hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Første møte
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Natural Horsemanship
 Første møte
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 03/03/2005 :  19:38:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Hvordan bør man oppføre seg første gangen man møter en hest? Hva bør man gjøre for å få hesten til å skjønne at du ikke vil den noe vondt, at du ikke har "farlige" tanker?
Hvordan nærme seg hesten? Da gjerne i forskjellige situasjoner.
Noe man bør tenke på ang. kroppsholdning?
Tonefall?
Noen tips generelt?

Hilsen en som hilser på mange nye hester for tiden, og som ikke ønsker å skremme vettet av hestene første gang jeg treffer dem ;)

Eikdokka

Norway

Skrevet - 03/03/2005 :  20:15:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Jeg pleier bare å gå sakte bort til den, mens jeg ser ned, iallefall ikke stirre den i øynene. Pleier også å prate rolig.. Og rolige steg. Så pleier jeg å strekke ut en åpen hånd.. vet ikke helt om det er riktig da..

Man legger jo merke hvis hesten er skeptisk, og man har jo som regel hørt om hesten før man faktisk møter den.. Om den er sånn som elsker alt av mennesker eller om den er nervevrak feks..

Therese
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 03/03/2005 :  20:44:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg leser ganske fort hvordan hesten er, men går som regel bort til hesten uten å tenke meg så mye om. Var mer forsiktig da jeg var yngre, og da tok de ikke helt trygge hesten litt for mye kontroll! Derfor prøver jeg heller å oppføre meg som en "leder", samtidig som jeg ikke er for brå, er avslappet, snakker litt til den osv.
Hege Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.