hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - kan hester bli deprimerte??!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestepsykologi og atferd
 kan hester bli deprimerte??!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

LivogZara

Norway

Skrevet - 27/06/2004 :  14:42:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hei!!!
fikk en tlf fra moren min, som ser til hesten i sommerferiien, siden jeg skal jobbe, hele juli , og noe i august....
men hun hadde gitt hesten noe gulrot, og hun mente hesten var deprimert, pga jeg ikke var hos henne.....
har fått tillitten til den hesten nå, var ingen som gadd å bry seg med hennefør jeg begynte med henne, var skikkelig sky og noe mannevond....
nå kan faktisk de aller fleste ta på henne uten at hu stikker....
men jeg har da lest at hester ikke har noe medlidenthet, og kan ikke vise takknemlighet i bok.....
men om det er helt sant, vet jeg ikke....noen som har meninger om akkurat det? om hesten kan bli deppa? o.s.v....

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 27/06/2004 :  17:45:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror hester kan bli deppa, vet at min har sturet i noen dager hvis jeg ikke har vært hos henne, hun blir lei seg hvis ingen snakker med henne og bryr seg om henne, virker vaffal sånn, fordi hun virker ikke glad; står bare og henger... Så ja, tror nok at hester kan bli deprimerte R ikke dette en av de hestene du har skrevet om før som ikke har d så bra hos eieren?

Mvh Lena

* Life is a garden... Digg it!* L1a & Kjers10 Gå til toppen av siden

MariaR

» VIP

Norway

Skrevet - 06/07/2004 :  11:15:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
hester kan bli deprimerte!

tror også hester kan vise medlidenhet og takknemlighet jeg da...! har selv opplevd at et føll mistet moren sin, og da kom en annen hoppe bort til føllet, og lot det die henne, for hun hadde selv nettopp mistet føllet sitt....!! taknemlighet VET jeg at de kan vise!! for hvis du er snill med hesten, blir den snill og lydig mot deg, og er da takknemlig for at du er snill. men en hest som bli slått og få juling ol, bli ikke snill ol med den som misshandlet den....! det er nå min mening ;)

R.I.P. Mr Pilot!

Vil alltid elske deg gutten min! *Borte gjemt, men aldri glemt*
Gå til toppen av siden

lekkerParaply

Skrevet - 11/07/2004 :  11:04:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei.

Ja jeg er sikker på at hester kan bli deprimerte.

Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 11/07/2004 :  16:07:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Jepp, det kan de definitivt. Min hest ble deppa når føllet hennes ble solgt. Alle som så hesten kommenterte at "det var noe med henne". Tok noen uker før hun var sitt vante jeg igjen.
Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

Inga&Sleipner

Norway

Skrevet - 30/07/2004 :  01:18:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding
Hesten min var deppa en periode mens jeg var bortreist en gang. Han ville nesten ikke spise eller noe.... Da jeg kom hjem var jeg sammen med han omtrent hele tiden og han ble bedre og er nå fin igjen. De kan vel savne folk de også!=)
Jeg mener dessuten at hester er både takknemlige og kan vise medlidenhet. Og bli sjalu!=)

Jeg mener at hester, og andre dyr, viser følelser hele tiden bare at vi ikke kan opfatte dem.
Et godt eksempel er når du kommer til hesten din og den "humrer" og kommer gående imot deg. Det må jo være et tegn på at den er glad for å se deg!! Ergo: Den viser følelser!

Et annet faktum er jo at rytterens humør smitter over på hesten, og hvis du er sur,stresse o.l. blir hesten ekstra vrang! Noen som kjenner seg igjen??;)

Black Baily <3 Gå til toppen av siden

Tussilago

» VIP

Norway

Skrevet - 03/08/2004 :  14:21:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jepp,hester kan bli deprimerte...

Har selv erfaring med dette.. Mason blei fryktelig deprimert når jeg prvde og selge Caltex for 2 års tid siden.Han spiste ikke,stura hele dagen. Vi fikk henne tilbake og livsgnisten til Mason kom tilbake!

Jeg tror Mason skjønte at Caltex ikke hadde det noe godt med seg selv,vet ikke om han visste at ho hadde kreft,men han reagerte ikke så veldig når hun døde....Men han savner henne nok...hadde han sett henne nå hadde han nok vrinsket og blitt kjempe gla...

Hester kan også bli sjalue...Om jeg koser masse med Blesen så knegger han og sier ifra at han også skal ha kos!!

De forstår mere enn det vi mennesker aner...

Du er fremdeles ung hvis morgnen etter kvelden før fremdeles gjør kvelden verdt morgnen etter...

Gå til toppen av siden

OzzyO

» VIP

Skrevet - 07/08/2004 :  07:58:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
hester viser ikke takknemelighet og har ikke medfølelse,det har du helt rett i! de handler ut fra instinkt og tidligere hendelser i livet deres..
jeg trener f.eks flere hester og når jeg kommer og henter inn en av de andre isteden for å ta mi ega,blir hun "sjalu" og sett med våre øyne føler hun seg forbigodt.. de er rare disse hestene våre og iogmed hoppa di ikke hadde det så bra i sitt tidligere hjem kan du være sikker på at hun er deprimert nå og tror du har forlatt henne.. men se på den lyse siden,tenk hvor glad hun blir for å se deg igjen! :)
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 09/08/2004 :  11:28:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
gleder meg jo helt vilt til å se henne igjen oxo da....
Gå til toppen av siden

cepka

Norway

Skrevet - 20/10/2004 :  12:42:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecepka  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecepka  Svar med kopi av melding
ja, hester kan godt bli deprimert! har vært borti hester såm har vært d noen ganger.. man ser d lett på dæm!
Horsemanship: det handler ikke om mennesker med hesteproblemer, men hester med menneskeproblemer! :) Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 20/10/2004 :  16:17:03  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
virker som hun er blitt glad i meg da...lyser opp av henne når jeg kommer...humrer inni mellom....hun følger meg egentlig overalt...selv uten grime og leie og greier =)
Gå til toppen av siden

Lisa og Mr.Rufus Hjort

» VIP

Skrevet - 20/10/2004 :  22:21:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg er i stallen apselutt hver dag, men så skulle jeg inn å se på oslo horse show på lørdagen. da skulle mamma ha han. da hadde han ikke oppført seg normalt og ikke vært lydig og han deprimerte. hester eier medfølser jo! viss hesten min får et eple oppi krybba, spiser den opp halvparten og prøver å gi meg resten. viss ikke det er medfølse så vet ikke jeg! hester tenker og har følser og er like kloke som oss, men det mærker vi ikke fordi at de ikke kan prate samme språk som oss. det er teit og si at hester er dumme, bare fordi at de ikke forstår hva du sier den! hviss hester var dumme ville den ikke gjort alt for deg! og viss ikke hesten din gjør alt for deg så er det noe som plager den. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.5 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.