hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - IRRELEVANT "PJATT"!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 IRRELEVANT "PJATT"!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  22:21:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke om det er bare meg som er streng i dag, men synes det er utrolig mye irrelevant pjatt inne på diskusjonsforum. Med pjatt tenker jeg da på diskusjoner som inneholder usaklige og/eller fornærmende kommentarer som ikke har noe med emnet å gjøre i det hele tatt. Det er også en tendens til emner som rakker ned på hesteraser/ rideskoler/ osv, og da tenker jeg ikke på saklige diskusjoner med velbegrunnede svar, men heller de i "liker/ liker ikke" varianten. For min egen del har jeg fått endel lærdom av å lese de velbegrunnede svarene fra folk som for meg virker som kompetente hestefolk, og trodde vel ( naivt) at det var derfor de fleste gikk inn på disse sidene....

Men men bare et lite hjertesukk fra en frustrert dame som tror hun begynner å bli "gammel tante"....

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  22:43:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Er det den diskusjonen om 5 hesteraser man ikke kunne tenke seg som jeg laget, som har fått deg så sint
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  22:44:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Enig med deg eg Renegate. Blir ein del irrelevant pjatt her.
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  22:54:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ingen som snakker om sint her Roxira vil vel heller kalle det oppgitt over dårlig bruk av en side som i utgangspunktet er en topp mulighet for hestefolk fra hele landet til å diskutere saklig og få eller gi gode råd innen hesterelaterte emner. Ikke ditt emne alene som er årsaken til mitt litt frustrerte innlegg
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  23:05:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Det er vel her, som de fleste andre steder. Alle har en mening om sitt, og de fleste mener de selv har "den beste meningen" (selv om kanskje ikke alle vil innrømme det). Dette resulterer fort i endel gnissninger mellom folk, som igjen fører til slitsomme diskusjoner.

Skrevet av meg på et trøtt øyeblikk.. *gjesp*
Gå til toppen av siden

vatican

» VIP

Skrevet - 05/12/2004 :  23:08:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er enig med dere om at det blir mye pjatt. Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  23:09:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Synest også det er ein del som ikkje er altfor flinke til å bruke dei trådane som allerede er her, men som lager nye emner om omtrent det samme. Eller akkurat det samme, også.
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  23:17:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes folk kan skrive hva de vil her jeg. Så lenge det ikke er støtende og sårende selvsagt.
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  23:19:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Synes folk kan skrive hva de vil her jeg. Så lenge det ikke er støtende og sårende selvsagt.

Opprinnelig postet av BabyLunah

Så enig, så enig!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  23:26:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
I henhold til lover og regler om talefrihet kan man uttale seg om forholdsvis alt man vil inkludert "pjatt", og det er vel og bra det.
Men det spørs vel i lengden hvor interessant det blir å lese om "pjatt"?

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  23:29:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er bare å la være å lese det :) Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  23:37:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Er enig med at det er tullete å lage diskusjoner om bare "pjatt", men noen av diskusjonene som har blitt kalt "pjatt" av noen, syntes jeg er greie. Det finnes hesteinteresserte i alle aldre og nivåer og folk må få spør eller diskutere det de vil.

Folk må bli flinkere til å bruke de trådene som er istedet for å starte nye hele tiden, ja. Det gjør vel ikke noe om en litt gammel tråd blir brakt opp igjen så lenge noen har noe konstruktivt å si om den saken. Så snus litt rundt før man starter en ny tråd. Og prøv å hold det til hesterelaterte emner, folk som kommer her kommer først å fremst for å diskutere, lære om, svare på og spør spørsmål om HEST. En litt "off-topic" tråd i ny og ne er greit det, men ikke gjør en vane av det for å si det sånn.

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  23:42:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er enig med deg der MissEva.
Men det finnes juniorsider for de som ikke ønsker de altfor "dype" diskusjonene

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 05/12/2004 :  23:54:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Noen ganger vil det vel bli litt pjatt, iallfall fra min side (fordi jeg er så himla snakkesalig tror jeg..ikke bare på nett men også irl), slik som i diskusjonen om "bra til fjording å være" der bidro jeg vel stort når jeg holdt på å "le meg ihjel"....Til mitt og andre sitt forsvar syns jeg innimellom sånne bidrag letter litt på stemingen og på sett og vis også bidrar til at man blir "kjent" med de andre brukerne, men selvsagt gjør det det ofte vanskeligere å komme inn i diskusjonen på et sent tidspunkt..hmm..Det er egentlig ikke så lett å holde oppe en saklig tone, og få en god diskusjon som framhever alle sakens sider, eller belyser alle brukeres meninger, men jeg syns faktisk ikke dette er det værste stedet.

At noen flere kunne brukt søkefunksjonen er jo ikke akkurat noen hemlighet

Til sist: det kunne kanskje vært fint med et "pjatt" forum her, eller altså en "pjatt" kategori da, fordi perosnlig så tror jeg ikke jeg ville postet i juniorkategorien, selvom ikke temaet nødvendigvis er det dypeste og mest gjennomtenkte. Slik sett ville man kunne få en kategori som inneholder litt av ditt og datt og som ikke alle behøver å lese..

Bare en liten ting: det er viktig å ha litt takhøyde inne på et sånt diskusjonsforum, vi benytter oss av det for forskjellige formål, og vi benytter oss av det med forskjellig bagasje i forhold til meninger og opptreden i forhold til etiske linjer. Så å "se litt mellom fingrene" med hverandre når vi syns noen er litt barnslige er viktig. (barnslig var bare et eksempel)

Forresten ang Roxira sin tråd om hesteraser: kunne ikke moderator på dette forumet bare ryddet tråden (noe de gjør ofte på andre forum) slik at personhets etc blir tatt vekk også får relevante innlegg stå der. Samtidig som man som moderator kan gjøre brukere oppmerksom på at tråden er ryddet/redigert. En annen ide kan også være å legge igjen et spor når en tråd er slettet, sånn som at hovedinnlegg blir liggende igjen og vi får beskjed om at tråden er slettet og hvorfor. (JMO, og litt sent på kvelden så sorry at jeg går offtopic i en tråd som handler om nettopp det at alle gjør det...*oppgitt over seg selv*)

Nå er jeg fryktelig trett så om dette også ble et "pjattete" innlegg ber jeg om unnskyldning ;)

Guro
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 06/12/2004 :  00:01:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Enig med Guro i att det hadde vore greit å rydde tråden og la det andre vere igjen, eller i det minste komme med ein forklaring når ting blir fjerna.
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 06/12/2004 :  00:14:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Enig med Guro i at man burde slutte å være så jæv*** tørr og kjedelig .. Det SKADER ikke med en vennlig tone liksom.

Noen her er så seriøse at man skulle tro det var en rettssal, ikke et diskusjonsforum.

Et eget sted for "pjatt" hadde ikke vært dumt nei. Så kunne heller de pripne fruene som ikke liker slikt holdt seg unna der ;)
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.