hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ridning av travhest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Trav
 Ridning av travhest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Mia__

Skrevet - 23/12/2004 :  16:12:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg lurer på om det er noen som har noe å si om ridning av travhest.
Jeg har en travhest som blir brukt som ridehest.
Venninna mi sin hest går trav løp og hun rir han.
Er det riktig eller galt å ri en travhest

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 23/12/2004 :  16:32:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Å bli ridd er kjempefin trening for travhester. Mange blir roligere av å bli tatt med på rideturer, og de blir mykere i kroppen og får brukt andre muskler enn om de bare blir kjørt. Man kommer seg også fram flere steder når man rir enn når man kjører, og etter min mening har alle hester godt av å bevege seg på andre underlag enn flat vei/bane. Ut i skauen! Eneste minuset kan være hvis hesten har problemer med frambeina, da ridning belaster frambeina mer enn kjøring. Men så lenge hesten er god i beina, så mener jeg det er positivt å ri travere Gå til toppen av siden

JuliMette

» VIP

Skrevet - 23/12/2004 :  21:35:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heihei...
Jeg har traver og vi rir masse på turer rundt i skoger og på ridebane.. og han elsker det:) så jeg mener det er riktig og ri travhest... litt forandring er bare bra for hestene;) (mener jeg da:P)

mvh ida&uno kongen
Gå til toppen av siden

Supermaja

» VIP

Skrevet - 02/01/2005 :  16:00:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vil bare oppfordre deg til å ri traveren din. Ikke bare er det forandring i treningen, men det er også med på å bygge opp mer helhetlig styrke i hesten. På mange måter blir hesten sterkere av å ha rytter på ryggenn i en treningsrunde enn å dra vogn.
Hadde Nebbenes Eli de siste tre sesongene hennes og red henne i trening. Hun ble faktisk mer travsikker. ( mer, ikke helt travsikker!!!)
MVH
Gå til toppen av siden

Ikke i bruk!

» VIP

Norway

Skrevet - 13/01/2005 :  21:02:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIkke i bruk!  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg har ei 3år gammel kaldblodshoppe på fôr nå, og jeg rir henne bare! Rir oppi skogen og dressur på banen. Men det montè/trav hun er avlet for, så eieren kjører når han får tid til det! Jeg skal starte montè med henne til våren, men kommer til å fortsette tur/bane ridninga fordi. Travere har bare godt av å ha noen på ryggen, og få ut på tur. Ikke bare travbanen liksom.. Rir henne i dressur for å myke henne opp litt

'Fina' og fôrverten :)

Traver er ikke dårligere enn ridehestene, så hvorfor rakke ned på oss? Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 14/01/2005 :  13:59:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
De fleste travfolk jeg kjenner rir også hestene sine, blir jo mest turridning, men det er jo en veldig fin avveksling for hestene, og som noen andre nevnte, så får den bygget opp andre muskler, som gir mer helhetlig styrke.
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Bælena

» VIP

Skrevet - 15/01/2005 :  14:34:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
[quote]Hei!

Jeg har ei 3år gammel kaldblodshoppe på fôr nå, og jeg rir henne bare! Rir oppi skogen og dressur på banen. Men det montè/trav hun er avlet for, så eieren kjører når han får tid til det! Jeg skal starte montè med henne til våren, men kommer til å fortsette tur/bane ridninga fordi. Travere har bare godt av å ha noen på ryggen, og få ut på tur. Ikke bare travbanen liksom.. Rir henne i dressur for å myke henne opp litt

'Fina' og fôrverten :)

Opprinnelig postet av TronstuFina=)

Kan vel bli litt vanskelig å starte monte med henne siden kaldblodshester må være 5 år for å gå monte... Men jeg er helt enig i at man kan (og bør) ri traverene sine. Flott trening!!!!
Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 27/04/2005 :  20:43:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Jeg mener absolutt man skal ri travere. Ser ingen grunn til å ikke gjøre det, de burde da ikke ta no mer skade av det enn andre hester.
Alle hester har godt av litt variert trening. Både psykisk og fysisk.

Har selv er varmblodstraver hoppe på 4år som jeg rir regelmessig, å hun stor trives med det Hun er VELDIG glad i å galoppere når hun blir ridd Så lenge hun ikke galopperer foran vogna gjør det jo ingenting om hun gjør det på ridetur. Da får hun brukt litt andre muskler også.
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 27/04/2005 :  20:56:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
En annen ting er at travere som blir ridd, er lettere å omskolere til evnt ridehest..
Og som flere har nevnt; fin variasjon! De fleste traverne rundt meg blir ridd som en del av treninga...

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 28/04/2005 :  09:05:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker ridning som en aktiv del av treningen på kaldblods-traveren min.

Klatring,for å styrke ryggmusklene(og baken).

Enkle dressur-øvelser for å roe ham,og få litt bedre kontakt/kontroll.

Intervaller,da i kort,rolig gallopp,også for å styrke ryggen og strekke ut litt. Den korte,rolige galloppen har mye mer for seg i trening enn "full fart avgårde"... Hesten bruker ryggen på en mye mer effektiv og bedre måte... Eneste jeg mener er viktig når man rir travere,er å lære dem mest mulig korrekte signaler,som gallopp-skjenkel! De bør ikke "jages" i fart,da mange mener de kan ta dette med seg i banen,og bli mer usikker i travet...("derom strides de lærde",men er nå uansett en stor fordel å ha en hest som kan dette,og mer...)

Og så har vi selvsagt våre laaaaange "kose-turer" i skritt,som gjør godt i både kropp og sjel hos oss begge!

Nei,kos deg på ride-tur med traveren du,uten noen form for dårlig samvittighet!
:)

Takker for meg. Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 02/05/2005 :  19:07:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
Selvfølgeli kan du ri traveren din:) det har den bare godt av! Hester liker nye utfordringer og det kan bli kjedelig å bare bli kjørt.
Har vært borti travere som ble bedre foran vogna og fikk mer pågangsmot og livslyst etter å bli ridd litt lett dressur og skogturer et par dager i uken:)

Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Gå til toppen av siden

sugar shalai

Norway

Skrevet - 04/05/2005 :  22:37:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg trener en varmblodhingst og før jeg begynnte å trene han,var han omtrent ikke blitt ridd..men når han fikk denne variasjonen i treningen i stedet for å bare løpe foran vognen,fikk han en ny gnist og har aldri vært i så god form før!:) Gå til toppen av siden

k.g

» VIP

Skrevet - 14/05/2005 :  19:34:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
du må berre ri på travhest det gir masse styrke.travhestane våre e knallgoehe he. og me rir masse på dei. hesten min va travar før og eg trente sprang og dressur og galloperte med han Gå til toppen av siden

Main Attraction

» VIP

Norway

Skrevet - 10/06/2005 :  10:56:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMain Attraction  Svar med kopi av melding
Det er jo kjempe bra trening for travhester det.
Forandring fra all kjøringa også.
Har tre travhester jeg.Rir masse...

Hanne og Main Attraction Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.