hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - barfot hest
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 barfot hest
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

PetsamoBarentsea

» VIP

Skrevet - 25/10/2004 :  23:10:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor blir disse bootsene kjøpt og fins de i ulike størrelser? Hesten min har gått barfot de siste to tre årene,og vil egentlig ikke sko henne,for hun trives slik og har sterke hover. Hun har mer eller mindre alltid vært barfot i perioder,utenom sommeren hvor hun deltok i løp.Nå er hun 13 år,og vi driver hovedsaklig bare med turridning,og ser i grunn liten behov for sko. Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 26/10/2004 :  09:05:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Boots er få kjøpt bla. hos www.tofshesteutstyr.no. De selger easyboots og boaboots. De kommer i ulike størrelser.

Kopi av melding:
Syns det er litt merkelig å få höre at barfot hesten kan brukes likt som skodd hest og så kommer det frem til slutt at barfot er hesten avhengig av boots og det betyr jo at den ikke kan brukes på samme måte som skodd hest kan.

Tja, det spørs hva man legger i brukes som normalt Når man trenger boots og disse først er kommet på så kan jo hesten brukes som normalt, det var det jeg mente. Det tar jo noen minutter å ta de på, hvertfall i begynnelsen når man driver og kløner og ikke har helt dreisen på det Men for min del så slipper jeg til gjengjeld å ta på beskyttere både her og der, siden behovet for slikt borte etter at skoene ble tatt av. Etterhvert er jo målet å kunne ri/kjøre uten boots, men i overgangsfasen er det veldig greit at de finnes, så man kan bruke hesten som man vil uten at den blir sårbeint Uten boots hadde hvertfall ikke jeg gidda å gjort barfothest ut av en sko-hest!
Gå til toppen av siden

vatican

» VIP

Skrevet - 26/10/2004 :  23:51:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Greit nok det men jeg har en som har gått 4 år uten sko og fremdeles kan jeg ikke ri en dagstur på han uten boots og da kan jo ikke hesten brukes som en hest med sko kan.
Nå vet ikke jeg om dette er likt på alle hester (sannsynligvis ikke), men jeg hörer liksom altid at har du barfothest så er du nesten avhengig av boots og hvis dette stemmer så er ikke jeg enig i at barfot er like bra som sko.
Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 27/10/2004 :  09:04:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Da kommer det jo ann på hvor godt forarbeid du har gjort. Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 27/10/2004 :  09:22:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dagros: Ikke alle trenger beinbeskyttere til enhver tid selv om de har sko...

Jeg tar som oftest kun på hodelag/sal jeg, og rir "bekymringsløst" ut på min skodde hest...

Redigert av - xxxx den 27/10/2004 09:25:32 Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 27/10/2004 :  15:04:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Er klar over det, men som jeg skrev, for min del så slipper jeg å ta på beskyttere Ikaros fikk til sår både på koder, piper, knær og hovballer rett som det var, men etter jeg tok av skoene går det bra!

Ellers så er det jo på mange måter mer tungvint med barfothest, så vil man ha det lettvint er det best å overlate hovene til en hovslager. Men jeg synst fremdeles fordelene med naturtrimmede høver er såpass store at skoing frister ikke, så får jeg heller legge ned litt jobb i hover og boots. Mulig pipa får en annen lyd når blankisen dekker både veier og luftegård. Men jeg skal hvertfall prøve hvordan det funker med brodder i bootsa, og strøsand rundt stallen
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 27/10/2004 :  17:40:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Må man forberede seg på å bruke boots resten av hestens liv/så lenge man velger å la den gå barfot?

Eller er det mulig å ri på grusveier, asfalt, glatt is osv uten boots ?
Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 27/10/2004 :  17:50:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Jeg skjønner ikke synspunktene her.... Man ser ikke poenget med å ha hesten uten sko dersom man trenger boots til den? Men det er "greit" å ha hesten skodd hele dens liv? Det er jo nøyaktig det samme - bare at den barfote hesten får av seg skoene sine etter rideøkten. Samt at boots er billigere pr år enn hva skoing er. Å si at man ikke ser poenget med barfor fordi hesten gjerne trenger boots i perioder eller ofte, det skjønner jeg ikke. Hestener jo født uten sko, og om den kan få på seg en "gummistøvvel" når den blir brukt, og få lov til å gå uten de resterende 20+ timene av døgnet, så må vel det være det mest ideelle eller hva?

