hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ordet "sånn"
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Ordet "sånn"
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 11/01/2005 :  23:29:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Hei! Har flere lagt merke til at når vi mennesker er ferdig med en ting sier vi sånn??

Foreksempel når du står å børster hesten og du er ferdig kommer det gjerne et "sånn"...

Jeg la merke til dette da hestene mine viste meg det...
Får da jeg sier sånn vet de at jeg er ferdig med det jeg driver med, og at det skal skje noe nytt/annet.
Araberen min kan gjerne humre hvis jeg sier sånn, og det er mat i sikte eller at hun gleder seg å dra på tur, eller gå ut på beite...

Synes dette egentlig er litt stilig, at vi mennesker gjør/sier ting vi egentlig ikke tenker så mye over, men som hestene/dyrene vet så godt hva betyr!! Artig!!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Redigert av - Roxira den 13/01/2005 21:24:36

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 11/01/2005 :  23:41:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Hehe, har ikke tenkt på det jeg heller; sier jo det uten å tenke på det. Det blir vel som en slags halvparade nesten :P

Gå til toppen av siden

karen&irpill

Skrevet - 16/01/2005 :  16:50:40  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingkaren&irpill  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekaren&irpill  Svar med kopi av melding
Morsomt at du nevnte dette, det har jeg ikke tenkt på før, men jeg sier det jo hele tia.. Sier det til og med til meg selv! Som f.eks når jeg er ferdig med leksene! hehe=)
[Karen og Irpill] Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 04/04/2005 :  11:22:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Noen flere som har lagt merke til dette?
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 06/04/2005 :  15:58:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Jeg tenkte ikke over at jeg også sier "sånn" når jeg er fredig med en ting, men når jeg tenkte litt mer over det så vet jeg jo at jeg sier det hele tiden :p

Helle=)

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 07/04/2005 :  13:48:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
En annen ting vi sier OFTE, er "og sånn" i slutten av setninger. Sånne greier og sånn.. Eller kan du finne frem litt pussesaker og sånn. Gjør litt øvelser og sånn.

hehe..

Et annet ord er Liksom.

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 07/04/2005 :  14:22:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg ville liksom bare si meg enig i at mange liksom bruker ordet sånn i slutten av setninger og sånn. Det blir liksom litt sånn rart å si sånn hver gang man skal avslutte en setning og sånn liksom.
Sånn..da var jeg liksom ferdig med innlegget mitt liksom

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

MyLittlePony

» VIP

Norway

Skrevet - 07/04/2005 :  15:02:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
en ting som irriterer meg er at folk sier LISSOM! ikke liksom! når de sier LISSOM så blir det sleng på det som virker litt lat.. hehe..
har bare lagt merke til det hos vennene mine!
SÅNN ja sa sonja! LOL!
hehe..

<3 My Little Pony Gå til toppen av siden

popo

Skrevet - 21/07/2005 :  22:16:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg sier også sånn mange ganger*hehe*
Men det dummeste jeg har hørt(ang sånn) er dette:

Jeg og to andre venner var å spiste ute på restaurant.Kelneren kom bort å tok imot bestillingen og gikk så videre.Han virket ikke helt god,virket som om han akkurat hadde begynt i jobben eller noe.Vi hadde sittet å ventet i en evighet,og spurte kelneren om maten kom snart.Han hadde glemt hele bestillingen han...
Men da han kom, og satt ned maten våres,sa han: -"Sånn!"

Vi holdt på å le oss ihjel,hva med å si -"Håper det smaker!" ?

haha
Gå til toppen av siden

ChristinaOgGampene
» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2005 :  13:04:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
hehe.. jeg er nok av de som sier "lissom" hele tiden, i det siste har jeg begynt og si "liksom" da, (det høres mye bedre ut)
også sier jeg IKKE SANT ganske masse

Istede for og si "sånn" sier jeg ganske masse "der" eller "der ja" hvis jeg klarer noe eller er ferdig med noe

Det er vanskelig å være kvinne - en skal tenke som en mann, se ut som en ung pike og arbeide som en hest...:P Gå til toppen av siden

SøbergPrinsen

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2005 :  13:51:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSøbergPrinsen  Svar med kopi av melding
"Sånn" må være ett av de mest brukte ordene i mitt ordforråd...hehe.

En annen ting jeg OFTE sier når jeg skal forklare noe er "bare"(eller bærre på min dialekt)

"han bærre..."
"så sa æ bærre.."
"Ho tok bærre.."

=P

Gå til toppen av siden

LivM

Skrevet - 23/07/2005 :  15:50:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Siden jeg er trønder blir ordet SHØ brukt mye, tror hestene er litt lei!
Også er jeg fæl på DA...
"Vi snakkes jo da"
"Ok, da"
"Det er jo ikke min skyld da!"
Osv...

Har ikke lagt merke til noen reaksjon på akkurat disse to ordene, er vel mest blablabla fra min side. Det hele er egentlig hevnaksjon pga at hesten gnagde ned den stakkars grinda på beitet. Hevn i form av munn diare

Ellers er det vel bare ett ord som virkelig fenger, KLIKK! Og da ser begge ut som en høne i morgen sol...

Redigert av - LivM den 23/07/2005 15:52:16 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 23/07/2005 :  16:53:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er flink til og si "Tenkte jeg og si" eller på min dialekt; Tænkt æ å seij..

Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 23/07/2005 :  21:31:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Hihi, kjenner meg nok igjen i det meste her, ja
Sånn, eller sann som jeg sier, og han berre, jah, du veit, sant?;p
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 23/07/2005 :  23:34:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er en av de som bruker "lissom" aktivt... irriterer meg når jeg tenker over hvor ofte jeg sier det, men det har blitt så vanlig at jeg registrerer ikke at jeg sier det før jeg i etterkant tenker over det, eller andre kommenterer det....
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 25/07/2005 :  18:17:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Hehe.. mye rart som vi har til vaner å si ja..
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.