hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hvor ofte rir du hesten din?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 hvor ofte rir du hesten din?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Chaconne

» VIP

Norway

Skrevet - 25/01/2003 :  16:10:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseChaconne  Svar med kopi av melding
hei!
er endel forskjellige meninger om hvor ofte man bør ri hesten sin..
bør man ri den hver dag eller bør hesten ha en-to hviledager i uka\mnd?
bør hesten ris så den blir svedt hver gang?
ossen gjør du det?

Redigert av mix1 den 14/05/2003 14:24:00

einstein

» VIP

Norway

Skrevet - 25/01/2003 :  16:14:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ikke egen hest,men snakker om hesten jeg skal kjøpe en gang=)=S Vil ri hver dag, med en fridag. Enten helt fri eller en lett skrittetur uten sal på lange tøyler. Ikke bli ridd til den er svett hver gang, men til den går godt og jevnt. Vanskelig å si, er jo veldig variert med hestens form, og min form og alt det, men, vil tro min hest får ganske jevn trening...

Gå til toppen av siden

Anette

Norway

Skrevet - 25/01/2003 :  16:17:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
Jeg rir på sprangtrening en dag i uka. Utenom det jobber jeg jevnlig med bakkearbeid, bommer o.l. Rir også jevnlig på tur, og for å øke variasjonen rir jeg noen ganger dressur på travbanen. Jeg rir henne stort sett hver dag, noen dager litt hardere enn andre. Ellers pleier hun å få ca 1-2 fridager annenhver uke, det kommer litt an på forholdene, hestepasser, tid osv.

Redigert av Anette den 25/01/2003 16:18:02
Gå til toppen av siden

Wulfi

Norway

Skrevet - 25/01/2003 :  16:58:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWulfi  Svar med kopi av melding
Huff.... *skjemmes*

Jeg rir alt for sjelden !!! Burde egentlig få tak i noen som kunne ridd henne av og til , men det er lite hestefolk her. Heldigvis er hun så snill og rolig , og blir ikke hysterisk sprek selv om hun bare går på beite . Det blir nok mer ridning fremover.

Jo bedre jeg lærer mennesket å kjenne , desto mer foretrekker jeg hester....
Gå til toppen av siden

colombus

Norway

Skrevet - 25/01/2003 :  21:36:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding

Har ikke egen hest jeg da, men har iallefall en nydelig ponni på halvfôr. Han blir kun ridd de dagene jeg rir han, 4dager i uka. Dette er fordi han begynner å dra på åra. Før hadde han en fridag i uka, men nå trenger han mer. De dagene han ikke blir ridd (og de dagene han blir ridd) står han på et ganske stort beite og leker med bestevennen sin, så han får rørt litt på seg selvom ikke han blir ridd hele tida.

Hesten er en gave. Ta vare på den.
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 25/01/2003 :  22:27:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har ridd hesten min litt for lite nå i det siste. Grunnen til det er at han som skor er i stallen hver onsdag og hesten min har mista sko to torsdager på rad. Da må jeg vente nesten en hel uke før jeg får ridd henne igjen fordi det er så glatt ute. Men har ridd noen små runder i hjupsnøen for å få trent henne litt.
Vanligvis rir jeg henne 5 ganger i uka. Dvs to fridager. Hender jeg kjører henne oxo da. Nærmere våren skal jeg begynne å ri henne seks ganger i uka for da skal vi øve på å hoppe en gang i uka oppe i beitemarka
Gå til toppen av siden

