Kjempegode bøker

Han har mange gode poeng i bøkene siden, Henry

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

nationalgame

Skrevet - 26/03/2005 :  21:34:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er overbevist om at det er mulig, og har selv hatt noen uforklarlig hendelser. En av dem var når hunden min fikk en skiveprolaps i ryggen. Den som fikk store smerter i ryggen, det var meg.
Folk bør holde kjeft om ting de ikke har peiling på eller ikke vet. Jeg blir så forbanna nå folk fnyser av mine meninger, at jeg har funnet ut at det er beste å holde kjeft.
Dere har sikkert hør om den uforklarlig kontakten en mor har til sitt barn.
Jeg tror alle har denne evnen.
Dette er et gammelt instingt som vi mennesker desverre har lagt godt bak i underbevisstheten. Det gjelder bare å være åpen for det....
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 27/03/2005 :  00:11:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg må nok si meg enig med Nationalgame der. Jeg kan meget ofte føle hvordan min datter har det.Det gjelder alt fra om hun har det bra på skolen til ting som kan gjelde livet hennes (livsfare).
En annen opplevelse jeg hadde var da den ene tispen vår skulle føde, da hadde jeg også fødselssmerter ( belive me, dem vet jeg hvordan føles...)
Jeg kan sitte inne i stuen og se på en god film, da jeg plutselig får en rar følelse og trang til og ta en kveldstur ut i stallen. Som regel er der noe galt med en av hestene våre da.
Så jeg tror at telepati er en realitet, og det blir forsterket når jeg leser bøkene til Henry Blake.

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -
Redigert av - Bente_og_Etanec den 27/03/2005 00:12:40 Gå til toppen av siden

Cesar

» VIP

Skrevet - 27/03/2005 :  08:52:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Satt og tenkte nei dette tror jeg ikke særlig mye på.. Helt til jeg leste bente71 sitt innlegg.
Har i alle år innimellom våknet om natta og fått følelsen av at jeg må ut i stallen... Og som du sier så har det alltid vært et el annet. En hest som har rullet seg fast, el lign. Så klart jeg tror på dette. Kan desverre ikke skryte på meg samme "egenskapen" i andre sammenhenger... Synd
Gå til toppen av siden

nationalgame

Skrevet - 27/03/2005 :  12:45:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
evne å evne. jeg vet ikke hva jeg skal kalle det for. Men du er i vertfall åpen for det Cæsar Gå til toppen av siden

Cesar

» VIP

Skrevet - 28/03/2005 :  19:49:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hverken skrev el mente at jeg hadde noen evner overhode.
Jeg skrev "egenskap" og i hermeteken..
Gå til toppen av siden

MyLittlePony

» VIP

Norway

Skrevet - 30/03/2005 :  17:14:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!!!! det må jo finne dette her med telpati, vet ikke om hester har det, men det er vel mulig. for mennesker(tvillinger) kan det jo.. og da burde det vel være en måte for hester og???
men selvfølgelig har ikke alle hester det da!??
eller?
hilsen carro og stigur

<3 My Little Pony Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 31/03/2005 :  00:21:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
JA vi kan kommunisere med dyr på et annet "plan".

Jeg har selv opplevd mitt, og driver nå med selvutvikling.

Jeg har IKKE noen spesiell tro på dyretolker, men hadde en venn av meg som er medium til å finne årsaken til et problem med hesten for meg, som han fant og nå er det i orden. Og det var aldri snakk om hva hesten ville hete, eller at hun var misfornøyd med sveisen sin.

Han snakket som dyrlegen ville gjort, og jeg skal kanalisere hesten igjen snart. Anbefales.

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.