hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - IRRELEVANT "PJATT"!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 IRRELEVANT "PJATT"!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Hefa

Norway

Skrevet - 06/12/2004 :  14:29:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHefa  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHefa  Svar med kopi av melding
(Kopi: Så kunne heller de pripne fruene som ikke liker slikt holdt seg unna der ;))

Sånne ting syns jeg er irriterende... Selv om det er MYE bedre her enn på andre forum; direkte "angrep"/ påstander om / drittslenging om personene i forum, i stedet for å holde seg til selve debatten.

Jeg er enig med Renegate i at diskusjoner ofte ender opp i usaklige innlegg som ikke har med utgangspunktet å gjøre.
Særlig hvis det er av typen: " Jeg syns travhester kan brukes til alt, jeg " svar: "Det syns ikke jeg, jeg syns ikke de kan brukes til noe!" (ikke mine meninger, og ikke noe å diskutere videre her..)

Det er IKKE dermed sagt at man ikke kan legge inn en morsom diggresjon eller bruke humor i innlegget. Men jeg syns IKKE at Renegate er prippen som tar det opp.

http://www.hestekur.no

(anbefales)
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 06/12/2004 :  14:45:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig.

Har/er selv vært "utsatt" for å måtte besvare totalt usaklige mot-innlegg titt og ofte.
Siste "hotte" nå er under emnet "Spatt", og er et godt eksempel synes jeg.
Har egentlig bare lyst til å overse det mange ganger, men noen er så misvisende og feilaktige fremstilt, så man må jo bare....

Av dette blir det altfor mye pjatt/svada/flisspikkeri osv., men så lenge vi er så mange med forskjellig erfaring/kunnskap og i forskjellige aldre blir det vel bare sånn...sukk..
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 06/12/2004 :  20:44:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes ikke det er så ille jeg. Det er jo bare å overse disse "pjattete"emnene glatt, er det ikke ? Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 06/12/2004 :  20:51:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Synes ikke det er så ille jeg. Det er jo bare å overse disse "pjattete"emnene glatt, er det ikke ?

Opprinnelig postet av BabyLunah

Litt vanskelig det vel når de sniker seg inn overalt

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 06/12/2004 :  21:04:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Man ser som regel hva emnet handler om på overskriften da...

Men mindre det er en av de "Se hit nå!!!!!!!!" eller "Hjeeeeeeeeelp!!" overskriftene, da blir det jo litt værre liksom :b
Gå til toppen av siden

rawdy

» VIP

Skrevet - 07/12/2004 :  03:35:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mulig det er mye "pjatt" her inne.Tror det kommer av at man lar seg provosere av ting som står og velger å svare på det.Tilslutt snakker man om noe helt annet en det som i utgangspunktet var spørsmålet el.

Og er det noen hestefolk som noen gang er enige på alle punkter.Som faren min sa: "Jeg skjønner ikke at du orker å holde på med hest.Vet ikke om noe særere folk en hestefolk.."
Og det tror jeg på.Har møtt ganske mange særinger.Sorry folkens,men tror vi er det!
Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2004 :  08:27:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Jeg synes det som Rawdy sier her er veldig fornuftig! Helt enig.

Jeg ser også poenget i det Guro sier. Går an å ha en lett og ledig stemning her. Mye koseligere :D

Jeg er også enig i at det kunne vært en "pjatte side" som ikke var såå seriøs, Kunne jo vært litt koselig da kanskje? eller?

"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 07/12/2004 :  09:58:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Velger å henvise til = innlegg:

"Har egentlig bare lyst til å overse det mange ganger, men noen er så misvisende og feilaktige fremstilt, så man må jo bare...."

opprinnelig postet av =

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 07/12/2004 :  10:04:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Mulig det er mye "pjatt" her inne.Tror det kommer av at man lar seg provosere av ting som står og velger å svare på det.Tilslutt snakker man om noe helt annet en det som i utgangspunktet var spørsmålet el.

Og er det noen hestefolk som noen gang er enige på alle punkter.Som faren min sa: "Jeg skjønner ikke at du orker å holde på med hest.Vet ikke om noe særere folk en hestefolk.."
Og det tror jeg på.Har møtt ganske mange særinger.Sorry folkens,men tror vi er det!

