hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor mye rir dere hesten deres?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Hvor mye rir dere hesten deres?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 04/02/2005 :  11:32:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding

Jeg rir ponnien nesten hver dag, men han får gjerne en fridag i uka. Rir som regel en times tid, noen ganger kortere, andre ganger lengre. Rir på trening en dag i uka. Vanligvis er det sånn omtrent annenhver dag tur og bane, for å få variasjon. På fridager leier jeg ham gjerne en tur. Longerer sjeldent for han bare går å tuller, så får mer utav å ri.

Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 09/02/2005 :  14:57:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis jeg hadde hatt hest ville jeg ridd den:
1 dag på tur: 2 timer og 30 min.
1 dag kjøring. 1 time.
3 dager trening på banen.1 t
2 fridager.

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Diankas

» VIP

Skrevet - 20/02/2005 :  13:50:56  Vis profil  Svar med kopi av melding

Hallo!
Hvis eg hade haft egen hest så ville eg ha redet den 6 dager i uka. En fridag, en tur, en sprang og resten dressur. Ca. 60 min, men dat kann varriere frå gong til gong.
Klemmar
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 20/02/2005 :  16:24:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Eikdokka blir brukt 6 dager i uka, trener henne opp nå. Kjøring,dressur,tur,sprang, kneling, longering & bakkearbeid er med i treningsplanen! Håper på litt sledekjøring også før vintern er over! ca. 1 time med trening hver dag + /- ! Og en fridag i ny og ne..
Therese
Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 23/02/2005 :  01:01:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Da hesten min får vinterferie istedenfor sommerferie, blir han sparsomt ridd på denne tiden av året. I desember/januar ble han ridd ca 4-5 dager i uken hvor 3-4 dager var tur og 1-2 var dressur. På tur gikk han 50-50 med harde dager og roligere dager. Nå som de våren så smått begynner å komme, har ridemengden økt. Rir nå 5-7 dager i uken (litt avhengig av hvor mye jeg jobber). Hvorav 2 er dressurtrening og resten er tur. Selvom han blir ridd 7 dager i uken, får han like vel en fridag. Fridag for meg er ikke å gi hesten helt fri da det er ugunstig med tanke på at han blir ridd ganske så hardt og jevnlig ( for å unngå stiv og stølhet), men fri er derimot f. eks en rolig skrittetur på 30 min.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Tone-Annette

» VIP

Skrevet - 26/02/2005 :  20:00:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg rir min holsteinervallak på snart 6 år slik som dette:

6 dager i uken på banen, enten i form av bakkearbeid, bomarbeid, dressur i diverse vanskelighetsgrader og lett sprang.
1 skikkelig sprangtime for trener i uken.
1-2 turer i uken.
Kjøring når jeg har tid\lyst.
Terrengritt når jeg er i form.
Longering omtrent 1 gang i uken.

Hvor lenge av gangen varierer.

Hvorfor ri så mye?
Det gir resultater.
Han har den beste kondisen jeg har vært borti.
Han syter aldri.
Han trenger det.
Han vil det.
Han liker det.

Men nå er Champ en topphest som skal gå høye klasser om noen år. Han er jevnlig startet. Mest i sprang, men også dressur og feltritt.

Det kan også nevnes at Champ ALDRI har vært syk eller halt

Redigert av - Tone-Annette den 27/02/2005 14:20:47 Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 26/02/2005 :  23:32:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
syntes mange av dere trente hesta deres mye, ikke at det er noe negativt i det assa... Rir selv alt fra 4-7 dager i uka... Men har mange hestefolk rundt meg som rir så sjelden så er ikke så vant til at det er mange som rir like mye som meg... Men fint er det da, virker som de fleste hester liker å jobbe og kjeder seg visst de blir brukt veldig sjeldent...
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 28/02/2005 :  10:05:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten min går som regel 2 dager på tur og resten er jevnt fordelt på sprang og dressur. Ukene varrierer litt etter om det er stevner eller treninger, og jeg legger inn en fridag, eventuelt longering/løshopping osv av og til. Hun ries ca 1 time i ridehuset, mens turene kan vare fra 1-2 timer.

Synes ikke dette er en spesielt hard plan, og hun trenger det for å holde konkurranseformen vedlike, og det funker fint for henne:)

Hege Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 28/02/2005 :  17:14:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg rir hesten min annenhver dag, men nå trener ikke jeg til sprang eller dressurkonkurranser da. Det er nok litt annerledes? Jeg vet ikke, har ikke vært så mye i slikt miljø ser du.. Men her hvor jeg bor er distanse aktuelt
Når det nærmer seg konkurranse kjører jeg opp på treningen litt, og gir ham fri et par dager i uken. Da øker jeg altså på antall treningsdager og på tempo/styrke/utholdenhet.
Dette har fungert utrolig fint for meg og hesten min, og han har ikke fått noen skader av denne treningen

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 03/09/2005 :  08:54:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
4-6 ganger i uka....
en dag sprang-dressur-tur...og så pleier jeg å longere en gang...

- Jasmine og Ponniene - Gå til toppen av siden

binders

Norway

Skrevet - 03/09/2005 :  15:10:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidebinders  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebinders  Svar med kopi av melding
5-6 ganger i uka (: tur, sprang, dressur, bomarbeid

Mia

http://www.archi.nimphelos.net
Gå til toppen av siden

JiviDream

» VIP

Norway

Skrevet - 03/09/2005 :  17:15:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJiviDream  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJiviDream  Svar med kopi av melding
hestene jeg rir, er det litt forksjellig på. Hellegutt blir ridd 5-7 dager i uken, hvorav en dag er sprangtime. Rir ganske harde turer, men har noen fine rolige og, han er i utrolig god form nå:)

Jivi er det helt annerledes med. hun rir jeg 3-4dager i uken hvis jeg har tid, hun er i dårlig form nå pga sykdom, så når jeg begynner å ri henne nå blir det skritteturer 1-3dager i uken. Men før hun ble syk ridde jeg henne fire dager i uken, hvorav 1-2 av de var skritteturer, og de andre klatring og løping/styrketrening. og resten av dagene leide jeg:)

Det høres ikke mye ut å ri den ponnien sånn, jeg kjenner en ponni og den blir brukt 6 dager i uken eller noe, og den blir og trent i ponnitrav:)

http://www.home.no/krailien Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 03/09/2005 :  20:01:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Hallois!

Jeg har en halvblods på 7 år. Han trener jeg ca 6 dager i uken. Han går stort sett ett stevne i uken. Ellers blir han ridd sprang på ca 2-3 ganger i uken samt dressur og tur;)
Det kommer jo veldig ann på hesten. Hesten min blir skikkelig lat han hvis han ikke blir trenet javnlig.

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 03/09/2005 :  22:24:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
rir så ofte som mulig,sprang,dressur,turridning og kjøring. rir ikke når være er veldig dårlig da... noen ganger longerer jeg oxo da...
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

Chaconne

» VIP

Norway

Skrevet - 03/09/2005 :  22:47:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseChaconne  Svar med kopi av melding
jeg rir ca 6 dager i uka +\-.. longering en dag, endel bane trening sprang\dressur og endel klatre turer.. må bygge muskler etter sommerbeite:P hehe..

mvh ronja&connie
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.58 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.