hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Peer Werner Vogel
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Natural Horsemanship
 Peer Werner Vogel
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

argo

» VIP

Skrevet - 09/12/2004 :  15:54:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
anbefaler han til og lære bort eller vise dere hvis dere har problemer med hesten(e) deres han er ganske flink og ryktet sier jo at han temte en mustang som alle andre hadde gitt opp!

HAN ER FLINK

LivM

Skrevet - 11/12/2004 :  10:54:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har du vært på kurs med han?
jeg bare lurte siden du sa han var veldig flink til og lære bort.
Kunne ikke ha forklart litt mere?
Gå til toppen av siden

TORPA_EDEL

Skrevet - 27/12/2004 :  09:44:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
... han har jeg også vært på kurs med- har bare et eneste ord å si om det----> skuffende! Gå til toppen av siden

Kristin_og_Tiril

» VIP

Norway

Skrevet - 27/12/2004 :  21:40:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristin_og_Tiril  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristin_og_Tiril  Svar med kopi av melding
Har også vært på kurs med han..
Lærte ganske mye på teorien.. Han er sikkert flink med den type hester han jobber med,selv om jeg ikke var 100% enig i alt han sa. Men det er jo han som kan dette her.

Syns han er flink jeg,men han kunne ha holdt kurset litt bedre

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=1127

- de som sier at lykke ikke kan kjøpes for penger,har aldri hatt hest
Gå til toppen av siden

Anita&Svarten

» VIP

Skrevet - 28/12/2004 :  17:51:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg hadde Scarlet med på kurs med han en gang. Han var helt super både i teori og praksis! Har hørt at flere som har vært på kurs med han nå i det senere har sagt at han har forandret seg etter ulykka..
Gå til toppen av siden

Dream

» VIP

Norway

Skrevet - 29/12/2004 :  02:15:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDream  Svar med kopi av melding
Peer er veldig flink! :) Hadde noe kontakt med han i forbindelse med en del problemer jeg hadde med den forrige hesten min, og han vet virkelig hva han snakker om! :)
Det med mustangen stemmer ja! =) Nydelige Cheyenne som hun heter står hjemme hos Peer på Alvdal nå tror jeg!
Visst noen ønsker kontakt med han, ta kontakt med meg gjennom vippen min, så kan du få telefon nummeret hans!: :)

Mvh. Therese og Fanta
Gå til toppen av siden

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 03/01/2005 :  21:41:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Har noen venninner som var på kurs med han(jeg fikk ikke plass, uheldigvis!!) og de mente ihvertfall at det var superbra!!

Har lest veldig mye av ham, og er en stor fan!!;)

Jobben med Cheyenne er virkelig imponerende....(nydelig hest, hurra for mustanger!)

Black Baily <3 Gå til toppen av siden

sarahk

» VIP

Norway

Skrevet - 07/01/2005 :  19:01:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har også vert på et av kursene hans.. vet ikke helt va jeg skal synes.. sånn midt på treet kansje.. synest at teoridelen va bedre enn praksisen.. har lest en bok av han.. den va KNALLGOD! den er å anbefale.. horsemanship heter den.. Gå til toppen av siden

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 08/01/2005 :  18:12:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Har også lest boka "horsemanship" og den var dødsbra!! "Fire hester som krysset min sti" er også å annbefale!!:) (fra Penny-klubben!)
Black Baily <3 Gå til toppen av siden

Bol Prins

» VIP

Skrevet - 02/02/2005 :  03:28:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det ikke slik med alle mennesker, er ikke alt man er enig i. Men kan iaffal IKKE benekte at Peer er flink med hester :D

Var selv fast inventar på rideskolen Peer drev, før han havna i den ulykken! Og jeg må bare si at jeg lærte masse jeg fikk nytte av i ettertid.. Ble mange aha opplevelser i løpet av den tiden!

Man kan ikke gjøre seg opp en mening før man har prøvd ting selv!

Gå til toppen av siden

karen&irpill

Skrevet - 03/02/2005 :  21:51:35  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingkaren&irpill  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekaren&irpill  Svar med kopi av melding
hvilken ulykke er det jeg ikke har fått med meg?
[Karen og Irpill] Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 04/02/2005 :  01:52:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
God til å trene hester, men kanskje ikke like god til å holde kurs? Gå til toppen av siden

Bol Prins

» VIP

Skrevet - 04/02/2005 :  03:24:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Spørs på øyet som ser det vet du :) Men uansett.. alle har vel forskjellige meninger.. Og det må vi bare godta
Gå til toppen av siden

Anita&Svarten

» VIP

Skrevet - 10/02/2005 :  19:08:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Karen&irpill; Peer Werner Vogel alvorlig skadet i rideulykke
Den kjente instruktøren og hestekaren Peer Werner Vogel ble nylig alvorlig skadet i en rideulykke under et ferieopphold i Spania. Etter ti dager i koma og fem uker på et spansk sykehus er han nå tilbake i Norge.
- Jeg kommer til å være mye mer forsiktig med hva jeg gjør fremover, sier Peer Werner Vogel. Les hans historie om hva som egentlig skjedde.
Peer Werner Vogel var trolig bare millimeter fra døden. Legene på sykehuset konstaterte at han hadde pådratt seg en kraftig hodeskade med brudd på kraniet. I tillegg hadde han ødelagt ryggen, brukket et par ribbein og punktert en lunge.
- Dette var ren uflaks, sier Peer Werner i ettertid og legger til: - Det var ikke noe gærent verken med hesten eller folkene. Jeg har ridd den samme hesten mange ganger før, og mente jeg kjente den godt.

