hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Araberhester i Norge
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Araberhester i Norge
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 13

Raggis

» VIP

Norway

Skrevet - 19/01/2005 :  23:22:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRaggis  Svar med kopi av melding
Et par ting bare:

Renegate: Han heter Wielki Pawo, ser du har skrevet feil et sted

Og HAN er virkelig noe å være stolt over. Han er go gammeldags norsk, oppvokst i Gudbrandsdalen, mer norsk får du det ikke.
Hans mor er Wielka Cha-Cha, og så vidt jeg har fått med meg, er hun meget godt kjent. Han er renraset polsk fullblodsaraber

Pawo er 10 år, altså ikke "unghest" som jeg hørte noen klagde på, og han har vært vist så si hvert år nå, og vært gull champion omtrent alle gangene:) Kan bla nevne visning i Drammen, Lier, hvor han i 95, 96 og 2001 ble kåret til tre ganger champion. (se www.arabian.no)
Har også bladd meg bakover på norsk araberhestforening sine sider var det vel, og kommer ikke over et år hvor han ikkje har blitt vist, og kommer blandt de tre beste.

Kan bla nevne Sverige, 1999 hvor han fikk 90.33 poeng (20 på bevegelser)

Så dette er gutten sin det!! Han brukes fortsatt i avel og har flere avkom som både har gjort det bra utstillingsmessig og ellers.

Måtte bare få det med, har ikke lest alle sidene her, men så på første siden at noen klagde over få norske ordentlige fullblodsarabere. (som ikke er unghester:P)

(ikke sikker på om bildet funker, men om det ikke gjør det, ligger det samme bildet på www.arabian.no

PS: ISLANDSHEST RULER!!!
Gå til toppen av siden

Quatara

» VIP

Skrevet - 23/01/2005 :  23:07:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei hei...

Kom over denne diskusjonssiden om arabere.
Mye intr. som blir skrevet her syns jeg!

Selv har jeg 4 arabere! Alle kommer fra Tyskland.
Min helt egne er L. Arab Quatara, en spansk/egyptisk araber.
e: L.Arab Modawi, u: Quabilah.
Hun bruker jeg til distanseritt og kommer også til å
vise henne på utstilling iår. Jeg er veldig fornøyd med jenta mi, som
sikkert alle dere er med deres arabere... Hun er jo ikke bare flink innen distanse, men også sprang/dressur/kjøring etc. Topp hest i mine øyne
Den andre hoppen vi har er Nassiriyah, en helegyptisk araber!
e: Muqatamm, u: Nazeerah. Hun er avlshoppen vår og kommer muligens
til å bli vist på utstilling iår. I hennes stamtavle finner man også mange kjente navn, og en del "Elite" hingster/hopper.

Ifjor fikk Nassiriyah en hingst, East of Eden's Bin Eden, også en helegyptisk araber. Han er etter hingsten Teymur B.

Tilslutt har vi en helegyptisk hingst til ved navn Badwan el Dahab. Han er etter MA Alishah (Ruminaja Ali x AK Shagat) og under Chrymont Bint Gasodah III (Maysoun x Chrymont Gasoudah).
Leste en del av det dere skrev om hingstene som var spesielt dårlig i utseende o.l. Badwan var nesten ingenting når han var rundt 1 1/2 år. men nå har han blitt skikkelig araber, holdningen, bevegelsene, utseende... alt er der, og det er jo gøy!

Vi er veldig fornøyde med alle våres... Jeg ser jo at de egyptiske har mye sterkere araberpreg, men du ser godt at Quatara er en araber. og i hvert fall i måten hun beveger seg og oppfører seg.

Vil gjerne høre om andres arabere også...
Som små ønsket vel alle seg en hvit hest, og jeg får nok 4 stykker. Og det er jeg veldig glad for.

Lisa
Gå til toppen av siden

Lisa&wissy

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2007 :  22:26:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLisa&wissy  Send %s1% en ICQ meldingLisa&wissy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisa&wissy  Svar med kopi av melding
Arabere er noen fine hester, har en selv som kommer fra Danmark.:-D Gå til toppen av siden
Side: av 13 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.