Magette

Norway

Skrevet - 25/01/2003 :  22:39:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMagette  Svar med kopi av melding
Det som ikke er bra, er at hvis du rir hesten din i rykk og napp og plutselig skal ri store prestasjoner. (hvis du sist ridde hesten for en uke siden og plutselig finner ut etter en uke (uten trening) at du vil ta en lang "springe - tur" e.l.) Å ri hesten jevnlig er det beste. På de verste ridevær-dagene ville jeg gitt hesten fri. Varier treningen og treningsøkten. Viss du synest at hesten fortjener en "pause", kan du ri kanskje en liten koselig skrittetur med med en grime og tøyler i stedet for hodelag? Hode -treninger er kjempefine! Kanskje hesten er redd for plastikkposer som flagrer i vinden? Lær den at det ikke er farlig=)
Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 26/01/2003 :  01:42:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg prøver å ri hver dag, men det hender (litt for ofte) at jeg må gi hestene fri. Har heldigvis ei søster som trår til litt innimellom, men hun er desverre ikke så veldig interessert, og jeg vil helst ikke "tvinge" henne til å ta hestene for meg heller. Har hestepasser da, men hun rir mest på tur. Nå skal jeg snart begynne å ri inn 3-åringen også, så da blir det vel ikke akkurat mindre tidspress, så jeg regner med at jeg må til å selge nordlandshoppa snart - huff..
Siden jeg akkurat har blitt mamma så er det ikke alltid tiden strekker til, og det fører desverre litt for ofte til at hestene får fri, og det er jo ikke så bra, spes. ikke på vinteren. Men om sommeren er det greit med litt sommerferie da, både for hestene og meg..

Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 11/02/2003 :  21:46:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
jeg rir hesten min 6 dager i uka. 3 turdager, 1 fri/longe dag og 3 banedager (dressur/sprang)

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 12/02/2003 :  00:34:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Kan ikke si noe spesielt, da det har variert etter min egen arbeidsturnus, været, lysten og en hel del andre ting.
Akkurat nå blir unghesten ridd inn, så det blir litt lett trening av henne. Ponnien går endel turer med meg, ris 2 ganger i uka av eleven min, og tusler ellers rundt og sjefer. Åringen blir trent litt i rundpaddocken 2-3 ganger i uka.
Gå til toppen av siden

helene2

Norway

Skrevet - 12/02/2003 :  08:50:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehelene2  Svar med kopi av melding
jeg rir hesten min 6 dager i uka. han er en turhest, så det blir til mest tur, men jeg rir dressur/sprang en dag i uka. han er en bra dressurhest og trives med å jobbe med det men det er desverre ikke ridehus knyttet til stallen så mulighetene for å få leid det som hører til en stall ikke langt unna, blir små og dyre... Gå til toppen av siden

lily

Skrevet - 12/02/2003 :  09:31:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg rir hoppa mi hver dag. Hun er for tiden lite muskelsatt, pga. dårlig med trening i vinter. Derfor rir jeg mye skritteturer opp bakker osv. Rir også for instruktør 1 gang i uka, og da merker vi begge at vi virkelig må jobbe. Jeg blir svett, hesten blir svett. Ellers trener jeg sprang 1 gang i uka, dressur 1 gang i uka, western 1 gang i uka, ellers er vi bare på masse heisaturer oppi skogen. Og hesten har virkelig ikke vondt av å bli ridd, dette er bare lett arbeid for henne! Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 12/02/2003 :  13:49:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Jeg rir hver dag, prøver å pakke meg godt inn i klær når været er ille ;) men hender de får en fridag i uken visst det er mye prøver og ting som foregår.

Gå til toppen av siden

Braga

Norway

Skrevet - 12/02/2003 :  18:44:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har to hester, så jeg rir de annen hver dag. Men i helgene pleier jeg å ri begge to hver dag. Pleier også å trene litt horsemanship innimellom. Blir også noen turer der jeg bare leier den ene hesten, siden hun alltid blir så stressa når jeg rir på tur. Da pleier vi å undersøke "farlige" ting, også trener vi litt horsemanship ute i naturen. Prøver å variere litt så de ikke blir lei.

Gå til toppen av siden

Christina

Skrevet - 12/02/2003 :  22:02:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg rir ponnien min 5-6 dager uka. Han får fri på onsdager. Hvis jeg har ridd stevnet, eller trent hardt får han fri en dag til. Jeg syntes ikke man bør ri hesten svett hver gang, men slik at den får nok morson. Hilsen Christina
Gå til toppen av siden

i n a

» VIP

Norway

Skrevet - 14/02/2003 :  16:16:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidei n a  Svar med kopi av melding
Hvor lenge rir pleier dere å ri på hestene deres?? Timer liksom?? Og hvor lang tid bruker dere i stallen på en da ca? Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.91 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.