- Jeg mistet hatten min
Onsdag 21. mars skjedde den fatale ulykken. Sammen med kona Anne Lise Vogel og en del andre skulle Peer Werner ri en lengre tur i skogen ved Andalusia. Han red med cowboy-hatt, slik de fleste i følget gjorde. Ingen hadde på hjelm.
- Jeg satt bare å kulet ned i salen og lot hesten få arbeide selv. Plutselig mistet jeg hatten min ned på bakken. Jeg stoppet hesten og gikk av for å ta den opp. Jeg hadde to løse lærtøyler i hånden. Da jeg steg opp igjen mistet jeg den ene tøylen ned på bakken. Hesten tråkket på den, hevet hodet og rev av tøylen. Den fikk samtidig et veldig smell i munnen – den hadde stangbitt. Hesten fikk dermed panikk og fortsatte i et voldsomt tempo etter de andre i følget mitt, som nå var et godt stykke foran meg. Jeg hadde overhode ingen kontroll på hesten, forteller Peer Werner med lav stemme.
Det var da hesten skulle passere et stort tre at ulykken skjedde: - Hesten kastet seg plutselig til side foran treet med det resultat at jeg fikk en stor gren i hodet og resten av kroppen min ble kastet inn i stammen.

Ventet i tre timer på hjelp
Da Anne Lise og de andre i følget fant igjen Peer Werner lå han blodig og bevisstløs på bakken. Det tok tre timer før helikopteret med hjelpemannskaper kom.
I ti dager lå Peer Werner i koma på sykehuset. Da han endelig kjente igjen kona var han meget forvirret. Selv om han nå langsomt er i ferd med vende tilbake til seg selv, har Peer Werner pådratt seg en alvorlig hodeskade. Han sier selv dette om situasjonen: - Fysisk er alt bra nå, men hodet mitt virker bare annenhver gang. Jeg er liksom ikke med hele tiden.
Peer Werner Vogel har nå avlyst alle de kursene i natural horsemanship han var satt opp til å lede rundt om i landet. I tillegg kan han heller ikke ta imot hester til innridning.
Ulykken kom på det maksimalt mest ubeleilige tidspunktet for Peer Werner og familien. I fjor overtok de Bjørk hestesenter på Ilseng. Og denne våren hadde Peer Werner et tett program med kurs. Om kort tid lanserer også Landbruksforlaget boken ”Natural horsemanship – på bakken og i salen”, som er skrevet av nettopp Peer Werner Vogel. Dette er for øvrig den første boken om temaet på norsk.

- Selv små bagateller…
Anne Lise Vogel forteller at det er liten tradisjon for å bruke hjelm i Spania.
- Hjemme bruker vi alltid hjelm og på Bjørk hestesenter er det et absolutt påbud om å bruke hjelm, sier Anne Lise Vogel. Hun forteller imidlertid at legene på sykehuset fortalte at Peer Werner neppe ville ha overlevd hvis han hadde brukt hjelm fordi han da trolig ville ha fått et så kraftig smell da han traff treet at han hadde brukket nakken. Med hjelm på hodet ville han heller ikke ha knust kraniet, som i dette tilfellet faktisk var ”bra” fordi hjernen da fikk tilstrekkelig plass til å ”ta unna” den store hevelsen som fulgte etter smellet.
- Peer Werner, hvilket råd vil du gi til andre hestefolk etter denne ulykken?
- Pass på at utstyret ditt er i orden. Jeg hadde delte tøyler, det skulle jeg kanskje ikke ha hatt. Denne ulykken har minnet meg på at selv små bagateller kan få meget alvorlige konsekvenser, sier Vogel.
- Ville ikke denne ulykken ha fått et annet utfall hvis du hadde brukt sikkerhetsvest?
- En sikkerhetsvest ville ikke ha beskyttet hodet mitt, men ryggen hadde kanskje klart seg, svarer Vogel.
Anne Lise Vogel tar seg nå av driften på Bjørk hestesenter. Rideleirene i sommer vil gå som planlagt.

Kilde: hest.no
Gå til toppen av siden

Anita&Svarten

» VIP

Skrevet - 10/02/2005 :  19:09:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Glemte å si at det er lenge siden nå.. er ikke skjedd nylig Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 01/03/2005 :  12:15:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Har lest de bøkene som Peer har skrevet, og jeg syntes han er kanonbra!! Har praktisert det på hestene våre og det har funket kjempebra, bortsett fra welshen vår da.. Han er 22 år og har helt sin egen vilje han, hehe

Men så var jeg og min mann på kurs med Peer i sommer, og det må jeg si var skuffende... Teorien var helt topp, men praksisen.. Hadde nok forstått hvorfor han var så hard og " fæl " mot hestene om han hadde hatt mikrofon og kunne fortelle hva og hvorfor han gjorde ting og tang. Men vi måtte bare stå og se på og gjette oss til ting, så det var skuffende ja..
Hengertreningen var nok den værste.. Der han jaget inn en araberhingst som bare stod der inne og skalv

Han hadde kanskje grunn, ikke vet jeg. Men vi fikk aldri noen forklaring på hvorfor han gjorde som han gjorde. Vi spurte og da svarte han bare at hesten er utskjemt.
Eieren hadde STORE problemer med og laste hesten sin da de skulle hjem..

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.