hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva koster det å bygge en ridebane?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hva koster det å bygge en ridebane?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Opal

» VIP

Skrevet - 17/11/2004 :  11:35:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Noen som vet hva det koster i kroner og øre (ca) og bygge en ridebane (20x40??)..Holder alt av arbeid som man kan gjøre selv utenom...Forutsetter at det ikke er behov for å sprenge/fjerne stooore steiner... Begynner etterhvert å føle et skrikende behov for bane lett tilgjengelig...

MartineDagny

» VIP

Skrevet - 17/11/2004 :  14:58:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har prøvd å undersøke dette jeg også, men det er ikke lett å få noen til å svare på det!
Men sånn ca 30 000-40 000 kr har jeg fått forespeilet!! Da er det med filt/matte for drenenring, alt av gravearbeid og grus og sand. (Ikke med gjerdet!!)Har ikke vært så avansert at jeg har undersøkt hva det koster for evt gummi.
Men tror dette er veldig individuelt etter hvilket firma du bruker og hvilke maskiner du har tilgang på selv og ikke minst hvordan grunnen er detr du har tenkt å lage ridebanen din.
Det lureste du kan gjøre er nok å spørre hos de forskjellige firmaene som er rundt om der du bor!
Gå til toppen av siden

jalla

Skrevet - 17/11/2004 :  15:15:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Altfor dyrt spør du meg...

Klubben har akkurat restaurert den gamle ridebanen vår (20x40). Der kom grusen på 10.000,- Den var riktig nok veldig fin som rideunderlag, men ikke spesielt billig...
Men hvis du tenker på å bygge en ridebane må du legge mye arbeid i dreneringa, slik at du ikke får et basseng på banen hver høst og vår! "Vanngrav", men lell da gut
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 17/11/2004 :  18:52:43  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kommer også mye ann på hvordan du har tenkt å lage banen. Nå ser jeg for meg at du kanskje har tenkt til å gjøre litt mer ut av det enn å slå et gjerdet rundt et jordestykke, men du har jo alt fra det nivået og oppover.

Ikke til hjelp i pris, men til hjelp for å bygge banen. En veldig bra link jeg fant hos det svenske rytterforbundet: http://www.ridsport.se/Ridbana.PDF

De gir her gode tips til hvordan man bør bygge, og også alternativ til en billigere variant. Dette er nok oppskriften på en litt ok bane. Prisen som omtales som billig og ikke billig er et godt spørsmål hva vil si..

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 17/11/2004 18:53:50 Gå til toppen av siden

MartineDagny

» VIP

Skrevet - 18/11/2004 :  00:13:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Super link spoff!! Gå til toppen av siden

Astrid H

Norway

Skrevet - 18/11/2004 :  09:03:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAstrid H  Svar med kopi av melding
Når det kommer til dekke, så koster grusen endel, men vi fikk gratis gummi (bare ordnet transport selv) fra et sånt Vulk-senter eller noe. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.