hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sjalu hest??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 Sjalu hest??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Jorunn

» VIP

Norway

Skrevet - 25/10/2004 :  12:27:46  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingJorunn  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseJorunn  Svar med kopi av melding
Jeg har fått meg en kaldblodstraver på för, og dette er jo vel og bra, men varmblodsvallaken i stallen er vant til å få min fulle og hele oppmerksomhet. I sommer gikk det bra, da gikk han på beite, i tillegg til at jeg hadde hele dagene på meg til å trene dem begge. Nå som det er tidlig mørkt, jeg går på skole + jobber to dager i uka, så har jeg dårligere tid. Dessverre blir det slik at jeg nesten må prioritere treningen av kaldblodsen, da den er en aktiv løpshest, mens varmblodsen er kose-og turhest. Selvfølgelig steller jeg varmblodsen hver dag også, men føler alikevel at jeg har sviktet ham på en måte.. Noen tips til hva jeg kan gjøre???
"I find it kind of funny..
I find it kind of sad..
When the dreams in wich I'm dying, are the best I ever had..."

Opal

» VIP

Skrevet - 25/10/2004 :  12:38:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Døgnet har jo bare 24 timer uansett hvordan man vrir og vrenger på det og har du ikke tid så har du ikke tid..... Har du ikke en venninne som kan være med å stelle/kjøre/ri varmblodsen slik at den også får litt "attention"? Du kan evt sette av en til to dager i uken (antar at kaldblodsen har en fridag i uka?) hvor du vier din oppmerksomhet til varmblodsen... Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 25/10/2004 :  13:37:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Det vil alltid være sånn at når flokklederen (du) setter oppmerksomheten på en annen hest enn den du pleier trene, så vil den som ikke lenger får så mye oppmerksomhet oppleve det slik at den er utrangert av en annen hest. Du må prøve å gi den andre hesten din oppmerksomhet også. Eller gi den en ny leder i form av ei venninne som der er foreslått her. I tillegg trenger også hobbyhester trening og stimulering på lik linje med en aktiv løpshest...

Mvh Line.

Mark Rashid: "There is almost always a big difference between what is perceived and what is real."

Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2004 :  12:34:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Hehe, hoppen min har vært sjalu på det meste. Hun knakk nesten nesa på typen min, og legger på ørene til han om han står for nermt meg. Hun blir også kjempesjalu om jeg hilser på nabohesten først. Da snur hun seg i boksen og later som hun ikke ser meg. Det er egentlig veldig smigrende at hun er det;)
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.