hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor mye rir dere hesten deres?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Hvor mye rir dere hesten deres?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Kajsa

» VIP

Skrevet - 22/10/2005 :  02:16:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Og jeg som synes jeg bruker min hest lite....
Ponnis står ute fra frokostfôring (spiser ute) sammen med kompisene sine og kommer inn til kvelds rundt 8 - 9 om kvelden. Jeg rir/kjører/tømmekjører stort sett hver dag, men i snitt blir det vel gjerne 6 dager i uken. Jeg er aldri ute mindre enn 1 og 1/2 time med ponnis, som oftest mer. Når vi trener på banen (dressur) så er ikke selve treningen lenger enn 30-40 minutter, men det tar tid og ri til og fra og vips så er vi oppe i en time to med rytter. Om jeg hadde hatt tid og ork så hade jeg brukt hesten mer. Jeg vil ha en hest som er frisk og som kan yte den dagen hun runder 20 år, og min mening er at for å få en hest som holder når den kommer opp i årene så må den brukes fornuftig og holdes i gang når den er ung også. Vil jeg ri 6-timers tur i fjellet en dag, så gjør jeg det - jeg vil ha en hest som tåler det. Både pr i dag og når hun er "voksen". Det å ha hesten i frimerkeluftegård mens man møkker og så longere 20 minutter for så å sette hesten inn igjen for dagen - det gir ikke en hest som varer.

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 22/10/2005 :  15:36:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
Vil bare legge til at mine hester går ute sammen i et stort gjerde fra klokken 0700 til 2000 (eller senere, kommer an på været). I gjerdet er det mye ulendt terreng og begge rører mye på seg ute. Ingen frimerkeluftegård her..
Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 22/10/2005 :  17:34:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Jeg trener begge hestene hverdag. Å da trenes de i bakkearbeid i 2 timer og ridning i en time. og noen dager i uka kjører jeg en 2 timers tur, men ikke hver dag. De blir slippet ut på beite i 07.00 tiden og inn igjen i 20.00 tiden og de har et beite på 35mål, så de har stor plass å leke seg på. De løper rundt som vill hester der oppe (det er en stor haug, har vært misstanke om at det var gravhaug) Syns det er passe med trening jeg. De er jo veldig aktiv på beite også så.

Edit: Skrivefeil

Redigert av - missy_ den 22/10/2005 17:44:11 Gå til toppen av siden

karen&irpill

Skrevet - 23/10/2005 :  10:11:55  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingkaren&irpill  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekaren&irpill  Svar med kopi av melding
Prøver å ri hesten min 6 dager i uka. Fridag kan være med bakkearbeid o.l eller helt fri. Han står på utegang. Rir på bane 1-2 ganger i uka og resten tur, men trener litt på tur også. Liker best å ri tur i skogen (gleder meg til elgjakta er over!), og prøver å trene bakkearbeid hver dag.
[Karen og Irpill] Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.