hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fjordane til høsten?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Fjordane til høsten?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 22

tirel

Skrevet - 31/03/2005 :  23:34:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men jeg vil ikke akkurat anbefale å gå her.

Hvorfor ikke? Vil gjerne høre hva flere av dere som har gått/går på skolen synes! :)
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 01/04/2005 :  01:45:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Eg gjekk på Fjordane 1999-2000. Det var eit flott og lærerikt år som virkelig kan anbefalast. Skal man virkelig komme nokon vei så er det nok å anbefale å ha med egen hest, men det finst alltids forhester og liknande å ordne seg med for den som er interessert nok og seriøs nok.

Det er dyktige lærarar knytta til hestelinja. Har den dag i dag fortsatt kontakt med fleire av lærarane mine frå mitt år ved hestelinja.

Kan nok fortelle masse, men det får vi ta ein annan gang. Vil berre sei att for meg var året på Fjordane fantastisk og eg lærte mykje. Stabiliserte meg og hesten på LA nivå i dressur og 1- m sprang. Dette var med Fjording. Minnast endå tida ved Fjordane og savner på mange måter den tida.

Gå til toppen av siden

pacasa

» VIP

Skrevet - 05/04/2005 :  21:03:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressepacasa  Svar med kopi av melding
Nei for all del, all respekt til skolehestene, de gjør en god jobb,men vil likevel anbefale folk å ta med egne hvis de kan det. Selv om det e noen som e flinke. Red litt på Siggen her om dagen, og han va helt fantastisk.
Gå til toppen av siden

pacasa

» VIP

Skrevet - 05/04/2005 :  21:07:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressepacasa  Svar med kopi av melding
Ja forresten.... det regner helt syyyyyyyykt mye her!!! Den første måneden vi gikk her va det to oppholdsdager....
bare så folk er forberedt
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 05/04/2005 :  21:19:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
hehe, når man er fra vestlandet er man vant til slikt vær ;)
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 05/04/2005 :  21:30:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ja forresten.... det regner helt syyyyyyyykt mye her!!! Den første måneden vi gikk her va det to oppholdsdager....
bare så folk er forberedt

Opprinnelig postet av pacasa

Ja no har det no vore ekstremt masse regn denne vinteren da. Er ikkje slik her kvar vinter.

Finst ikkje dårlig vær berre dårlige klær.

Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 13/04/2005 :  13:46:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvor mye koster det å leie boks hvis en skal ha med egen hest? hva følger med osv?
er det noen bra hesteutstyrsbutikker i nærheten?

har forresten kommet inn jeg også:-)
Gå til toppen av siden

lienka
» VIP

Skrevet - 13/04/2005 :  15:47:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
På senteret e stalleiga på 3150 kr. Det inkluderer grovfor, kraftfor og spon, i tillegg til foring og møkking (som går på omgang blant folkehøgskuleelevane). Du får dessuten "hallkort", som gjer at du kan ri gratis i ridehallen når den ikkje blir brukt til undervisning.

I tillegg har Ivar Os en stall som ligge mellom skulen og senteret. Der e stalleiga på 2500 kr, inkludert grovfor, kraftfor og spon. Ivar tar morgenforing, og kveldsforinga går på omgang blant dei som har stallplass i stallen. Hos Ivar har hestane kvar sin paddock sånn at dei kan gå ute heile dagen viss eigarane vil det, men fra høsten av skal det bli sånn på senteret og. Viss du står med Ivar må du kjøpe hallkort (375,-/mnd) for å få ri i senteret sin ridehall utenom undervisninga.

Har du tenkt å ha med egen hest?

Hesteutstyrsbutikka e det nok dessverre ikkje så altfor mange av her, men litt fins no.. :) Holmøyane Seletøy har en del utstyr, og no har Felleskjøpet dessuten akkurat begynt å ta inn hesteutstyr.
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 13/04/2005 :  21:17:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Til alle dere som har gått på Fjordane;

Hva får dere igjen for et så dyrt år? Noe attester eller lignende?
Lærer dere mer enn det man lærer på vgs med hestelinje/ jobb i stall?

Mvh Helle

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 13/04/2005 :  21:24:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Dyrt, det er vel ikkje så mykje dyrare enn på andre folkehøgskuler?

Man får 3 poeng for følkehøgskule (for søknad til høgskule)

Om man lærer meir her enn på vgs skal eg ikkje uttale meg om da eg ikkje har gått vgs med hestelinje men trur nok det er fleire timar med hest på folkehøgskulen enn på vgs.

Og man får ri for instruksjon 3 ganger i veka. Det utvikler enn jo som rytter.

Redigert av - Lucinda: den 13/04/2005 21:25:36 Gå til toppen av siden

lhn

» VIP

Skrevet - 24/04/2005 :  19:45:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
En ting er det faglige man får med seg fra skolen. Man blir jo ikke "noe" av et folkehøgskoleår, men man får bra grunnlag for evt videre utdannelse vil jeg tro. For mange er det og for å gjøre noe annet enn det man har gjort i en del år å gå på folkehøgskole.
Noe annet er opplevelsen ved å være et annet sted, treffe nye mennesker, osv.
Og det er neppe en ulempe å ha med på cv'en sin at man har et slikt år på skole.
Og været....det kan regne mye for min del...den gang jeg tjente kongen i grønn uniform var jeg i nord-norge....der blåste det, snødde i alle retninger...og jeg kosa meg verre ;)
Så jeg gleder meg til å komme til Eid.
Gå til toppen av siden

pacasa

» VIP

Skrevet - 26/04/2005 :  12:50:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressepacasa  Svar med kopi av melding
hehe... æ kommer fra nord norge, har bodd dær hele mitt liv, men har ALDRI opplevd værre klima enn her på eid!!
Trur ikke folkehøyskole e noe bra grunnlag for videre utdanning, spørs ka man skal utdanne seg til da..
Gå til toppen av siden

Ellen pernille

Skrevet - 02/05/2005 :  00:19:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei hei!
Jeg har gått et år på fjordane folkehøgskule og kan anbefale det til alle. Fjordingene er kjempefine hester, vi hadde det så utrolig morro med de.
Det var et helt fantastisk år
Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 09/05/2005 :  10:38:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg tror det blir kjempegøy...så det var en som ikke anbefalte å gåå på fjordane, men det er nesten hundre prosent sikkert at året blir kjedelig og fælt hvis man reiser med feil innstilling! vi skal jo ha det kjempegøy, lære masse ( både om hester og om oss selv) og selv om vi sikkert blir drittleie til tider tror jeg ikke jeg kommer til å angre på at jeg valgte et år på fjordane...

*gledermeg*

Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 09/05/2005 :  10:39:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvordan er det med stipend/lån osv? noen som har gått der som kan si litt om det? Gå til toppen av siden
Side: av 22 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.