hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor mye rir dere hesten deres?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Hvor mye rir dere hesten deres?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

**sofie**

» VIP

Norway

Skrevet - 04/09/2005 :  11:44:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg rir hver dag omtrent.. noen ganger bare rolige skritteturer, men for det meste blir han ridd i 1-2 timer... 4-5 dager på banen, å 2-3 dager på tur.. rir alltiden tur etterbaneridningeneå da=P
men hvist han får noe særlig fri, så samler ahn seg opp energi, å blir da en liten energibombe=P hjelper ikke at han står uteheledagen=(

de som sier lykke ikke kan kjøpes, et ikke hva det vil si å eie en hest=)

www.sofieoglasso.piczo.com
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 04/09/2005 :  19:44:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Når fjordhoppa mi stod hjemme, ble hun ridd 6 dager i uken + 1 fridag. Middels arbeid den siste tiden når hun ikke ble startet noe mer. Nå blir hun brukt like mye hos forverten sin.

Minishettisen min kan jeg ikke ri særlig på, så jeg kjører han noen ganger i uken, og går en del tur med han. Ikke så fast, han er i grunn bare til selskapshest, men han brukes for det om.

Araberblandingen min er under innridning, så han brukes bare 2-3 ganger i uken, korte økter foreløpig. Øker på med tiden, etterhvert som han får bygget opp mer muskler o.l.

5 dager i uken kan være passelig for hesten du rir, men det kommer jo an på intensiteten på treningen av hesten.

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

ennergårdsfreja

» VIP

Norway

Skrevet - 11/09/2005 :  13:11:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg rir 6 dager i uka. Prøver å variere treningen mye, 1 gang pr uke dressur fra bakken m tømmer ca 30 min, 1 gang i uka sprang ca 1 time, tur 1- 2 ganger i uka 1- 3 timer, dressur på bane 2- 3 ganger pr uke ca 1 time. Hun har fri hver eneste mandag.
Viktig å tenke på med trening er at det er under hvile musklene bygges opp etter treningen.
Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 11/09/2005 :  17:08:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Jeg rir hver dag, men går hesten bra så avslutterjeg tidlig for beløning. Ofte rir jeg ikke mer enn 20 min da før jeg er fornøyd og skritter av på en liten tur. Men hun er helt utrent da, og trenger å bygge muskler. -jeg rir henne en del på tur og da kan jeg fort være ute noen timer. Men jeg liker meg best på banene med henne der jeg får ridd henne skikkelig gjennom... Gå til toppen av siden

Bellibutton

» VIP

Norway

Skrevet - 11/09/2005 :  17:55:19  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingBellibutton  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBellibutton  Svar med kopi av melding
Kor masse eg rir kommer litt ann på.... Prøver å ri 7 dager i veka, hesten min blir sur og lei viss eg ikkje rir hu. Av og til trener eg bare bakkearbeid (BA) men vanligvis rir eg og trener BA.
Rir annankvar dag tur/bane. Trener ikkje sprang og går ikkje fortare enn trav (holder på med barokk og er ikkje komt lenger)

Det er ein ting å få hesten til å gjer dei tinga du seier, det er ein annan ting å få hesten til å ØNSKE å gjer som du seier... Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 11/09/2005 :  17:59:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
Halvblodshoppa som jeg har på helfor er forkalka i frambeina så hun skal ikke brukes verken for mye eller for hardt. Så går mest i turridning for oss. Litt dressur på jordene blir det også.
Rir cirka 4 ganger i uken, lengden på økta varierer, ser det an hvordan dagsformen hennes er. Noen dager har hun vondt i føttene og andre dager virker hun som hun ikke kjenner noe. De dagene jeg ikke rir henne så leier jeg henne på tur.

Åringshoppa kan verken kjøres eller ris ennå, men vi har begynt å tømmekjøre henne litt så gjør det to ganger i uka. Ikke for mye, for hun blir fort lei og utålmodig. Ellers så går jeg tur med henne og driver mye med "miljøtrening" for å gjøre henne trygg.

Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Gå til toppen av siden

Leikas

Norway

Skrevet - 12/09/2005 :  22:23:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Vi trener hestene våre hver dag (Får en fridag innimellom) så lenge vi får tid..
Har 16 hester, og 11 av dem skal ha trening...
Er ikke alltid vi får tid til alle, men hvis en får fri en dag, så får den trening neste dag, og dagen etter der også videre ;)
Vi både kjører og riri (Har travhester), men er selvfølgelig noen som ikke kan ris..
Trener de bare en gang om dagen ;)

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com
Gå til toppen av siden

Island_s_hest

Norway

Skrevet - 07/10/2005 :  20:46:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIsland_s_hest  Svar med kopi av melding
Jeg har Islandshest!
Han rir jeg 5 eller 6 dager i uken! Da rir jeg på banen ca en til 2 ganger og resten tur. Jeg rir fra 3 kvarter til 11/2 time, da er han ganske svett og sliten!!!

Ri Islandshest, det gjør livet til en fest! Gå til toppen av siden

Silje =)

Skrevet - 08/10/2005 :  23:29:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
heihei
æ rir kvar dag i uka æ...har en hæst som træng træning å æ vill ha hu i form...så æ træne:
mandag:sprang
tirsdag:dressur
onsdag:kjøring
torsdag:tur
fredag:dressur
lørdag:tur/bane
søndag:tur
men hu e ei vældi spræk jente på 12 år som træng såppas me træning...
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 08/10/2005 :  23:34:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Jeg bruker min fjording 5 dager i uka, han har da fri to dager. Vet har "bestemt" dette. Klatrer mye i skogen for å bygge kondis og muslker, kjører, og rir litt dressur.
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 09/10/2005 :  16:00:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Før ble hesten min ridd ca. 9-10 ganger i uken, hvorav 3 av fôrrytter, etter at jeg begynte på videregående har det dessverre blitt litt mindre:(
Jeg har fortsatt fôrrytter 3 formiddager i uken, og rir han selv minimum 4 ganger.

5 ganger i uken kan vær nok det, så sant den får være mye ute, gjerne sammen med andre hester. Da får den trimmet seg litt selv også, samtidig som det motvirker kjedsommelighet.
Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 10/10/2005 :  22:40:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Skal vi se.
Ponnien blir i vært fall ridd to ganger i uka på ridetime. Ellers går det veldig opp og ned hvor mye den ellers blir brukt og til hva.
Pater har jeg en ridetime på i uka, han er en hest som burde bli brukt hver dag. Men det er ikke alltid så lett. Vanligvis blir det en ridetime med sprang, også noen ganger jeg rir på banen i løpet av uka.
Har ridd altfor lite på tur i det siste, men er ikke lett når hestene står en dag for da blir de altfor viltre til å ri på tur med uten først og ha vært innom banen. Små skritteturer er jeg nøye med da.

Skal etterhvert få til slik at begge hestene blir brukt nesten hver dag og tur minst en gang i uken. Må bare skaffe meg noen hestepassere som kan hjelpe til de dagene jeg ikke kan komme meg opp i stallen.

www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

T-L-G-CM

» VIP

Norway

Skrevet - 16/10/2005 :  14:42:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseT-L-G-CM  Svar med kopi av melding
jeg rir 1 gang om dagen 4-6 dager i uka.
Det fungerer helt fint:)

-Tine. Gå til toppen av siden

Ally&Mille

» VIP

Skrevet - 17/10/2005 :  18:27:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.

Min hest er bare 4 år gammel, men hun blir trent på banen ca 3-4 ganger i uken i ca 30 - 40 min med en nedskrittingsrunde på ca 15 min i skogen, og går på en lengre rolig tur 1-2 tur ganger i uken, har fri ca 2 ganger i uken...
Tror det avhenger litt av hvilken form hesten er i , hvordan den blir ridd/trent og om man jobber mot å nå et spesielt mål...

Viktigste er jo at hesten får stå nok ute, spesielt når den har fri, og dersom hesten ser ut til å trives med bruket sitt er det jo OK...

Ally&Camilla
Gå til toppen av siden

Lita<3

» VIP

Skrevet - 22/10/2005 :  00:49:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei

Jeg rir hesten min så og si hver dag... vi har til sammen 4 dager med "arbeid" på banen (sprang\dressur), og 3 dager i uken med lettere arbeid\morro som f.eks tur (trener opp muskelatur\kondis) og longering\tømmekjøring...Det fungerer i allefall for meg
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.