(lager jeg ny barfot debatt jeg nå kanskje?)

Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 27/10/2004 :  18:24:56  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Sitater er hentet fra innlegg skrevet av Dagros

Kopi av melding:
Hm...virker som det er mange som har bestemt seg for at barfot er bare tull uten å vite hva det egentlig dreier seg om. Jeg ser ikke på skoing som et forsøk på å drepe hesten akkurat, for de aller fleste
skodde hester har det jo bra.

Jeg tror du er rundt regnet den 3-4 barfotpersonen jeg møter som sier dette *applaus* (fordi jeg er av de som syns alt utenom predikering er fint)

Kopi av melding:

Leste nettopp i en lærebok som heter "på godfot med hesten", og den omhandler skoing og tradisjonell beskjæring. Mye lærerikt her også, men det er en del som er stikk i strid med naturtrim. Om forfangenhet for eksempel, står det at det er ingenting en hovslager kan gjøre for å forebygge, og bare antydninger om hva som er grunnen til denne tilstanden. Barfottrimmere bla. senker hælene på sterkt forfangne hester og får dem i mange tilfeller tilnærmet smertefrie med en gang. Gammeldagse hovslagere bygger opp hælen enda mer for å få hoven mest mulig steil(hovbeinet peker da enda mer ned med spissen) og spikrer på en sko som hindrer hovmekanismen mest mulig.

Øhm, forvirret som jeg er: er det ikke pointet at tåa ikke skal være så himla lang..Ikke at man skal bygge opp hoven bakfra. (Var på OHS, og møtte i levendelive barfotentusiast med mange bra meninger, tester nå bare meg selv om jeg husker dem *rødme*)
Men samtidig: er kjempekorte hæler veldig bra da!??! trodde liksom ikke man skulle "tippe hesten bakover på hælen" heller.

Kopi av melding:

Det står også nevnt at plattfot ikke kan legest, pluss en hel del andre ting som er i strid med naturtrim. Jeg synst ikke tadisjonell hovslagerlære er bare tull, men etter å ha lest om begge deler så er det en del som virker litt sånn ut på jordet. Både plattfot og "kronisk"forfangenhet er lidelser som lar seg kurere ved riktig trim og forholdene lagt til rette for sunne hover, mens mange blir oppgitt og slaktet i "sko-verden".

Jeg vil bare nevne at også svært mange barfothester ender opp som "kosehester" på et jorde, fordi de ikke virker som de skal når skoene er tatt av. Men det du sier her tyder jo på at disse muligens blir feil verket da!?
Forfangenhet er jo ikke særlig digg åkken som. Men mener du alvorlig at om du bare har hesten din barfot er dette en lidelse som aldri vil komme like langt da!? (mulig jeg misforstår, men jeg trodde siste instans var at hovbeinet begynte å gro på en eller annen måte)

Kopi av melding:

Det som er veldig synd er at enkelte bare tar av skoene og forventer at hesten skal fungere uten med en gang, uten hverken boots eller god oppfølging av tilstanden i hoven. Da ser man disse stakkarslige hestene som er så sårbeinte at de helst bare vil stå i ro på en myk gressflekk. Det behøver ikke være slik Hesten min var også sårbeint noen dager, men det var fordi jeg ikke hadde passet godt nok med på hva som forgikk i strålene(sopp). Jeg bruker hesten som normalt, og setter på boots hvis underlaget er for tøfft. Det er riktignok mer tungvint, men fordelene er for store til at jeg velger å sette på sko igjen. Han har slutta å snuble og stryke og tråkke seg både her og der, bevegelsene er bedre, slutt på dannelse av hovsprekker, slipper å skli på asflat og betong, slipper å være avhengig av hovslager, hovene slipper så brå endringer som beskjæring ved hver skoing innebærer, og slites/raspes kontinuerlig, bedre støtdemping. osv...

Dette høres unektelig veldig bra ut..Men det setter jo ganske store krav til deg som hesteeier, i forhold til å se hvordan hestens bein egentlig har det, og hva man skal gjøre og hvor mye (i forhold til verking) for at det skal gå så fort og smertefritt å komme seg over kneika med "tilpasning".

