hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Longering av unghest som mangler fremdrift...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Longering av unghest som mangler fremdrift...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 01/12/2004 :  12:18:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg har et stort problem med unghoppa jeg trener! det er komplett umulig å få henne til å skjønne noe som helst når jeg longerer henne. Hun har aldri vært longert eller ridd før, og veldig lite håndtert...

hun skjønner ikke noen ting....jeg prøver å drive henne bakfra, dvs at jeg alltid passer på å holde meg bak henne når hun en sjelden gang går i sirkel...jeg roser henne mye når hun går i sirkel rundtmeg,men da stopper hun bare opp og gidder ikke mer...

noen tips?

xxxx

Skrevet - 01/12/2004 :  13:04:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Få en til å gå og leie foran i tilegg, og vær bestemt. Gå til toppen av siden

Destrier

Norway

Skrevet - 01/12/2004 :  14:58:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier  Svar med kopi av melding
Hvor gammel er hun?

Hester i vekst kan oppføre seg slik du beskriver, og da er det best å la de være - d.v.s. vente med å trene til de er mer fysisk og mentalt modne. Om du presser henne i en slik periode, risikerer du kun å trene motstand, og det er noe man generelt ikke trenger å trene.

Det kan selvsagt være en annen grunn, men uten å vite noe annet enn at hesten er ung, så antar jeg at dette kan være en sannsynlig årsak.

Hilsen Destrier
www.klassiskdressur.com
Det er de som vet minst som bruker flest ord for å forklare det de mener. De som vet mye, sier det med få ord. (Baucher)
Gå til toppen av siden

Mona_Wendy

» VIP

Skrevet - 02/12/2004 :  10:39:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
hun er 3 år...vi har begynt å prøve å sitte på henne, det går egentlig ikke så bra det heller...hun kaster oss av i hytt og pine...:-/

kansje det er lurest å vente et halvt års tid...
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 02/12/2004 :  22:40:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis hesten ikke har lært å bli longert, er det vel ikke så rart at den ikke går pent rundt på volten av seg selv? Alle må lære å krabbe før de kan lære å gå :) Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 02/12/2004 :  22:55:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Vist hesten har vore lite handtert er det kanskje ein ide å trene på leiing og slikt først og få hesten godt lydig på dette først. Det går også ann å tømmelongere hesten. Da kan du styre hesten betre enn ved vanleg longering.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.