Opprinnelig postet av rawdy

Det er greit å kunne la være å bli provosert over "pjattete" innlegg, det er jeg fullstendig enig i.
Men når man i utgangspunktet har en seriøs debatt og enkelte kommer med irrelevante innlegg som er feilaktige skal man da også holde kjeft og la være å svare?

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 07/12/2004 :  10:16:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kort og godt, NEI... Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 07/12/2004 :  10:30:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fint det er noen som er enig

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 07/12/2004 :  12:21:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
At dere lar dere provosere er nok mer deres problem enn "trådstarteren"... ?

Det er vel uansett ikke DERES jobb og holde det ryddig og "seriøst" her, heldigvis. Det er Hestemarked som har styringen her, ikke dere ;)
Så jeg tror å melde ifra om upassende innlegg til Hestemarked er mye mere effektivt enn å begynne å vifte med pekefingeren selv.
Det skaper bare dårlig stemning og enda mere pjatt(!)

Som Ixnay sier, dette forummet hadde vært SÅ mye koseligere hvis det hadde vært lov å legge inn litt humor og en litt mere uformell tone!

Noen av dere er jo så seriøse at det er til å bli forundret av.

Redigert av - Skogstroll den 07/12/2004 12:24:12 Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2004 :  12:34:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Tja... Er vi nå egentlig så formelle, da? Har jo sett flere ganger at mange både fleiper og har en god tone.. Og i tillegg må en vel kunne si at de "sure innleggene" med personbeskrivelser og nedrakking type "Herregud så teit du er" neppe kan kalles skrevet i en formell tone... He-he..

Generelt sett har jeg inntrykk av at folk spør om ting de lurer på, legger fram problemer de har, vil diskutere noe de tenker endel på eller prøver å hjelpe andre med råd og forslag og dele sin erfaring med andre. Jeg synes MIX er bra, jeg!
Det er vel grunnen til at jeg er innom dagstøtt... ;-)

Jeg har faktisk rapportert upassende innlegg etpar ganger, jeg. Slike innlegg som er useriøse, ment for å opprøre eller støte andre har jeg ingen problemer med å be om blir fjernet.
Og jeg tror de ble fjernet også...

Det er fort gjort å bli personlig om en misliker et synspunkt eller en uttalelse, så det er viktig at vi holder tunga rett i munnen alle som en slik at vi ikke bidrar til en dårlig stemning.
Hva er pjatt, egentlig? Hvem skal bestemme hva som er pjatt og hva som ikke er pjatt? Det kan jo være at den som la inn innlegget følte det var veldig relevant å få med sitt synspunkt på noe de selv mente var viktig å ta opp i forbindelse med en eller annen sak. Og andre synes kanskje det ikke henger sammen i det hele tatt..?

Ble for eksempel dette innlegget mitt bare pjatt? ;-)

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 07/12/2004 :  12:41:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Pjatt er vel det som ikke er hesterelatert nok ? Eller?
Er sannelig ikke sikker selv jeg.

Men å melde ifra til Hestemarked er som du sier ikke noe problem (har gjort det før jeg og ;) )
Og det skaper mye mindre kvalm enn om man skal prøve å ordne opp selv!

=)
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 07/12/2004 :  14:09:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
At dere lar dere provosere er nok mer deres problem enn "trådstarteren"... ?

Det er vel uansett ikke DERES jobb og holde det ryddig og "seriøst" her, heldigvis. Det er Hestemarked som har styringen her, ikke dere ;)
Så jeg tror å melde ifra om upassende innlegg til Hestemarked er mye mere effektivt enn å begynne å vifte med pekefingeren selv.
Det skaper bare dårlig stemning og enda mere pjatt(!)

Som Ixnay sier, dette forummet hadde vært SÅ mye koseligere hvis det hadde vært lov å legge inn litt humor og en litt mere uformell tone!

Noen av dere er jo så seriøse at det er til å bli forundret av.

Opprinnelig postet av BabyLunah

BabyLunah: for det første er det ingen som prater om at man ikke kan/ skal legge inn humor eller en uformell tone er det vel?
For det andre så er "pjattet" jeg prater om når det i utgangspunktet er en seriøs( seriøst er ikke = negativt) debatt , og det kommer innlegg som er så irrelevante og borti natta at de faktisk ødelegger den gode debatten, eller røde tråden om du vil.

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.