Kopi av melding:

Om man velger å sko hesten sin eller ikke får være opp til hver enkelt. Men å hevde at alle hester som skal brukes må ha sko henger ikke på greip, for hvis man holder seg litt informert så vet man at det finnes høytytende hester verden rundt som fungerer 100% uten sko

Og underlig nok en del med sko også (måtte bare, måtte bare, måtte bare..håper jeg tilgis)

Nå må du unnskylde hvis dette innlegget virker litt rotete, jeg har det litt travelt, men ble litt nysgjerrig osv.
Forresten: den boken du referer til: hvem, hva og hvor (i forhold til kjøp)
Ting 2: Finnes det en _bok_ om naturtrim (ikke bare denne barfotlista som jeg aldri får sosa meg inn på)

Guro

Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 27/10/2004 :  23:10:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Må man forberede seg på å bruke boots resten av hestens liv/så lenge man velger å la den gå barfot?

Eller er det mulig å ri på grusveier, asfalt, glatt is osv uten boots ?

Opprinnelig postet av BabyLunah

Målet for de fleste er å klare seg uten boots. Det er hvor godt arbeid du gjør som avgjør når/om du lykkes.

Det er fullt mulig å ri på asfalt og grus uten boots hvis høvene er tilpasset dette underlaget over tid. Jeg har selv ridd i timevis på asfalt og grus med min, før WLD'en tok overhånd nå i høst. Og etter å ha ridd en barfothest på asfalt, tørr jeg ikke ri en jernskodd hest på asfalt lenger. De sklir jo så mye! Dessuten bråker det så fælt. Is er derimot et problem uten brodder. Men noen takler det bedre enn andre. Er det kun litt is her og der, har ikke min de helt store problemene. Hun har en tekninkk på å trippe forsiktig over. Mens andre går på trynet "bare de ser is". Uansett har de vesentlig bedre feste en en jernskodd hest uten brodder. Men er det mye is og over lengre tid der du bor, ville jeg satset på boots med brodder. Snø derimot, er kjempe greier med barfothest. Slipper kladder og har godt feste. Merket veldig godt sist vinter. Da hadde vi en skodd hest på stallen. Og de få dagene med snø (her på sørvest landet er det ikke akkuratt mye av det) var det helt håpløst å ha han med på tur. Vi måtte jo stoppe hver 50. meter!
Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 28/10/2004 :  09:32:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Svar til Guro
Her var det mye å "stå til rette for gitt", men jeg skal prøve så godt jeg kan

Kopi av melding:
Er det ikke pointet at tåa ikke skal være så himla lang..Ikke at man skal bygge opp hoven bakfra. (Men samtidig: er kjempekorte hæler veldig bra da!??! trodde liksom ikke man skulle "tippe hesten bakover på hælen" heller.

Du har helt rett i at tåa skal være kort, og at hoven ikke skal bygges opp bakfra. Ikaros hadde tendens til "elgføtter", og hovslagerne prøvde å få hoven brattere ved å korte av tåa fra undersiden og la hælen være høy. Det ser jo penere ut med det samme, men når hælen blir høy så blir jo tåveggen enda mer strukket utover, og lamellene som holder hovkapselen på plass enda mer strukket. Når man presser håndflata mot bordet og løfter håndbaken opp, så kjenner man hvordan presset blir. Litt dårlig sammenligning kasnkje men...
Naturtrimmens måte for å normalisere hover med en tå som flyter utover er å ta ned hælene til sålenivå, og å raspe inn til den hvite linjen i forkant av hoven. Altså utapå hovkapselen, ikke under. Hesten trenger ofte å bygge opp tykkere såle på undersiden i tå partiet, så å skjære her er fy fy. Når jeg begynte med dette på "elgen" min, så var hovveggen som vokste ut oppe i kronranda mye brattere enn før. Brattere hovvekst ovenfor den nederste delen som er utflytende ser litt snålt ut, men om et par cm er hov med strammere lameller vokst helt ned til bakken Skal prøve å få lagt inn et par bilder av dette på vip'en min!
Om kjempekorte hæler er bra? Vel, det sies at den riktige hællengden er når man rasper nesten ned til sålenivå. Sålen i hælen(og ellers) vil gradvis trekke seg oppover etterhvert som hoven er klar til å bli så kort.

Kopi av melding:
Jeg vil bare nevne at også svært mange barfothester ender opp som "kosehester" på et jorde, fordi de ikke virker som de skal når skoene er tatt av. Men det du sier her tyder jo på at disse muligens blir feil verket da!?

