hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kulde
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Kulde
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

moi

Norway

Skrevet - 01/03/2003 :  16:55:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoi  Svar med kopi av melding
Til Defthona.. Når det er sterk kulde reiser hårene seg opp slik at det oppstår et isolerende luftlag som holder på kroppsvarmen... Den fryser ikke da...

Gjør livet til en fest, ri islandshest!
Gå til toppen av siden

-Leiknir-

» VIP

Norway

Skrevet - 01/03/2003 :  18:15:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Leiknir-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Leiknir-  Svar med kopi av melding
hester tåler mye mer enn vi tror!vindtette og vanntette og med en tykk varemisolerende pels!

Islandshest rula!
Gå til toppen av siden

Monroe

Norway

Skrevet - 04/03/2003 :  13:03:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMonroe  Svar med kopi av melding
Heisann!

Vet ikke om det var på denne debatten, men det var en som sa at hvis du ikke barberer hesten, og ikke bruker dekken, og hestn svetter når du rir på tur, så kan pelsen fryse til is.....som du kanskje har lagt merke til så damper det fra hesten når den svetter og det er kaldt, så jeg tror faktisk ikke det går ann!!!
Jeg har iallefall aldri opplevd det!!

Grensen min går der jeg ikke vil ut fordi det er for kald for meg!!!
Men så kaldt er det ikke her!

Gå til toppen av siden

troultey

» VIP

Norway

Skrevet - 04/03/2003 :  18:34:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det har jo også noe med at hesten kan få lunbebetennelse/bli forkjølet når det er kaldt, og den er svett.. Men jeg må også si at det høres litt pussig ut at pelsen kan fryse til is, ja! Men da må den ha laaang pels!

TrOuLtEy
Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 07/03/2003 :  00:10:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det skal nok litt mere til for at en hest får lungebetennelse eller blir forkjølet enn at den er svett mens det er kaldt.. ;)
Den bør nok allerede ha et ganske svekket immunforsvar for å få lungebetennelse/bli forkjøla av den grunn...
(Lungebetennelse forårsakes av forskjellige typer mikro-organismer, og utvikles som oftest gradvis som en komplikasjon ved sykdommer i luftveiene)

Gå til toppen av siden

Magette

Norway

Skrevet - 11/03/2003 :  07:46:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMagette  Svar med kopi av melding
Hva med å la hesten være ute i altslags vær(hele døgnet). Da tilpasser den seg været og kuldegradene gradvis(slik den gjorde i naturen) Da slipper dere dette problemet. Dette avhengig av at hesten har sin naturlige pels og får nok mat(høy) slik at den kan holde på varmen.

Jeg tror det er fra 10pluss grader(stallen)til 20 minus (ute) hesten ikke tåler, ikke treningen.

Gå til toppen av siden

Pernille.BJ
» VIP

Norway

Skrevet - 10/12/2006 :  23:32:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePernille.BJ  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Jeg tror det er fra 10pluss grader(stallen)til 20 minus (ute) hesten ikke tåler, ikke treningen.

Opprinnelig postet av Flika Virkelyst & Tinkerbelle Iden

Helt enig med deg, det er den store forskjellen fra varmt til kaldt som ikke er bra. Derfor man skal ri med dekken etter f.eks en økt i ridehuset på skritteturen ned til stallen.

Jeg ser ikke på gradestokken.
Hvis hesten er sprek tar jeg en økt i ridehuset om det er ledig, hvis ikke så rusler vi på tur så sant det ikke er så kaldt at jeg ikke orker.

Ludo; Ingen over, Ingen ved siden av - Elsker deg < 3 Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.