hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor mye rir dere hesten deres?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Hvor mye rir dere hesten deres?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Bentus<33

Skrevet - 04/01/2005 :  19:34:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helluen
Hvor mye rir dere hesten deres? Hvor mange ganger i uka og hvor mange ganger om dagen?
Er det forlite at en ponni på 12år går 5 ganger i uka?

Hilsen lurefrøken

Ullsokken

Norway

Skrevet - 04/01/2005 :  20:31:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Jeg prøver å ri/kjører hver dag, dersom det er nogelunde vær.
Mengden jeg rir kommer også litt an på årstiden: om vinteren blir det mindre ridning pga av det blir mørkt i firetiden (jeg syns ikke det er noe gøy å ri i bekmørket). Jeg har heller ingen bane/ridehus. Føret på vestlandet vinterstid er jo ikke mye kos heller.. Gjennomsnittlig rir jeg 2 timer om dagen --tur.
Om våren/høsten rir jeg ganske mye (syns jeg), ofte to ganger om dagen. Tilsammen 3-5 timer.
Om sommeren er går hesten i turistridningen, så da går hun minst tre timer om dagen.

Hvor mye en ponni bør bli ridd kommer an på hvor god form den er i.
HVORDAN rir du har også noe å si. Jobber dere hardt med Dressur eller Sprang? Eller er det daffeturer?

Raving madness suits me fine

Redigert av - Ullsokken den 04/01/2005 21:46:02 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 04/01/2005 :  20:40:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Sunnanvindur går mer eller mindre 6 dager i uken. Han går rundt 2 timer hver dag, noen ganger mer - andre ganger mindre. Baneridning og turridning, og alltid rimelig hardt, siden han er i hard trening. Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 04/01/2005 :  22:54:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Rir 5-7 dager i veka ca 1 time dersom dressur/sprangtrening og opp til 2-3 timer dersom tur. Hesten er ung (blir 5) så vi trener ikkje for hardt enda. Blir nok lengre og hardere økter etter kvart.
Gå til toppen av siden

Lyngen

Skrevet - 05/01/2005 :  12:26:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lyngen går ca 6 dager i uka(kan få to dager fri en uke og ingen neste uke ect), mellom 1-3 timer. Kommer ann på vær og føre. Nå går Lyngen ca dobbelt så fort som de fleste andre på stallen, så vi har gjerne gått dobbelt så langt på samme tid som de. Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 05/01/2005 :  12:29:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kvalitet fremfor kvantitet.......
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Royal135

» VIP

Norway

Skrevet - 05/01/2005 :  15:16:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Æ rir 4 - 7 daga i uka... For d meste 1 time om dagen... på sommern blir d mer... Gå til toppen av siden

Tonje&Cenja

» VIP

Skrevet - 05/01/2005 :  21:02:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei!

siden jeg trener mye dressur er det alt etter hvordan treningen går, går øvelsene bra, slutter vi kanskje av tidlig, . men rir aldri hardt mer enn 20 -30 min da minus oppvarming -nedskritting.

trener jeg styrke , går d i trav det meste, mye oppover bakker. tid ,da avhenig av hestens form, (all trening beregna etter formen)

Selv den lengste reiser med ett eneste skritt Gå til toppen av siden

Lisa og Mr.Rufus Hjort

» VIP

Skrevet - 06/01/2005 :  21:54:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg rir 1-1 1/2 time på banen 4 ganger i uka og 2 på tur 3 ganger i uka. 1-2 av gangene jeg rir på tur er bare skritte turer!!! men jeg syntes ikke det er for lite med 5 ganger i uka, bare du traver og galloperer da!!! og ikke gir den fullt så mye kraftfor!!! Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 07/01/2005 :  09:51:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Rir hver dag jeg! Men ikke like mye hver dag selvfølgelig!
Kjørelongerer eller tur, noen ganger også!

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

kreset

» VIP

Norway

Skrevet - 07/01/2005 :  11:35:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg rir som oftest hver dag. Hvis ikke longsjerer jeg går tur med den eller sørger for at hesten står ute i luftegården hele dagen. Hver tur er på omtrent en time. Trener i ridehall omtrent to ganger i uka. Gå til toppen av siden

Kristin_og_Tiril

» VIP

Norway

Skrevet - 07/01/2005 :  20:14:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristin_og_Tiril  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristin_og_Tiril  Svar med kopi av melding
Jeg rir/kjører/longerer hestene mine hver dag. Er det veldig,veldig dårlig vær ute får de fri,og heller en skikkelig omgang med børsten!
Får også instruksjon to ganger i uka (sprang&dressur),så slipper jeg å bli stående på samme nivå hele tiden.
Passer også på å variere treningen dems,rir mye på tur..

Ellers er hestene av hardføre typer,og står ute mye av dagen.

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=1127

- de som sier at lykke ikke kan kjøpes for penger,har aldri hatt hest
Gå til toppen av siden

Vibeke & Dixie

» VIP

Norway

Skrevet - 08/01/2005 :  00:54:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVibeke & Dixie  Send %s1% en ICQ meldingVibeke & Dixie  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVibeke & Dixie  Svar med kopi av melding
Heysann
Jeg rir Dixie 6-7 dager i uka. Har ikke fått trent så mye sprang eller dressur ennå, så det blir mest turer på 1-3 timer akkurat for tiden.¨
Klemz

*VIBO* Gå til toppen av siden

Royal135

» VIP

Norway

Skrevet - 10/01/2005 :  10:41:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Om æ ikke rir så longerer æ me 1 eller 2 liner, eller tømmekjører... Hestan våres står ute vær dag fra 7-8 om mårran, til 8 på kveldn (forbehold om vær og vind)

Blir mest turridning nu på vintern, i å me at vi ikke har ridehus... men blir åsså mye dressur...
Gå til toppen av siden

nala

Norway

Skrevet - 03/02/2005 :  12:39:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
tror ikke det er for lite, hvis han trives og for gå ute hele dagen ellers. selv rir jeg hesten min alt fra3 til 7 ganger i uka, alt etter føre og vær. nå har jeg ikke sal da, så det blir ikke mye ridning. men prøver å komme meg ut med henne for det:)
det enkle er ofte det beste;) Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 04/02/2005 :  00:06:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Min hest trenes hver dag, hun får sjelden helt fri, men rolige skritteturer i marka regnes som fridager. Hun trenes på bane 3-5 dager i uka (dressurridning/kjøring), og ellers tur. Ellers står hun ute på et stort beite sammen med kompiser fra 7-8 om morgenen til jeg kommer på ettermiddag/kvelden. Slik de fleste hobbyhester blir trent i dag, så trenger de ikke fridager synes jeg, de går ikke hardt, i forhold til hva de tåler.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.88 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.