hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ditt verste fall?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Ditt verste fall?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 08/05/2005 :  12:33:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Sikkerhetsvest hjelper ikke så veldig mye mot brudd i armen, da ;-) Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 08/05/2005 :  14:03:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Har vel som de fleste andre her hatt en god del turer ned i bakken. Har etterhvert nesten blitt en tradisjon at jeg detter av første gang jeg rir en hest...

Det verste fallet mitt (eller iallefall det jeg blei mest skada av) var da jeg red forhesten min på tur en vinterdag. Jeg og ei venninne skulle ri sammen. Plutselig skvetter Frille, og bukker et par ganger - og jeg triller ut av salen. Slo meg ikke så veldig, så jeg fant meg en stubbe (hesten er 178 cm...) og krabbet opp i salen igjen. Litt senere begynte hesten til venninna mi å trave, og Frille ville overhodet ikke skritte. Prøvde å holde han igjen, men det endte nok en gang med bukksprang og meg i bakken. Denne gangen slo jeg meg.. Hesten tråkka på meg flere steder, og jeg slo hodet hardt i bakken... Var kvalm og svimmel, og måtte støtte meg til hesten hele veien til stallen. Resultatet var hjernerystelse og blå legg/fot. Tok faktisk en stund før jeg torde sette meg på den hesten igjen.. Men en måneds tid senere var jeg på plass, og det gikk helt greit :)

Det flaueste fallet jeg har hatt er når jeg skulle oppå en skolehest og hadde kjøpt meg ny ridebukse. Buksa var litt stram, så jeg tok litt ekstra fart, og det endte med at jeg hoppa over hesten istedenfor å lande i salen..hehe...litt rød i toppen, men måtte jo le litt også ;)

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 08/05/2005 :  19:24:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hm...mitt værste fall var tåpelig nok også det fineste,og var nå på onsdag som var.... :(

Gallopperte opp en bakke med knekten,står i salen for å avlaste ryggen hans....midt i en sving så går stigbøyle og reim ut av sikkerhets-festet! Jeg havner på siden av hesten....forstår at jeg kommer til å falle av,og prøver bremse fallet. Men sitter fast i salen med skoen,så lander rett på bakhodet,så skuldrene.....

Rir opp bakken en gang til etterpå(mest for min egen del...:).og tusler så hjemover,litt små-kvalm og svimmel...
Gjør ferdig stall-arbeidet,forer og slepper inn,så går jeg hjem og setter meg ned.....et par timer senere er kneet mitt dobbelt så stort som vanlig... :(
Dagen etterpå tar vi turen opp til et vennepar,(meg på krykkene jeg hadde funnet frem....:),og utpå kvelden blir jeg bare værre og værre,svimmel og kvalm...til jeg til slutt går rett i bakken...

Blir kjørt på lege-vakten,og derfra rett på sykehuset der jeg blir innlagt til observasjon...

Etter en tur i CT(undersøkelse av hodet...he,he,he...) og røntgen av kne og lunger,blir jeg liggende et døgn for sikkerhets-skyld,før jeg får "kranglet" meg ut.... :)

Diagnose....: Kraftig hjerne-rystelse og et par strekte sener og sene-fester i kneet....

Sukk...blir nok noen uker før jeg kan ri igjen.....

(men hva har man vogn til... :)

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 08/05/2005 :  21:20:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Beat datt for øvrig av i dag, etter en "vegring" og knakk armen. Takkal :-/ Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 08/05/2005 :  22:23:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Jeg tror jeg har vært ganske heldig når det kommer til og falle av, og har bare hatt 4-5 fall som jeg anser som litt alvorlige.

Det jeg anser som mest alvorlig skjedde for ca et år siden. Vi rei på banen, trava, og midt på den ene langsiden lå det en rosa vante midt på sporet. Hesten jeg rei må ha trodd at dette var et monster fra Mars, han hoppet to meter rett til siden, jeg hang på siden, og til slutt datt jeg. Midt under beina hans. Han trava bare rett over meg, og jeg lå igjen på bakken, med et hovavtrykk i magen....

Heldigvis gikk alt bra, jeg satte meg opp igjen, og slapp unna med noen blåmerker

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Redigert av - Helle_ den 09/05/2005 15:33:29 Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 08/05/2005 :  23:05:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Formosissima : Huff...må si god bedring til henne,da! Er visst noen som har litt fritids-problemer "der oppe" for tiden...he,he,he... :)
Takker for meg. Gå til toppen av siden

Julie=)

» VIP

Norway

Skrevet - 08/05/2005 :  23:44:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mitt verste fall var for et par år siden.. skulle ha sprangtime på en utrolig nervøs og gira fullblodshoppe. Ja,så kommer vi mot hinderet (en rekk på 1m) og plutselig slår hu hodet opp og setter opp den farten, bråstopper foran hinderet så jeg lander på halsen hennes,så tar hun det spranget fra stillestående mens jeg klamrer meg fast,så er det full galopp og deretter bråsnur hu i svingen,så jeg fyker med huet bortover veggen med et smell. Svimte av og fikk kraftig hjernerystelse.. rei selvfølgelig ikke på noen uker..synes ikke at man alltid skal sette seg opp igjen..menmen..kommer selvfølgelig an på skaden..! Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 09/05/2005 :  21:35:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Formosissima har jo alledere nevn at jeg falt av på søndag, men jeg tenkte jeg skulle skrive likevel

Jeg har jo opp igjennom årene vært ganske flink å klamre meg på hesten, og falt lite av. Og de gangene jeg faktisk har falt av, har jeg sluppet unna med blå merker!

