hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fjordane til høsten?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Fjordane til høsten?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 22

pale

Skrevet - 30/06/2005 :  16:13:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lykke til alle dere som skal gå på fjordane i år.Mitt år ble som sagt ikke helt som...forventet, men jeg er sikker på at dere kan få et fint år. Ta godt vare på skolehestene og pøbben;) Og husk regnjakka! Kommer nok på besøk til dere på 2.året også...mohaha! Gå til toppen av siden

lhn

» VIP

Skrevet - 03/07/2005 :  23:20:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det lurt å ta med seg stereoanlegg å ha på rommet? Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 04/07/2005 :  01:45:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
lurer på om jeg kan ta med meg fiskene mine jeg...har dem i en bolle=) men er litt i tvil om jeg vil ha dem på rommet, de bråker seriøst mye på natta...ikke at jeg skjønner hvordan en slørhale, en stimfisk og en bunnmalle kan få det til å høres ut som de har krig med hverandre... Gå til toppen av siden

lhn

» VIP

Skrevet - 05/07/2005 :  15:35:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
lurer på om jeg kan ta med meg fiskene mine jeg...
Opprinnelig postet av Weingi

I utgangspunktet får vi ikke ha med dyr, men finnes det allergi mot fisk??
Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 05/07/2005 :  15:43:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
tviler jeg sterkt på, men hadde jo vært litt humor da..."hvis du ikke er snill med meg henter jeg gullfisken min"=)

får ta en tlf og høre, hvis ikke må jeg adoptere dem vekk...

Gå til toppen av siden

pacasa

» VIP

Skrevet - 05/07/2005 :  18:00:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressepacasa  Svar med kopi av melding
I løpet av skoleåret i fjor va det en gutt som kjøpte seg gullfisk.. trur ikke det va noen som sa noe. men det er endel lokale katter som føle at det e dæmmes rett å spasere inn vinduet hvis dæm føle for det... Gå til toppen av siden

Kkokos

Norway

Skrevet - 06/07/2005 :  20:57:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei hei! Ser dåke gler dåke endo! Veit koss da føles. Her e da komt diverse uttalelser frå mine gode venner frå 1. året og ser eg :) I låv ju Caroline, Marit og Erika!

Kan trøsta dåke med at alt går i orden med pengar og sånnt.. Lånekassen e min beste venn (heilt t eg må begynna å betala tenke eg..) Kjeme no opp igjen t høsten eg, som 2. klassing! Eg seie som Erika: har fått MØKJE meir ut av året enn eg forventa, og no ska eg ri og arrestera og alt så Silvia forlange. (Snakka med hu i tlf, og hu lova hu skulle pina meg igjøno øvegongen da blir frå ponni t hest). Ja da blir konge! Blir litt veldig rart å ikkje få ri Monifax då.. Gullklompen min.. :) Syns me passte godt i lag eg! Eg har no blitt lovd at eg ska få kjøra han, så heilt skilsmisse blir da ikkje då.. No ska eg som sagt prøva meg på ein øvegong frå ponni t hest, og tar derfor med meg ei herlige oldenburgerhoppa så eg ska lera meg å ri. Jepp jepp - gle dåke! Beste året av mitt liv (så longt, blir kanskje ikkje ditta bedre??!)

Kristine
Gå til toppen av siden

pacasa

» VIP

Skrevet - 07/07/2005 :  00:04:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressepacasa  Svar med kopi av melding
Hei Kristine! Ja sånn faglig sett syns æ å æ har fått mer utav året enn forventa.. Men alt det andre... ikke alltid like bra... du vet æ e jo en frihetsaddict :) Ikke det værste året i livet mitt.. kommer på en tjedreplass etter siste året på vgs og året i stavanger.. kanskje andre året på vgs va gøy og? ok.. fjerdeplass da... :)

Strandstaden pub og bistro.. a taste og freedom!
Gå til toppen av siden

pacasa

» VIP

Skrevet - 07/07/2005 :  00:07:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressepacasa  Svar med kopi av melding

Strandstaden pub og bistro.. a taste og freedom!

Opprinnelig postet av pacasa

[/quote]

Of freedom selvfølgelig!!! ikke og...
Gå til toppen av siden

Kristin_r

» VIP

Skrevet - 08/07/2005 :  17:37:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
gikk på fjordane i fjor.. :) til alle som er redde for at det er vanskelig å komme inn; det er ikke det.. ;) I fjor var det alle slags mulige slasker som kom inn, helt ned i 15-års alderen.
Et tips til de som vil ha hest (ponni) på fôr der: Gigant er den beste! :)
Kommer nok på besøk og plager dere til neste år jeg også.. ;P
husk regnklær forresten! hehe..
Gå til toppen av siden

Kristin_r

» VIP

Skrevet - 08/07/2005 :  18:06:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
siden det var mange som lurte på hva "downsides'ene" med fjordane er så kan jeg vel svare litt på det.. 1. sola er totalt borte bak fjellene fra oktober til midten av februar. 2. i begynnelsen går rideundervisningen på utrolig lavt nivå!!
3. Ikke lydisolerte paviljonger.. så hvis du liker å legge deg før kl. 00.30 når du skal på stalltjeneste kl. 06.30 morgenen etter, ta med ørepropper..
4. Dårlige turmuligheter. Da jeg kom dit var jeg vant til å trene mye distanse.. altfor mye asfalt, og altfor lite stier, grusveier ol.
5. timer som nærmest overlapper hverandre! Lurt å ha med sykkel, ikke alltid man rekker å gå mellom timer som er på skolen, og så på senteret, og så på skolen igjen
6. lettere humørsyke lærere.. heh.. sier ikke noe mer om det.. dere finner tidsnok ut det selv..
7. små paddocker...

det var alt det negative jeg kom på i denne slengen.. :)
Men alt i alt hadde jeg et kjempefint år, og lærte mye..

