hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fjordane til høsten?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Fjordane til høsten?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 22

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 30/07/2005 :  16:00:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg er egentlig ikke stressa i det hele tatt=) tenker det blir som vanlig: kvelden før vi reiser er det å løpe rundt over alt å finne alt det jeg har glemt osv osv...

Opprinnelig postet av Weingi

hehe..kjenner til den:) gikk på folkehøgskole i fjor (ikke fjordane), og trodde jeg hadde alleverdens med tid på meg før jeg skulle reise, tok det hele med knusende ro, helt til to-tre dager før jeg skulle reise.

og hadde også kjæreste jeg måtte reise fra:( det verste jeg har vært med på i hele mitt liv, tror jeg, var kjempetrist. traff ham etter at jeg hadde søkt og kommet inn på skolen, men tenkte ikke videre over at 5mnd gikk så fort, eller at man kunne bli så glad i en person på så kort tid...vi er ikke sammen lenger nå, men er fortsatt veldig gode venner, og grunnen til at det er slutt er ikke bare skolen. så hvis dere begge er klar over at et avstandsforhold ikke er noen enkel sak, og er villige til å vente på hverandre, så går det nok bra:)
Gå til toppen av siden

lhn

» VIP

Skrevet - 30/07/2005 :  16:01:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Hvem er det her som skal? Meg, Weingi, lhn, lienka, myrimann, LisaMarieF, kkokos, jökull, Mari86, noen fler herfra?

Opprinnelig postet av MissEva

kkokos hadde jeg ikke telt med siden hun er 2. års elev...Men Tirel, som startet tråden, skal vel være med oss?

Også vet jeg om ei til, som ikke er her, som skal dit..+ at dama til en kamrat fortalte om datra til ei hu jobber sammen med som skal dit.....

Eneste grunnen til at jeg begynner å bli stressa nå er at jeg har masse jeg skulle gjort hjemme her før jeg drar....Gikk 4 uker med en hand som ikke kunne brukes nå i sommer, og har derfor masse å ta igjen...men det går nok bra....til fredag
Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 01/08/2005 :  11:44:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
gleder meg=) Gå til toppen av siden

lienka
» VIP

Skrevet - 03/08/2005 :  12:06:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har fått igjen klatrestien!! Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2005 :  12:27:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Hurra! (?) Hehe, må ta oss med opp der da ;)

Hm, jeg må gjerne begynne å tenke hva man skal ha med seg oppover. Gleder meg ikke til å renske ut av rommet mitt, Rommet med det Rare i, tror det meste er fastgrodd. Også må jeg huske å gå til tannlegen og legen og prøve å ta lappen, og stemme må jeg også gjøre, må vel forhåndstemme siden jeg skal flytte. Også må jeg bestikke noen til å ha vare på kaninen min. Men det tar vi som det kommer, hehe.

Gå til toppen av siden

lienka
» VIP

Skrevet - 03/08/2005 :  13:42:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gleder meg utrolig nå! Pakkingen kan bli en spennende prosess, finner kanskje endelig ut av hvordan gulvet mitt ser ut under alt rotet.. ; )

Dere som har gått på Fjordane før.. Hvor mye penger må vi regne med å bruke "utenom"? I tillegg til skolepenger og stalleie altså.. Har forlengst innsett at neste år vil føre til økonomisk ruin, men prøver å finne ut av hvor ille det vil bli =)

Gå til toppen av siden

lienka
» VIP

Skrevet - 03/08/2005 :  13:43:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det skal forresten bli mulig å forhåndsstemme på skolen :) Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2005 :  13:49:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Men jeg må vel stemme i mitt eget fylke, så jeg forhåndstemmer før jeg drar. Det åpnes 10. august, så det rekker jeg fint.

Fikk faktisk brev fra Fjordane i dag. Dassvått, hehe. *regn*

Gå til toppen av siden

lhn

» VIP

Skrevet - 03/08/2005 :  17:46:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det med å finne igjen gulvet sitt kan bli spennende ja, gleder meg ikke til å se hvordan det ser ut i noen kroker...
25 dager igjen dere ;)
Gå til toppen av siden

Kkokos

Norway

Skrevet - 03/08/2005 :  23:56:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Glimrings, glimrings, glimrings!!! Klatresti! Koss klarte dåke å få igjen stien Katrine? No gler eg meg meir enn ever!

