hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor ble det av?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hesteraser
 Hvor ble det av?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  14:43:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Hvor ble det av det emne jeg lagde hvor jeg lurte på hvilke 5 hesteraser folk ikke kunne tenke seg?

Ble den så provosenrende at den ble slettet, eller hva skjedde?

*Lurer*

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Skogstroll

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  15:04:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det var jo bare drittslengning der så det er nok Hestemarked som har rydda opp litt ;) Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 05/12/2004 :  15:47:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror nok den ble slettet pga frekke svar, og det synes jeg er helt greit! Men derimot er det helt nødvendig at enkelte skal oppføre seg slik at den ble slettet. Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  15:51:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes igrunn det var greit at den ble sletta jeg og... ble litt såra av noen av innlegga der... :S Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  18:02:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Ja så det ble mye dritt slenging der, men det var iallefall ikke det jeg prøvde å oppnå når jeg skrev inn emnet... Var rett og slett bare nysgjerrig.... Huff... Sorry!!
*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  18:38:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er jo ikke din skyld at folk ikke takler å høre negative ting om hesterasen de liker ;)

Synes ideen var god jeg :)
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  22:06:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes forøvrig det var helt greit at den ble slettet, var endel kommentarer som ble veldig personlige og sårende og som forøvrig ikke hadde noe med emnet å gjøre i det hele tatt.
Synes vel fortsatt at emnet var passe dumt så lenge folk ikke klarte å gi en god begrunnelse for hvorfor de ikke ville ha de forskjellige rasene.
Lite konstruktivt spør du meg...

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  22:26:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg er vel også enig i at den debatten hadde lite lurt å føye med. En ting er at den kanskje endte i en litt uheldig retning. En annen ting er f.eks. alle de som faktisk deltok i debatten som i andre debatter har klaget på at de føler at enkelte raser er diskriminert. Det er ikke diskriminering å nevne "disse fem rasene ville jeg aldri hatt"? Dvs.. Det er jo en ærlig sak å ikke nødvendigvis ønske en rase av gode grunner. Men det blir lett en vinkling hvor man enten sier sin personlige "rasistiske" mening, eller andre tolker den dit hen. Desverre.. Det er lite positivt i noen sammenhenger. Hva er egentlig poenget med å få ut agresjon for "disse rasene liker jeg ikke"?

For min del mener jeg at alle raser på en eller annen måte har en verdi som man ikke skal undervurdere. Ut fra mine interesser vil derimot noen raser fremheve seg mer enn andre på "ønskelisten". Bortsett fra at jeg ikke har noen spesielle preferanser for aktuell rase på drømmehester. Kun preferasner på hva slags egenskaper den skal ha. Selvfølgelig er det kanskje mer sannsynlig å finne den innen noen linjer (som det da vil være naturlig å lete innen), men det finnes alltid unntak. Men kjøper ikke hest etter rase. Og det er dermed heller ingen rase man kan utelukke direkte. Og det er ingen raser som er "teite", men for min del er det lite aktuelt å kjøpe en shettis når min drøm er en hest jeg kan ri dressur på. Men jeg skulle så gjerne hatt en shettis til det formål den er godt egnet som.. Shettiser er jo absolutt knalltøffe ponnier.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  22:30:24  Vis profil  Svar med kopi av melding

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  22:37:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Synes vel fortsatt at emnet var passe dumt så lenge folk ikke klarte å gi en god begrunnelse for hvorfor de ikke ville ha de forskjellige rasene.
Lite konstruktivt spør du meg...

Opprinnelig postet av Renegate

Folk begrunnet jo etterhvert da!! Når det ble spørsmål om de kunne det...

*~Susanne~*

Redigert av - Roxira den 05/12/2004 22:38:58 Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  22:48:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Les: god begrunnelse.

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  22:52:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva som er god begrunnelse kan jo tolkes forskjellig ;) Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  23:02:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Helt ærlig BabyLunah så gidder jeg ikke ta opp tråden igjen på denne diskusjonen, som jeg har sagt tidligere så er det lite konstruktiv bruk av tid. Om folk her inne føler at de har gitt velbegrunnede svar på emnet, vel.... så får de fortsette å føle det.

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  23:13:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Jeg må bare si at jeg synes svar som:

at man ikke har bruk for denne rasen, som for eksempel en islandshest som kommer med 5 gangarter og hvis man da vil ri dressur så har man jo ikke bruk for denne rasens to ekstra gangarter, og mestrer man ikke de gangartene 100% og hesten skulle vise en av de ute på dressur banen får man jo masse trekk!! (Been there, done that)

At man ikke liker utseende og lynne på en hesterase er jo oxo et godt svar, hva skal man med en hest man ikke går over ens med, og som man ikke synes er noe fin??

At man er lat og vil ha ting litt gratis og ikke orker bruke tid på å omskolere hester og at man synes rasen er heit det er jo et godt svar...

Så jeg skjønner ikke helt, for jeg synes folk var gode til å begrunne seg!

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  23:14:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Les tidligere svar til BabyLunah

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 05/12/2004 :  23:16:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis folk tok seg nær av at jeg sa hva jeg mener om "stor brun" så får de heller ta seg selv i nakken og beherske seg.
Som sagt, jeg sa bare hva jeg selv mener. At andre synes noe annet tar jeg som en selvfølge.

Redigert for å rette opp skriveleifer og for å legge til noe jeg glemte ;)

Redigert av - Skogstroll den 06/12/2004 00:18:49 Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.