MEN igår var vi på feltritt trening på Ellinsrud, som forøvrig var kjempekult Helt til vi kom til banketten!!
Pånni syntes den var ganske rar, og i stedet for å hoppe opp, dro han til siden. Der stod det en tømmerstokk opp, og en hinderstøtte.
AKKURAT bred nok til at pånni kom igjennom... og ikke Beate. Jeg ble skrelt av (like a banana...haha). Og det neste jeg så var tærne mine... og himmelen!!!

Jeg landet på venstre arm, brakk handleddet rett av, og blei henta i ambulanse

Det værste med dette er ikke selve bruddet. Det går greit. Men det som er ille er at jeg har en sønn på 7 uker. Jeg kan ikke bære, kle på, skifte bleie, eller amme uten hjelp. Jeg må faktisk være med Steffen på jobben han, så han kan passe han, og jeg bare amme han når han er sulten!!

Men men... shit happen. Og jeg gleder meg til neste feltritt trening

(Og jeg håper jeg får av gipsen, som får øvrig er BLÅ, til jeg skal gifte meg om 6 uker. Blir kanskje ikke så kult med hvit kjole og blå gips)

Rediger for å si jeg kan bekrefte at det ikke hjelper med sikkerhetsvest når man brekker armen

How strange, that so often, it all seems worth it.

Redigert av - beat den 09/05/2005 21:38:25 Gå til toppen av siden

** Marthemoor **

» VIP

Norway

Skrevet - 10/05/2005 :  17:07:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside** Marthemoor **  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse** Marthemoor **  Svar med kopi av melding
Har egentlig ikke hatt noen "skikkelige fall", men når jeg bare hadde ridd i rundt 1/2 år datt jeg av en middels stor ponni og brakk armen
Vi bare skritta rolig rundt på banen, plutselig kom det et lite vindkast så ponnien jeg red skvatt litt og begynte å trave i "lunte trav" bortover. Jeg som akuratt hadde lært å trave i lettridning fikk et lite støkk i meg og deisa ut av salen og landa akuratt på et punkt på armen som ikke var så veldig bra :P

~*MaRtHe*~ Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 11/05/2005 :  19:02:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Her var det mange rare fall gitt ;-)

Har ikke havnet på legevakta enda jeeg da men. Det kommer nok ;) hehe
Nei, det rareste fallet mitt var en fin vårdag da jeg for første gang skulle ri barbak på hoppa mi. Drev og tuslet litt rundt på gårdsplassen, mens resten av den "gale" familie tullet i bakrunn.. Plutselig kommer det en helt uventet bevegelse bakfra, og Blida setter nedover bakken(det er en liten bakke før man kommer ned på selve gårdsplassen)
Hun bukker og jeg husker at jeg satt på nakken og skled opp mot ørene. Salto mortale over hodet og magaplask midt i den største sølepytten på plenen.. Mistet pusten og skrek "få tak i den for****e gampen!!!" hehe

Blida hadde løpt inn på beite og sto og åt gress. Snakk om støttende venn =p

Var sinnsykt glad det ikke var så mange folk rundt der da, er blitt mobbet nok for svalestupet allerede.. =p

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

*Marit*
» VIP

Skrevet - 13/05/2005 :  11:16:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja... Mye knall og fall har det blitt.