Og så, om dei berykta pengane så me må ha så møkje av: da koste peng. Jeps. Heilt sant :) Sjøl så hadde eg ein imponerande sparing på gong i fjor, og brukte aldeles lite pengar på "tull" som godteri, pizza på mama mia, godteri, godteri og meir godteri. Du trenge MASSE meir enn dei 55000 (?) skulen koste. Visst du skal på kurs, du trenge nytt utstyr, du tar deg ein tur på byn, tja ja. Alt mulig. Dei fleste brukte opp fullt lån, stipend (og da UTEN hest med seg) ++ Ai! Da e hardt for oss *studenta*

Når da gjelde da du bør ha med deg: Eg tok med meg ALTFOR møkje kler. Her går ein som regel i joggebuksa og meir slafsete og uformelle kler. Elles bør du ha VARME kler. Da e ikkje så kaldt her, men da tar lengre tid å regna igjøno 3 lag :P Og regnkler e veldig viktig. Elles så bør dåke ta med dåke gøyale ting dåke han bruka på elevkveldar osv. Og instrument! Og sånne fornuftige ting som håndkle, sengesett og dyna og sånnt.. Pluss nåken bilder, for rommo e ganske nakne.. Og fotoapparat! Da vil dåke trenga. Visst ikkje dåke leige inn meg, for eg e kjent for å vera ein liten papparazzi. Så veit dåke da FØR dåke treffe meg. Eg tar masse bilder. Og ikkje klag, for seinare blir folk *kjempegla! Eg love...

--- Ja, vidare ville eg hatt m meg paraply, litt finstas (men ikkje alt, for dåke kan bytta ut litt kvar gong dåke e heima), vanlige kler, sko (jepp!), støvlar, div rideutstyr som pisk (m navn på!) og hjelm og sånnt så alle må ha. Og skriv navn på alt! Veldig viktig, da e lett å ta feil. Elles så ville eg styrt unna verdifulle ting så du absolutt ikkje trenge. Da e lett å bryta seg inn visst, for da har vore fleire innbrudd.. Og ta med ei gryta. Da blir litt nuddelkoking når da e fisk. Og kanskje et toastjern og sånne ting så blir kjekke når du e lei av brødskjevene. Ja, da blei masse greier likavel ditta. Men mitt råd e: Pakk da du får bruk for, og ikkje alt mulig skrot. Du kan alltids ta med deg meir (men da blir aldri te at du tar med deg ting heim - eg love!)

Oi, ditta blei longt og forvirrande. No må eg berre få beklaga for mi ivriga dialektbruk - visst da e nåken så blir sure/fornerma/irriterte, så får dei sei i frå. Eg KAN jo norsk og.. Men da gjekk litt fort og gale, så plutselig va alt på Bømlosk. Og no ORKE eg simpelthen ikkje å skriva alt om igjen.

Tilgi meg mine synder folkens! (Sio eg e dåkas informant from the inside om ikkje anna hehe)

Kristine Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2005 :  00:06:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Takk for masse nyttig informasjon frøken informant ;)

Jeg kommer nok til å benytte meg av kjøkkenkroken en del, er veldig kresen, så stekepanne og toaster må på pakkelista mi :D Er der ovn også eller bare kokeplate? *tenker frossenpizza* :D

Redigert av - Eva V den 04/08/2005 00:10:21 Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 04/08/2005 :  11:45:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg lurer egentlig på en annen ting: HVORDAN pakker dere? i esker? bager? sekker?

og hvordan reiser folk opp dit?
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 04/08/2005 :  11:53:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Tenker å dra fram et par bager. Så ser jeg hvor mye det blir :P

Siden skolestart er på en søndag satser jeg på at mamma og pappa kjører meg opp *glis*. Da kan jeg få plass til sykkelen også, hvis jeg bare stapper godt inn i bilen. Vi har slekt i Sunnfjord, så jeg kan vel overtale de til å dra på helgevisitt.

Gå til toppen av siden

lhn

» VIP

Skrevet - 04/08/2005 :  13:04:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva med stereoanlegg Kristine?

Angående reise, jeg har en plass i bil for transport oppover om noen trenger det. Reiser oppover tidlig på søndag.
Gå til toppen av siden

lienka
» VIP

Skrevet - 04/08/2005 :  18:17:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Glimrings, glimrings, glimrings!!! Klatresti! Koss klarte dåke å få igjen stien Katrine?

Fjordabladet og politiet kan vere greie å ha - særlig når enkelte får fikse idéar om at hestefolket ikkje skal få bruke utmarka heller ;)

Takk for masse nyttige tips - mitt største problem blir nok å ikkje ta med seg så altfor mykje!

Har vi tid til å jobbe noke særlig utenom skulen? Ikkje det at eg har fått meg jobb til høsten - prøver berre å finne en måte å komme gjennom året på. (Har allerede godsnakka med Wendy om ho ikkje kan greie seg uten mat, men det var ikkje aktuelt.. )
Gå til toppen av siden
Side: av 22 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.78 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.