hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kulde
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Kulde
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

moi

Norway

Skrevet - 24/12/2002 :  22:03:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoi  Svar med kopi av melding
Hei! Hva er maks kulde dere rir i??
Har dere noe grenser?? eller rir dere uansett hva?

Redigert av mix1 den 14/05/2003 15:14:49

Lisa__Moen

» VIP

Skrevet - 25/12/2002 :  12:10:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisa__Moen  Svar med kopi av melding
Hvis det er over 15 kuldegrader ca pleier jeg bare og skritte, er det over 20 kuldegrader rir jeg ikke i det hele tatt fordi da kan det bli vanskelig for hesten og puste. Det spørs sikkert åssen hest man rir også, selv rir jeg bare islandshest og de er jo veldig hardføre... Gå til toppen av siden

colombus

Norway

Skrevet - 25/12/2002 :  20:58:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Her pleier det ikke å være så kaldt, men hvis det er 15kuldegrader skriter jeg eller rir ikke i det hele tatt. Ellers bruker jeg alltid lende-dekken/ridedekken når jeg rir i kulda

Hesten er en gave. Ta vare på den.
Gå til toppen av siden

Baeza

» VIP

Skrevet - 26/12/2002 :  07:19:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg rir opp til 20 minus grader. Men jeg skritter bare når det er under 13 minus grader. Jobber hestene min i ridehus men tar ikke av teppet. Jeg tror nok at dette er individuelt fra hest til hest akkurat som oss mennesker. Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 26/12/2002 :  19:12:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
det pleier ikke å bli særlig kaldere enn 20- her i fredrikstad. jeg rir helt vanlig jeg. tåler litt kulde, uansett åssen hest du har og om den er barbert eller ikke. ta på tykt teppe, så går det så fint så. Gå til toppen av siden

kerry

» VIP

Norway

Skrevet - 30/12/2002 :  21:16:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekerry  Svar med kopi av melding
Hvis hesten har veldig tykk pels og ikke går med dekken ute uansett hvor kaldt det er ser jeg ingen grunn til å ta på teppe. Den holdes jo i gang når man rir så da vil den ikke fryse :)

Gå til toppen av siden

moi

Norway

Skrevet - 01/01/2003 :  14:39:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoi  Svar med kopi av melding
Ja akkurat den holdes i gang og den blir varm men den blir svett etterpå oxo!! Derfor lurte jeg på hvor mange kuldegrader dere red i før dere roet litt den så ikke hesten skal bli syk Gå til toppen av siden

kerry

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2003 :  16:51:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekerry  Svar med kopi av melding
Er det over 10 kuldegrader rir jeg aldri hesten svett. Og blir hesten svett ellers lar jeg den stå litt inne til den har tørket. Jeg slipper ikke ut en kjempe svett hest.

Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 01/01/2003 :  19:33:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
er det over 10- rir jeg bare skritteturer med litt trav/galopp. blir den svett, venter jeg inne til den tørker før jeg slipper den ut. men, jeg liker å ha barberte hester, så det pleier ikke å være noe problem. og ta tar jeg seff på et TEPPE når jeg rir rolige turer osv..

Gå til toppen av siden

kerry

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2003 :  21:30:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekerry  Svar med kopi av melding
Jeg syntes ikke man burde trave/galoppere litt engang hvis det er over -10. Tenk hvis du selv må løpe når det er så kaldt, ikke så veldig bra for lungene! Og har man en hest men lang pels som går ute uten dekken, hva er da vitsen med å ha på teppe når man rir?

Gå til toppen av siden

moi

Norway

Skrevet - 05/01/2003 :  00:09:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidemoi  Svar med kopi av melding
Lol ikke at dette har noe med dette å gjøre med jeg trener fotball når d er over 10- Gå til toppen av siden

kerry

» VIP

Norway

Skrevet - 05/01/2003 :  00:16:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekerry  Svar med kopi av melding
Tror de fleste vet med seg selv når det er lurt å ikke trave/galoppere rundt! Og det er noe annet med deg. Du kan tross alt stoppe når du ikke klarer mer, det kan ikke en hest!!

Gå til toppen av siden

Anette

Norway

Skrevet - 05/01/2003 :  00:18:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
Jeg er enig med kerry, en hest skal ikke ris hardt når det er skikkelig kaldt. Det er farlig og puste inn så kald luft så fort som en hest gjør når den må jobbe!

Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 05/01/2003 :  02:53:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Dere mener at det ikke er bra å ri hardt når det er veldig kaldt. Det er jeg veldig enig i. Hvordan trener dere hestene deres? De kan jo ikke stå stille på stallen i hele januar og februar liksom..

Nå rir ikke jeg noen hest hver dag. Har bare hesten til kerry på for . I det siste har jeg selv holdt meg mye til skritt de gangene jeg har ridd på banen. Ridd mye øvelser og sånt. Men også litt trav og galopp. Hvordan trener dere? Synes dere det dumt å bare ri øvelser hver gang en rir på banen?

--
spoff
Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 05/01/2003 :  13:07:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
jeg trener ikke hardt når det er over 10-, men jeg traver og galloperer LITT. den hesten jeg har nå er ikke barbert, og den er ute av form pga.enkelte ting, derfor blir den svett etter bare litt skritting. jeg jobber ikke hesten min hardt når det er så kaldt pga. at lungebetennelse kan oppstå.

og til kerry: var det til meg du sa at hva er vitsen med teppe når en rir når den ikke går med teppe ute?

Gå til toppen av siden

kerry

» VIP

Norway

Skrevet - 05/01/2003 :  14:56:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekerry  Svar med kopi av melding
Ja amayan, lurte på om du red med teppe selvom den står uten dekken ute!?
Jeg vet at det er mange hester som har fri de kaldeste mnd, spesielt der det ikke er ridehus! Og det kan kanskje være greit og for mange av de sender jo ikke hestene sine på sommer beite. Og de er ikke lett å få trent en hest når det er kjempe kaldt. Da lar jeg den heller ha fri et par dager!

Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.62 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.