hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Gjørmete bein!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Gjørmete bein!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 13/01/2005 :  23:05:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Men blir det ikke kaldt for de små hestebeina å få kaldt vann (eller vann generelt) på seg når det ligger rundt null grader? Greit nok at man kan tørke, men det er jo også begrensa hvor mye man får tørka (såsant man ikke har veldig god tålmodighet). Eller har jeg misforstått helt? (= Gå til toppen av siden

Micki

Norway

Skrevet - 15/01/2005 :  12:31:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMicki  Svar med kopi av melding
Jo, det er logisk nok at det blir kaldt for beina å spyles med kaldt vann om vinteren ;-)
Men det er jo snakk om å spyle fort av gjørma, ikke stå der og spyle i 20 min... dessuten er det ikke nødvendig å bruke ISKALDT vann, gjerne lunkent, bare ikke varmt...
Sant at man ikke får beina helt tørre ved å tørke, med mindre man bruker flere timer ;) Men man skal huske på at hestene tross alt går ute i snøen, gjerne til knes når det er mye snø, og da blir jo beina gjerne fuktige. Også i minusgrader. Dette virker det som om de overlever :)

Når du spyler av gjørma når du tar inn hesten i stallen, får den jo stå inne der det som oftest er varmere enn utendørs, så jeg tror neppe det er noe problem.
Rett på meg om jeg tar feil!

Smil til verden, og verden smiler til deg! Lev livet, for livet er hester! Gå til toppen av siden

cowgirl_89

» VIP

Norway

Skrevet - 09/02/2005 :  14:15:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecowgirl_89  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecowgirl_89  Svar med kopi av melding
Anbefaler- som noen andre her, å pusse bort møkka neste gang du pusser hesten.. Vanligvis gjør du vel dette hver dag, så det bør ikke være så stort problem??

Om du spyler beina till hesten din, er jo risken for mugg større oxo... Så, puss det bort når det har tørket:P

Mvh Liza

Hest er ikke bare hest, det er LIVET! Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 28/02/2005 :  13:14:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Hesten min fikk mugg da jeg ikke spylte av gjørma. Han ble ganske hardt angrepet, og slet med og få det bort i to uker Fikk veterinærbehandling for og få bukt med det, men dette var i en periode da det var såpass fuktig ute at det var vel nesten fare for at både oss tobeinte og firbeinte kunne få mugg
Men altså; etter dette fikk jeg beskjed om og spyle av gjørma hver dag, og holde bena så rene som mulig.
Jeg spyler med kaldt vann, dette fungerer helt fint, og tørker etterpå så godt og tørt som jeg kan. Gjørma er jo også kald, så jeg tror ikke det er så helt helt galt..

Men jeg tror også at det kan være fra hest til hest dette, noen er mer følsom for og utvikle mugg og andre tåler mye mer før en får det.

Men såklart det er jo det beste om en kan greie og slippe hesten ut på et område som er fri for gjørme/leire osv, men det nok ikke alle som har mulighet til det. Men da er det greit og gjøre det beste ut av det en har

Men altså, dette fungerer kjempe for meg og min hest

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

habbo

» VIP

Skrevet - 03/03/2005 :  16:23:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
heihei;)
du kan bare vaske hesten din sine bein :) det gjør ikke noe viss du bare sjuller av gjørma med normalt vann, men det er mindre lurt å bruke såpe.. det er ikke bra for hesten å bruke hver dag. men det er jo også greit å bare børsta av gjørma, viss du har tid til det:)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.