hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hester har følelser de og
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 hester har følelser de og
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Muntermule

Skrevet - 21/10/2004 :  15:16:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror også på dette med at hester har slike følelser. Spesielt hester som ikke har hatt det så bra før. Det er jo en grunn til at hestene kan knytte seg så mye til oss mennesker som de gjør, tenk så mye de viser de stoler på oss. Hester er dyr som er så sinnsykt mye sterkere enn oss, og hvis de ville kunne de gjøre akkurat som de ville med oss. Men de blir knyttet til oss mennesker, de legger jo tross alt livet sitt i våre hender, og stoler på at vi tar oss av dem. Hvis du er mye hos hesten din, så kjenner den deg igjen. Samspillet mellom hest og rytter er jo det som gir den beste følelsen når man rir, tenk alt dette store dyret gjør for deg. Måten hesten er mot oss, viser oss at den er takknemlig og det er klart, når den blir forlatt av den personen som er hos den hver dag, som den stoler på, så er det naturlig at den kan føle seg litt ensom, føle seg litt forlatt og kanskj bli litt deprimert. Hester er følsomme dyr, og de er mye klokere enn vi tror!

Lisa og Mr.Rufus Hjort

» VIP

Skrevet - 29/10/2004 :  21:59:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
endelig noen som forstår!!!må bare si at jeg er HELT ENIG MED DEG!!! Gå til toppen av siden

Sipsey
» VIP

Norway

Skrevet - 14/12/2004 :  14:25:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg var borte fra hesten min i 10 dager fordi jeg var syk. Da ble hun også syk. Det samme skjedde etter beitet - satt henne i trening et sted, men hun savnet meg så fælt at hun ble tynn og syk. Måtte bare hente henne og få henne hjem. Etter veldig kort tid (uten veterinær) ble hun frisk som en fisk. (Måtte ha MYE kos)
~Vi må alle bidra for å få en bedre verden~ Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.62 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.