hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fjordane til høsten?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Fjordane til høsten?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 22

Lucinda:

Norway

Skrevet - 09/05/2005 :  19:41:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Stipend og lån blir som for videregåande opplæring (bortebuer) Sjekk ut meir på lånekassen sine sider.

Her kan du rekne ut ca støtte.

EDIT: Lånekassen har vist endra på systemet siden eg var elev ved folkehøgskulen. Tidlegare fekk man stipend/lån som ved videregåande opplæring, men dette er vist endra på. Nå får man stipen/lån som ved annen utdanning som faller inn under samme regler som høgskuler/univeritet.

Uansett så finner amn desse opplysningane på Lånekassen sine sider. Sjå link over.

Redigert av - Lucinda: den 21/05/2005 14:30:04 Gå til toppen av siden

lhn

» VIP

Skrevet - 11/05/2005 :  12:08:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
hvordan er det med stipend/lån osv? noen som har gått der som kan si litt om det?

Opprinnelig postet av Weingi

Stipend får man i utgangspunktet ikke. Når man er ferdig/har gjennomført skoleåret så blir inntil en tredjedel av lånet omgjort til stipend.
Skolen sender ut søknadsskjema til studielån i juni.
Lånet posjoneres ut over skoleåret. Skolen betales mnd for mnd, og man får innbetalingsgiro en gang i mnd.
Så her gjelder det å ha styring på økonomien.
Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 19/05/2005 :  11:25:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
trodde man betalte hele beløpet på en gang....jeg forsto også at man ikke får stipend...hvor mye må man betale i mndn? og hvor mye lån får man i måneden? hva er det som avgjør om man får om gjort om noe av lånet til stipend?

*lost*

Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 19/05/2005 :  14:46:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Det som avgjør om man får noe av lånet omgjort til stipend er om du gjennomfører utdanningen. (på høgskole/universitet er det om du består eksamen, men folkehøgskole har jo ikke eksamen)

Tror du finner svar på det meste på lånekassens sider, det står gjerne noe i folkehøgskole brosjyren også. Hvor mye du får og hvor mye du må betale står også der og på Fjordane fhs's hjemmesider. Uansett sender Fjordane ut informasjon om lån og betaling før skolestart.

Gå til toppen av siden

lienka
» VIP

Skrevet - 20/05/2005 :  17:01:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Som bortebuera kan vi få utbetalt 80 000 kr for heile året, av dei blir 32 000 kr evt. omgjort til stipend når skuleåret e fullført. Siden folkehøgskulen ikkje har eksamen e det fraværet ditt som avgjer om lånet blir omgjort til stipend eller ikkje. (trur fraværsgrensa e på 10 eller 15 %)

Støtta fra lånekassa blir fordelt på 10 utbetalinger: i august og januar får vi 16 000 kr, ellers får vi 6000 kr/mnd. Eg trur skulen samkjører det vi skal betale inn til dei med utbetalingane vi får fra Lånekassa, altså at beløpet blir fordelt utover 10 mnd (evt. at vi betaler litt meir i januar og august?).

Kor mykje vi får utbetalt fra lånekassa e forresten litt avhengig av inntekt/formue, så eg vil anbefale deg å bruke støttekalkulatoren deira for å finne ut ka du kan rekne med å få.. :)
Gå til toppen av siden

lhn

» VIP

Skrevet - 20/05/2005 :  17:56:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
100 dager igjen folkens Gå til toppen av siden

lienka
» VIP

Skrevet - 20/05/2005 :  18:07:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
100 dager igjen folkens

Det begynner å nærme seg!
Gå til toppen av siden

lhn

» VIP

Skrevet - 21/05/2005 :  14:50:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Det begynner å nærme seg!

Opprinnelig postet av lienka

Det gjør så, og jeg er spent/usikker/nervøs/etc på hvordan det kommer til å bli. Har ikke gått på skole siden 1998, og nå kommer det til å være masse "små barn" rundt meg. Dere må være snille med meg da!!!
Også hadde det vært kult om det var minst en gutt til på hestelinja...
Gå til toppen av siden

lienka
» VIP

Skrevet - 21/05/2005 :  16:43:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Klart vi skal vere snille, e berre snill eg! :p
Og viss det kan vere noken trøst/oppmuntring.. Det gjekk en gutt på hestelinja i år som har søkt andreåret..
Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 22/05/2005 :  13:36:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
skal nok være snille:-) hehe....gleder meg...håper jeg lærer mye....blir moro å bli kjent med nye folk, håper vi får et spennende år sammen:-)
Gå til toppen av siden

lhn

» VIP

Skrevet - 22/05/2005 :  15:36:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Klart vi skal vere snille, e berre snill eg! :p
Og viss det kan vere noken trøst/oppmuntring.. Det gjekk en gutt på hestelinja i år som har søkt andreåret..

Opprinnelig postet av lienka

Oh...det er bra.... Kan fort bli litt for mye jenter
Selv om jeg jo "kjenner" to av de som skal dit fra før.
Og har ei "kjent" i Eid fra før og. Også kjenner jeg ei som selvfølgelig ikke skal bo der når jeg er der
Og kanskje får jeg besøk av ei som har motivert meg...
Joda...dette må bli bra....heia barnehagen....
Gå til toppen av siden

pacasa

» VIP

Skrevet - 24/05/2005 :  00:57:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressepacasa  Svar med kopi av melding
Det va to gutta i år, så va det en som bytta fra sirkus til hest.
Håpe dåkker blir å trives på fjordane da, for meg ble det noe annet enn forventa, men greit nok. Ta godt vare på skolehestene!
Lenge leve strandstaden!!
Gå til toppen av siden

Mari86

Skrevet - 27/05/2005 :  12:08:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skal begynne på Fjordane!!! Ante ikke at det var en egen "Fjordane-side" på forumet, er det noen flere islandshestfolk her?? Gå til toppen av siden

pale

Skrevet - 30/05/2005 :  00:00:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
For meg ble det heller ikke som forventa, men jeg overlevde. Mye takket være den lokale pøbben:) Enig Caroline, Strandstaden yeah! Lykke til alle sammen som skal begynne, ta med regnjakke;) Håper dere får et fint år....
Gå til toppen av siden

grannemann

» VIP

Skrevet - 01/06/2005 :  12:50:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei igjen folkens!
Dere må ikke høre på Marit og Caroline!!:) Året blir fantastisk hvis du har rette innstillingen, har du en dårlig innstilling og finner ut at det her med hest ikke var så kult alikevel, så seff blir ikke året som dere hadde forventet, men for meg ble årene så UTROLIG mye mer enn jeg hadde forventet! Dere har aldri hatt så gode venner som dere får på FJordane! Lover Er jo en grunn til at hvert år er det ca 20 søkere på 2. året... folk vil tilbake!!

The earlier you get up in the morning the more hours you have to enjoy! Gå til toppen av siden
Side: av 22 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.