Det rareste fallet var nok dette, 12 år var jeg. Skulle ri sprang med en venninne. Jeg red mammas delvis gale araberhoppe.
Vi hoppet vi. En helt grei 60 cm bane. Men min venninne ville hoppe 80 (Iiik) cm bane. Med hennes dovendyr av en fjording bød det ikke på store problemer. Og da ville det neppe gjøre det hos meg heller (Yeah Right). Så jeg ba en stille bønn mens jeg styrte vår alles kjære Allii mot hindrene. Første gikk greit. Andre nesten-stoppet hun på. Mens resten gikk glatt. Sjeleglad slappet jeg helt av og skulle tøffe meg ekstra på siste hindret Dumt trekk. Etter det siste hindret tok Allii ut i vill galopp (!!!) og galopperte ca 20 ganger rundt på banen med meg som en filledokke på ryggen. Rett før jeg holdt på og slippe stoppet hun raskt. Jeg ble slengt forover, men holdt meg i salen, selv om jeg mer eller mindre hang nedi pannen hennes. Vi var på vei til og skritte ut da hun pent og pyntlig sparker bakut i en 90 graders vinkel, slik at jeg faller rett av Følte meg lite smart da skal jeg si deg
Allii, hun travet i full fart ut (porten var SELVFØLGELIG åpen) og travet med farten til Thai Tanic til stallen (Skjulte talenter?).
Jeg satt igjen, blå både her og der, med en leende venninne ved siden av og så sint at jeg kunne nesten skutt hesten (OG venninna mi).
Bare nesten
Pappa kom løpende, livredd og kasta meg (ja, kasta meg) inn i bilen og så bar det i 200 kmt til legevakten. Ingen fare med meg, bare et par bristede ribbein, en nesten helt blå kropp og et sår øverst i pannen som måtte sys (og det har jeg enda arr etter!). Vel hjemme var det kjeft opp og kjeft ned for at jeg i det hele tatt kunne tenke på og hoppe mer enn 60 cm med Allii (selv om hun har konkurrert i 1.10 cm).
Det ble ikke flere sukkerbiter på Allii den sommeren, nei

Jeg har også hatt en del hjernerystelser, en del brukne bein og mye annet. Men det verste var da jeg fikk skulderen ut av ledd. Du Gud for en smerte. Men jeg holder fremdeles på med hest, mer enn noensinne

Redigert av - *Marit* den 13/05/2005 16:00:55 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 13/05/2005 :  15:41:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
har ridd i syv å jeg, og har hatt ett fall! å det falle fikk jeg ikke noen skader, mn en skade i hjærnen! er fortsatt redd når jeg rir i nedåver bakke, og når man skal sette på fart! men holderpå å overvinne den nå!

det begynte med at jeg og eij vinne skulle ri en ganske lang tur.. vi kastet på westernsalen, og vi begge ridde 2 på kalblodshoppa..

helt til veien hjem kom.. det var nedåverbakke, og venninnami gikk av så hun kunne gå p.g.a belastning av rygg osv. det komj en bil kjørende forbi oss, og mærra sprang etter den i nedåverbakke, ned mot stallen! slane skle rundt og jeg mått hoppe av før vi kom til stallen, for jeg klarte ikke og stoppe henne! hhåppet av mitt i snø skavellen..

kalblodsen var en avdanket traver, så vi tror at hoppa begynte og springe pga. at hun trudde hun skulle starte travløp, auto start, med å springe etter bilen! litt vanskeli og forklare mn...!

etter det harb jeg bestandi vært redd for å ri i nedåverbakker igjenn!

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 13/05/2005 :  17:40:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Skrev tidligere i dette emnet om mitt verste fall/velt med vogn... Men i vinter fikk jeg også mitt verste fall...

Det kom en bil kjørende som hadde en stein i hjultrommelen og det lagde den jævelige skrape lyden så da fikk hestene panikk og satt avgårde. Jeg mistet stigbøylene og hang sånn delvis på den ene siden, men klarte å rette meg opp igjen å klamre meg fast litt lenger, men så klarte jeg ikke holde meg fast mer og reiste i bakken Rett i asfalten!! AU!!
Måtte på legevakta og greier... Satt i veien en stund, for jeg klarte ikke reise meg... Var ei snill dame som kom med tepper og dyner og la over meg!! Så kom Dag Ole (typen min) og støttet meg, for jeg klarte ikke sitte oppreist så lenge!! Det var såpass kaldt at jeg holdt på å gå i sjokk... Heldigvis gikk det egentlig veldig bra...

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Aya

Skrevet - 14/05/2005 :  17:26:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror nok mitt verste fall var da jeg og ponnien skulle ut på barbak tur på stivtæla bakke.. På vei opp en bratt bakke fant han ut at vi skulle ned igjen (fort!!), og halvveis galopperte/skled ned bakken..Midt i det bratteste henget tok han et skikkelig bukkesprang (han hadde rodeo bukket inne; hele kroppen opp i lufta, bøyd rygg, hodet mellom forbeina og så ut og opp med bakbeina), og jeg som satt uten sal på en trillrund hest fløy over hodet hans og rett i isen. Lå helt stille noen minutter og kjente etter om alt fremdeles hang på, stavret meg opp og bort til den teite ponnien som sto og spiste opp et grantre.

En annen gang var da vi skulle hoppe en oxer på 1.10/1.15. Ca 3 meter før hinderet skled han, men istedet for å stoppe som alle normale hester brude ha gjort, hoppa han alt for langt fra hinderet. Hektet seg litt fast og stupte over, landa halvveis på siden med meg underst.. Utrolig nok gikk det bra både med meg og hesten, og vi klarte hinderet på andre forsøk!
Gå til toppen av siden

MyLittlePony

» VIP

Norway

Skrevet - 14/05/2005 :  17:48:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg kunne ha skadet andre ting formosissima! hehe.. det var derfor jeg nevnte det;)
<3 My Little Pony Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.