hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hodelag
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Hodelag
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

lienka
» VIP

Skrevet - 24/01/2005 :  16:17:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen som kan anbefale meg et godt hodelag?

jalla

Skrevet - 24/01/2005 :  22:12:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har et CTD hodelag som jeg er veldig fornøyd med! Har kun hatt det i litt over 2 år, det har vært i daglig bruk, og regelmessig pusset og smurt, og det holder seg veldig godt hittil, så det regner jeg å ha med i maaange år framover. Tror CTD er produsert av og for Stubben.

Tror det kostet rundt 1100,- da jeg kjøpte det (men det var på 70% da jeg kjøptet det), men jeg skulle gladlig betalt like mye for ett til!

Eller har jeg nettopp bestilt ett HH-hodelag fra Høøks og venter spent på det...
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 24/01/2005 :  22:21:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Du bør egentlig si litt mer om hva du skal bruke hodelaget til. Et vanlig allroundhodelag? Sprang? Dressur? Tur? Har du noen favoritt nesereimer du gjerne vil ha? Bruker du nesereim? Hva slags bitt bruker du?
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

lienka
» VIP

Skrevet - 24/01/2005 :  22:57:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tenkte på et slags allroundhodelag med aachengrime og trinsebitt.. :) Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 24/01/2005 :  23:06:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Ok. Jeg har erfaring med Hubertus og Red Line. De er begge "merkehodelag" i OK kvalitet, til pris det går ann å leve med. Spørsmålet er vel om du finner en modell du ønsker. Jeg er veldig for noe helt enkelt. Gjerne litt bred eller vanlig tykkelse på nesereim, og maks litt dill på pannebånd, men overhode ikke mer

Jeg har ikke erfaring med hodelagene fra Hööks, men har et par lærtøyler av den litt dyrere sorten i engelsk lær, men likevel merkeløse (altså passe pris) som er fra Hööks, og som er veldig fine.

Jeg synes også Jackson har noen fine hodelag. Jeg synes de er ganske stive som nye, men har en venninde som har et sånt, som hun har vært flink med innsmøring på i starten. Det har faktisk blitt veldig ok, og har holdt lenge.

Også er jeg helfan av Kieffer og Passier. Men de har vel ikke normale mennesker råd til

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 24/01/2005 :  23:10:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Morris og Nolan :-) Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 25/01/2005 :  08:54:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har et Kieffer Ergonomic hodelag som jeg er veldig godt fornøyd med:

http://www.summerpastures.co.uk/Summer%20Pastures/Catalogue/German%20Leatherwork/kieffer_ergonomic.htm

Kostet ca 1170, men man får dem til over 1600 hvis man vil .
Læret var mykt fra første stund og jeg liker spesielt godt at det er polstrer bak ørene (håper hesten også setter pris på det...)
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 25/01/2005 :  14:27:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Jeg har også kieffer. Kieffer Cosima om jeg ikke husker feil! Er kjempe fornøyd med de hodelagene. De er stilrene også har de kjempe godt lær!

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 25/01/2005 :  17:01:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har et Kieffer Ergonomic hodelag som jeg er veldig godt fornøyd med:

Opprinnelig postet av Opal

Oj.. Det har jeg sikla etter en stund. Har ikke en gang turd å se på prisen.. Selv om et hodelag til litt over 1000-lappen er dyrt, er faktisk det verdt det. Faktisk er det langt billigere enn jeg hadde venta.. Et Passierhodelag jeg sikler på koster nemlig ca 3000kr

*missunnerlig*

mint
» VIP

Skrevet - 25/01/2005 :  19:22:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kiefferhodelag er ikke av de dyreste, i butikken hos oss selges enkelte modeller til under 1000-lappen. Kjøpte imidlertid et Kieffer Goldline til den nette sum av 2000 kr, og det eksisterer ikke lenger.. Så godt som alle reimene har røket, og læret var som papp innvendig. Mulig jeg var uheldig, men jeg kjøper nok ikke et kiefferhodelag igjen. Synd, for de har noen aldeles lekre modeller..

Derimot er Stubben er merke jeg trygt anbefaler. Utrolig holdbare hodelag med skikkelig kvalitetslær. Koster rundt 1100 for den billigste modellen. Slår man på stortromma kan jeg anbefale prestige, passier og devoucoux, men da betaler man mest for merket. Læret er like godt i et stubbenhodelag.
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 25/01/2005 :  21:17:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg elsker nylon hodelagene mine (har 2 stk)! De tåler en støyt og når de trenger vask så hiver jeg dem i vaskemaskinen sammen med stallklær, schabraker o.l. De kostet ca 400 kr og er i forskjellige farger En annen positiv ting er at man får festet et blinkelys på pannereima i disse mørke tider Det eldste hodelaget er 6-7 år gammelt og like fint! regnvær er ikke noe problem-trenger ikke smøres etterpå
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 25/01/2005 :  21:33:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Molly; råtner de ikke? Etter så mange år? Gå til toppen av siden

*Jane*

Norway

Skrevet - 28/01/2005 :  20:08:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jag sikler også etter det Kieffer Ergonomic hodelaget. Men jeg har ingen hest å bruke det på. Hadde jeg hatt en, skulle jeg kjøpt det hodelaget. Uansett pris...hehe! Digger den foringen i nakken!! Gå til toppen av siden

Liwi

Skrevet - 28/01/2005 :  21:19:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har et gammelt Stübben hodelag, kjøpte det i 94 - og har brukt det mye i all slags vær. Kan vel ikke si at det er like pent som nytt, det synes jo at det er brukt. Imidlertid ser det mye penere ut enn en del andre hodelag av andre merker, som jeg bare har hatt 1-2 år. Regner med at akkurat den typen er ute av produksjon, kostet omkring 1500 for 10 år siden. Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 28/01/2005 :  22:52:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jalla
Nei det gamleste mitt holder koken godt enda Ingen tegn til råte,mugg e.l.

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 29/01/2005 :  20:00:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Alpha Horse, Gold Medal, Stübben, HorseHead og Kieffer-hodelag er jeg veldig, veldig fornøyd med.
Pleier som regel å kjøpe hodelag av kjente merker,så jeg vet hva jeg får..

Man får som regel det man betaler for.

(Styr for all del unna hodelag fra Hööks til 200 kroner.)

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.