hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fjordane til høsten?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Fjordane til høsten?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 22

lhn

» VIP

Skrevet - 05/06/2005 :  14:38:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så har en søker alt falt fra....fordi foreldra ikke ville sponse :p
Jaja....
Noen som har en ide om hvordan jeg kan ta andre året uten å måtte slå meg selv konkurs?
Må jo ha egen hest og da...Den skal stalles opp, etc...
Gå til toppen av siden

lienka
» VIP

Skrevet - 05/06/2005 :  16:11:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Noen som har en ide om hvordan jeg kan ta andre året uten å måtte slå meg selv konkurs?

Sliter med akkurat det samme selv.. Har fryktelig lyst til å gå to år, men det blir tøft nok å finansiere ett. Skal ha med egen hest i førsteklasse, så for å få råd til stallplass + skole skal jeg jobbe nesten døgnet rundt i sommer + evt. jobbe som støttekontakt til høsten.

Er det noen av "oss" som har falt fra?
Gå til toppen av siden

grannemann

» VIP

Skrevet - 05/06/2005 :  23:04:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
[Noen som har en ide om hvordan jeg kan ta andre året uten å måtte slå meg selv konkurs?
Må jo ha egen hest og da...Den skal stalles opp, etc...

For å svare på dette, du blir nok meget fattig det var jeg iafall! Men fins en masse jobber du kan få, som er "avholdt" til 2. året. Blandt annet vaske jobb på skolen, der tjener du ca 2-3000 i mnd, støttekontakt som lienka nevnte, barneridinga (undervise barnerideskolen på eid) jeg hadde den jobben i år, veldig gøy! anbefalest jobbe på senteret i helgene, (møkke, fore og slippe ut), og feks på en av de lokale pubene, så det er ikke umulig! men det er jo ganske hardt på 2. året da... rir 2-3 hester hver dag pluss all undervisning og alle de million sosiale tingene du må være med på men det er verdt alt slit og hver minste krone!!! Silvia van Hesik (som er lærer på 2. året) er HELT fantastisk!

Og anngående oppstalling: 2.års elever får 600 kroners avslag på stalleien fordi vi/de har blandt annet middagsforingene på senteret og arragnerer stelltimene. så det

The earlier you get up in the morning the more hours you have to enjoy! Gå til toppen av siden

lhn

» VIP

Skrevet - 06/06/2005 :  14:03:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den som har fallt fra er ei jeg har hatt kontakt med på internett i et par år. uten at vi var klar over det hadde begge tenkt å søke...og det fant vi først ut før jul ifjor...hehe...Menmen...gniene foreldre :P Gå til toppen av siden

jökull
» VIP

Skrevet - 06/06/2005 :  20:52:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg syns ikke det er gniene foreldre hadde aldri tenkt tanken på å spurt foreldra mine om penger til å gå på folkehøyskole.

det handler jo om å prioriere og legge opp penger. alt koster! syns det er lite selvstendig å få penger til alt. jeg har selv betalt hest og utstyr - og har arbeidet for det! ifjor måtte jeg si fra meg en skoletur til egypt fordi jeg måtte ha ny sal

om du tar opp studielån i tilleg trenger du ikke så mye egenkapital. og det er ingen stor bragd å tjene 20000 på en sommer. skal selv jobbe 5 uker sommer + noen avløseroppdrag i tilleg, satser på å tjene rundt 29000 som er grensa for frikortet.

Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2005 :  06:42:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Hehe, det er meg det er snakk om her. Grunnen til at jeg mener jeg har gnine foreldre er at de sa når jeg søkte at de skulle hjelpe meg med ca 2000 i mnd for jeg vil ha med meg hesten opp. Dette syns de var helt greit, helt til jeg fikk vite jeg kom inn.

Og det som er så dumt er at jeg ikke har lov til å gjøre fysisk tungt arbeid pga ekstremt hypermobile ledd og en diagnose med noe jeg ikke klarer skruve:P. For jeg har så problemer med å finne sommerjobber siden jeg ikke har lov til å belaste ledda så mye, jeg har ikke lov til å gå mer enn 6km til sammen hver dag og mye mer.... Den eneste grunnen til at jeg får lov til å ri er at dette selfølgelig styrker musklene. Men det er smertefullt å trene hardt. Dette har resultert i at etter bare 3-4 timer i stallen trenger jeg sterke smertestillende så dette er fast inventar i striglekassen min...
Gå til toppen av siden

pacasa

» VIP

Skrevet - 07/06/2005 :  11:46:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressepacasa  Svar med kopi av melding
Du vet ikke så mye om min innstilling Erika.. Å æ syns fortsatt hest e gøy... Folkehøyskole funke sikkert for noen, men for meg ble det for klaustrofobisk.. Dessuten vet æ om flere enn meg og Marit som tydeligvisk ikke hadde den "rette innstillinga" Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 07/06/2005 :  12:29:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes ikke det gjør noe å spørre foreldrene om penger til folkehøgskolen....

