hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Treningsweekend med egen hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Treningsweekend med egen hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

jalla

Innlegg: 635

Skrevet - 04/10/2004 :  22:56:18  Vis profil  Svar med kopi av melding

Hei!

Har i det siste begynt å trene litt mere seriøst med hesten min, og både jeg og hesten synes det er gøy!
Derfor hadde det vært veldig gøy med en treningsweekend, med vekt på dressur.

Er det noen av dere som vet om noen ridesenter hvor de arrangerer treningsweekeder? Har dere erfaringer med dette? Fikk dere mye ut av helga? Var instruktørene flinke?

Vi holder til i Oppland, og vil helst ikke dra alt for lang bort (for å få utnyttet helga best mulig), men jeg tar gledelig i mot alle forslag!

Har tenkt litt på Slangen seter (Skåbu), Sulseter (Vinstra), Kvitfjell Ridesenter og Birkebeineren Hestesenter (Lillehammer.), men har ikke noen særlig erfaringer med disse stallene (unntatt Slangen.).
Har dere??

*Monica & Ronja*


Silje-og-Tindra

Norway
Innlegg: 4435

Skrevet - 04/10/2004 :  23:17:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Du burde ikke dra til Sulseter om du trener mot mer seriøse mål, da Sulseter er mer "moro" og mindre "alvor" (Og selv om instruktørene er flinke, så lenge du får Kari - så er ingen av dem utdannede, og instruksjonen stopper etter øvet nivå. De hadde fks. ikke mer å lære meg da jeg red der i forbindelse med valgfag på GK). Om du tenker på de mer nærliggende stedene, så er nok Peer Gynt den som høres best ut, selv om jeg ikke har noe førstehåndserfaring med den.

Du har jo en del bra steder i Hedmark, fks. Holtet Gård, og muligens Syvsætre (mulig den er noe a la Sulseter). Ellers har du jo klassikerne som Lefdals og Marits Rideskole, som er veldig langt unna Otta. Velger du dog en av de, vil jeg anbefale Marits, hvor det virker som om de er mer opptatt av kvalitet enn kvantitet.
La meg se.

Arrangerer ikke Birkebeineren noen kurs? Jeg vet at Dovrefjell/Folldal RK har en del kurs o.l., men ikke sikker på hva det dreier seg om. Ellers så arrangeres det vel en del rundt om Alvdal/Os/Tynset, og det er jo heller ikke så voldsomt langt - og da har du jo ikke mer enn 4 mil igjen til Røros, hvor det muligens er noe.

Vel, det ble ikke så veldig konkret dette, men noen forslag ble det da.
Altså, ikke sats på Sulseter om du trener mot et seriøst mål, da deres kapasitet stopper ved øvet - og det går mye ut på turridning. Den mest dressurrettede jeg kommer på nå, er Marits.
Gå til toppen av siden

Destrier

Norway
Innlegg: 508

Skrevet - 05/10/2004 :  16:13:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideDestrier  Svar med kopi av melding
Dersom du er interessert i kurs i klassisk dressur, holdes det kurs både på Frya (Midtgundbrandsdalen ride og kjøreklubb), og på Birkebeiner'n i Lillehammer. Se www.klassiskdressur.com for mer informasjon og kontaktpersoner.


Hilsen Destrier
www.klassiskdressur.com
Det er de som vet minst som bruker flest ord for å forklare det de mener. De som vet mye, sier det med få ord. (Baucher)
Gå til toppen av siden

jalla

Innlegg: 635

Skrevet - 05/10/2004 :  21:56:56  Vis profil  Svar med kopi av melding

Destrier: Har faktisk meld meg på kurset som skal gå på Frya. Og det gleder vi oss en masse til!!

Trodde Sulseter var orntlige og seriøse greier jeg. Jeg har i allefall hørt det rundt om kring her i norddalen!
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway
Innlegg: 4435

Skrevet - 05/10/2004 :  22:40:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jalla: De er ordentlige og veldig flinke, roser dem spesielt for måten de behandler en på - er man fks. nervøs ordnes dette på en fin og diskret måte og undervisningen tilrettelegges den enkelte. Men det er mer kos enn seriøsitet, vil jeg si. (Bl.a. siden nivået ikke strekker til når du kan en god del.)
Det var i allefall veldig hyggelig å gå der 4 timer annen hver onsdag i ett år (valgfag), men jeg lærte ikke så veldig mye (om i det hele tatt noe) ut av ridningen.
Dette er på ingen måte sverting av Sulseter - bare opplysning om at det kanskje ikke er det rette stedet om du ønsker seriøs trening :-)
Gå til toppen av siden

jalla

Innlegg: 635

Skrevet - 06/10/2004 :  13:07:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Okei, takk for svar værtfall! Jeg hadde bare hørt svært positive ting om Sulseter, så det var derfor jeg ble litt overrasket..

Men jeg jobba hos ei som har ridd på landslaget i sprang (og dressur trorr jeg), i Sverige for noen år siden. Hun har sluttet med konkurranseridningen, men jeg kan høre med henne om hun vil hjelp meg ei helg
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway
Innlegg: 4435

Skrevet - 06/10/2004 :  19:54:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
De er veldig flinke - men har ikke så mye å tilby de som er på egen hest/viderekommen nivå :-)
Lykke til i letingen!
Gå til toppen av siden

eligj

Innlegg: 1294

Skrevet - 07/10/2004 :  22:22:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sjekk www.stall-k.no -> Weekendkurs. Stall-k ligger like utenfor kongsberg, det er kanskje ikke så veldig langt for deg? Gå til toppen av siden

jalla

Innlegg: 635

Skrevet - 08/10/2004 :  12:21:28  Vis profil  Svar med kopi av melding

Eligj: jeg tror nok det blir for langt for oss siden det bare er snakk om ei helg, men jeg skal vurdere å dra dit på rideleir i sommer med egen hest i stedet!

Såg det går en debatt om stall-k på rideleir/rideskoler. Var jo noen negative omtaler der, men det gikk da kanskje mest på skolehestene. Men hvordan er det å ha egen hest i undervisningen der? Noen som vet??
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.