Erika og Kristine: tror ikke det nødvendigvis har så mye med instilling å gjøre når det gjelder hvem som liker seg og ikke.. Har fått inntrykk av at det er de som ikke var "så godt vant" fra før av som liker seg best. (dvs: de som kun har ridd på tur fra før av.)
Når man er vant til nordens største inndørs ridebane, og har ridd en del hester av en viss kvalitet + har startet litt både sprang og dressur, blir det ikke akkurat en "åpenbaring" å komme til Eid.. ;)
håper dere ikke tar det feil, for det er absolutt ikke stygt ment..! :)
Gå til toppen av siden

grannemann

» VIP

Skrevet - 08/07/2005 :  18:42:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tjoho Kristin:)
Som jeg savner klagingen på bråket vårt om kveldene:) tihi!
Tviler på at du gjør det:P Angående det du sa om å være godt vant osv, tror du har delvis rett, for meg var det jo fantastisk å komme til Eid bare å bare få ri for innstruksjon. Men når jeg gikk 1. året var det en GOD DEL høyere nivå på rytterne på 1. året gjevnt over. Var flere sprang-ryttere som hadde starta 1.30 klasser og en del dressur-ryttere som hadde starta gode LA program. Det var det jo ikke noe særlig av i år for å si det sånn:) (Var mange som ble flinke i løpet av året da!) Det jeg vil fram til er at alle de hadde jo et supert år hvor de fikk utrolig mye kunnskap og glede. Men sef står det jo ikke bare på innstillingen. Men går veldig mye på hva du gjør det til selv. Sier ikke at det ikke finnes noe negative sider med Fjordane og Eid!!! FOR DET GJØR DET!!!!! Det med humørsyke lærere vet jeg virkelig alt om, da jeg til tider følte det gikk en del utover meg.. "Erika og gjengen" Husker du det eller? hehe. Og dårlige tur-muligheter er det!! Iafall nå som det ikke en gang er lov å klatre stien til Tsjernobyl!!! Jegg guys !! Det er sant!!
Men uansett:) Måkke skremme disse som skal opp dit til høsten da:)
Og riktig som Kristin sier ang å komme inn; i år slapp de inn alt som kan krype eller gå!!!

The earlier you get up in the morning the more hours you have to enjoy! Gå til toppen av siden

pacasa

» VIP

Skrevet - 08/07/2005 :  20:36:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressepacasa  Svar med kopi av melding
E det ikke lov å klatre den stien eller? e det noe nytt i sommer eller va det når vi va dær også? I tilfellet gjorde æ mye ulovlig....
Enig i det du sier Kristin! Æ sov faktisk med øreproppa hele året uansett stalltjeneste eller ikke, for de ovnan på rommet lagde sånne lyda som spøkelset i filmen " The Grudge" gjorde (Forbannelsen) Ikke greit å våkne opp tre fire ganga om natta...
Gå til toppen av siden

Icora Frost

» VIP

Skrevet - 08/07/2005 :  21:25:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Ser dere debatterer livlig om ffhs her..

Jeg får vel henge meg på de som ikke er av de aller mest positive... Det var nok et greit år, i ettertid, men underveis var det mange ting som gjorde meg fortvilet og ga meg lyst til å slutte... Jeg vil ikke gå veldi mye nærmere inn på dette negative, men kan nevne noen få ting:
- Middagen var ikke noe jeg gledet meg til for å si det sånn...
- Jeg kom til Eid med stort mot, og høye forventninger, gledet meg utrolig på forhånd til dette året, men jeg må medgi at jeg ble skuffet allerede første dag. Grunn: Jeg hadde med meg min egen hest, en treåring, som bare var innkjørt, og da jeg spurte om å få låne vogn fra fjordhestsenteret(der jeg oppstallet min i begynnelsen) var svaret nei(!). Jeg ble veldig lei meg for det, da var plutselig mulighetene for meg og hesten min til å trene betydelig innsnevret. Men det ordnet seg fort da, jeg fikk låne vogn, men det var ikke de helt store mulighetene for å drive med kjøretrening... Delvis pga at vi på 1.året ikke fikk lov å dra ut på tur aleine...
- Må bare nevne det me humørsvingninger til lærerne også, det var ikke det beste akkurat.

Jeg får dra fram litt positivt også: Jeg fikk bruke hesten min i kjøreundervisninga siste halve året(jeg fikk ikke bruke han i begynnelsen fordi han er hingst, men da vi byttet kjørelærer fikk jeg endelig bruke han i undervisninga(dette burde stå under negativt)) men da jeg fikk brukt han fikk jeg hjelp til å få han bedre. Dette hjalp en del i treninga fram mot bruksprøven hans på starum som han besto med glans! Disse positive tingene inkluderer jo ikke de som kommer uten hest.
Og jeg er veldi fornøyd med ridekunnskapene jeg sitter igjen med.

Dere må bare spørre hvis det er noe dere lurer på!

Hilsen Anna
Gå til toppen av siden

jökull
» VIP

Skrevet - 08/07/2005 :  22:32:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
får ikke dem på første året lov til å ri aleine på tur? (på sin egen hest...) Gå til toppen av siden
Side: av 22 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.64 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.