Gå til toppen av siden

lhn

» VIP

Skrevet - 07/06/2005 :  12:52:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tull og tøys Wendy.....Det med ledda dine +++...utfordring kalles det ;) *erte*

Pacasa....Du må gjerne fortelle mer om hva som ikke passet for deg. Da jeg var i militæret hadde jeg det stort sett bra, ble for feit, hadde mange bra venner som jeg har kontakt med enda, etc. Men når det gjelder hvordan jeg bodde. Fire mann på samme rom i 9 mnd....HUFFE....man fungerer ikke like bra med alle, og jeg syns det ble litt for tett, når det man egentlig kan kalle sitt er seng og skap.

Jeg har ingen foreldre å spørre om penger til skola jeg....dei har ikke slikt..hehe...av diverse grunner. Så for min del blir det studielån.
Noen kan spørre foreldrene sine om sånt, andre har ikke den muligheten..sånn er det bare.
Gå til toppen av siden

pale

Skrevet - 07/06/2005 :  13:01:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du aner ikke hvor mye jeg gleda meg til å begynne på Fjordane, Erika. De to første mnd hadde jeg det helt fantastisk, sånn som det sikkert skal være på folkehøgskole. Men for meg(og andre) kom bare den ene skuffelsen etter den andre. Mye syke ting har skjedd som ikke kommer ut....tror nok vi har vært ganske uheldige rett og slett...Kunne sikkert hatt et veldig fint år. Men slik ble det altså ikke. Sånn i forhold til hest og sånn har jeg hatt det fint da. Liker hest fortsatt jeg! På noen måter hadde jeg et fint år:) Hilsen Marit Gå til toppen av siden

lhn

» VIP

Skrevet - 07/06/2005 :  13:23:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
vil gjerne vite hva som skuffet jeg... Gå til toppen av siden

grannemann

» VIP

Skrevet - 07/06/2005 :  15:23:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei dere to som virket litt fornærmet over det jeg sa:)
Det var ikke mening! Var ikke et angrep på dere eller no...tenkte vel heller på feks kristine på deres pav og lignende når jeg sa folk med feil innstilling!!! Ikke dere! Vet jo at dere havna på en veldig dum paviljong på mange måter... Og at det helt sikkert var utrolig vanskelig!
Anyway! Tror dere som skal gå der til neste år får det helt super dupert:) Heldig den som får Tante Borghild som passhest:) Hun er topp!
Og til lhn: Kjempe kult med flere gutter på Fjordane!
Begynner en veldig grei gutt på 2. året:) SÅ du blir ikke helt alene!
Var ikke meningen å fornærme noen.."!

The earlier you get up in the morning the more hours you have to enjoy! Gå til toppen av siden

jökull
» VIP

Skrevet - 07/06/2005 :  15:40:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
det var generelt ment, er det noen som har særskilte behov så stiller det seg jo andreledens.

kan ikke hente opp hoppa mi før til jul pga føll, og da spørs det om jeg får stallplass time will show.
Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2005 :  15:43:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Utfordring når det er så ekstremt at jeg må operere om noen år for å kunne fungere sånn noenlunde normalt når jeg er 30:P? Eller noenlunde normalt betyr at eg må opereres for å fungere sånn jeg fungerer nå, kanskje litt bedre:P Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 08/06/2005 :  19:25:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg er også nysgjerrig på hva det var som gjorde at du/dere ble så skuffet etterhvert???

forresten, får man velge selv hvem man vil bo med? jeg og en venninne reiser sammen opp, og vi har jo lyst å bo på samme paviljong om ikke annet.....

og hvordan er folkene der sånn generelt? er det mange sånne "jeg er best i alt"-folk eller er alle stort sett greie med alle?

Gå til toppen av siden
Side: av 22 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.