Ikke nødvendigvis feil verket, men mange hester trenger boots i overgangsperioden, og senere også hvis forholdene ikke blir lagt til rette for hovene. For å få det til best mulig mbør man ha utegang på bra underlag(elvegrus er visst det ideelle), fri tilgang på for som inneholder lite sukker, mye bevegelse, og riktig trimming av hover hvis hesten ikke sliter de til bra nok selv. Ikaros står inne på boks det meste av døgnet, og er ute på jordet(mykt gress) 7-9 timer på dagen. Langt fra optimalt, men med våre kjære boots går det fint å galoppere på grov grus selv om hovene er bortskjemte med mykt underlag.

Kopi av melding:
Forfangenhet er jo ikke særlig digg åkken som. Men mener du alvorlig at om du bare har hesten din barfot er dette en lidelse som aldri vil komme like langt da!? (mulig jeg misforstår, men jeg trodde siste instans var at hovbeinet begynte å gro på en eller annen måte)

Man er nok ikke garantert å ungå forfangenhet bare fordi at hesten blir barfottrimmet, Hesten er jo like utsatt for forgiftninger som kommer fra betennelser, dårlig fôr eller fra fordøyelsen når tarmen stresses av kraftig/dårlig fôr. Giftstoffene har en tendens til å hope seg opp i de ørsmå blodårene i hovens lameller, og forårsaker betennelse her. Au au Uten sko på hoven vil det nok hope seg opp like mye fysjom her, men ved naturtrim reduserer man hvertfall de fysiske kreftene som stresser lamellene ytterligere. Blir forfangenheten kraftig nok, vil lamellene gi opp jobben sin med å holde hovkapselen godt fast rund hovbeinet. Hovbeinet vil da synke ned i hoven og gi flat såle, og ofte vil det rotere slik at spissen på hovbeinet peker ned. I noen tilfeller kommer til og med hovbeinspissen gjennom sålen

Kopi av melding:
Dette høres unektelig veldig bra ut..Men det setter jo ganske store krav til deg som hesteeier, i forhold til å se hvordan hestens bein egentlig har det, og hva man skal gjøre og hvor mye (i forhold til verking) for at det skal gå så fort og smertefritt å komme seg over kneika med "tilpasning".

Det er litt mer brysomt å holde på selv og tukle i forhold til å la hovslageren ta seg av all verkingen. Men det er veldig interessant å sette seg inn Og er man i tvil om man er helt på jordet med trimmingen sin eller ikke, så finnes det en del barfottrimmere rundt omkring i landet som kan kontaktes. Hadde en slik på besøk for et par måneder siden, og han prata og forklarte i ett kjør i 6-7 timer. Veldig lærerikt! I tillegg har men jo mulighet til å legge inn bilder og spørsmål på barfotlista, og der kan man få mye nyttige tips.

Kopi av melding:
Og underlig nok en del med sko også (måtte bare, måtte bare, måtte bare..håper jeg tilgis)

Ja, merkelig nok gjør mange hester det bra selv om de tortureres på det aller groveste ved at man spikrer fast jern under føttene på dem. Rart det der....

Angående bøkene: Den jeg refererte til, På godfot med hesten, er en lærebok som brukes i hovslagerutdanningen. Eller riktigere, BLE brukt. Den er visst litt gått ut på dato...

Det finnes hele to(!) bøker om naturtrim som er oversatt til norsk De er å få kjøpe hos www.tofshesteutstyr.no. Den ene er av Jamie Jackson, og han er mer som en pioner innen naturtrim. Han har studert et utall villhesthover, og skriver grundig om hvordan hoven fungerer.
Den andre boken er av Pete Ramey, og han har lært mye av førsnevnte, pluss at han har hatt noen år med egne erfaringer. Denne boken er ikke like grundig som den første, men er mer praktisk rettet.
Begge bøkene inneholder mange bilder og eksempel, og begge forfatterne er tidligere hovslagere som har konvertert.

Men nå kan jeg ikke skrive mer, må opp i stallen i slippe ut hestene

mvh Asbjørg

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 28/10/2004 :  12:47:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Tusen takk for langt og fint svar Dagros

Det jeg så enkelte steder (eller på enkelte hester) under feks OHS er at de har en tå som for meg (utrent øye, så jeg aner ikke om det er sånn) ser såpass lang ut, at de på et vis blir "vippet bakover på helen" (fryktelig vanskelig å forklare, men håper du skjønner)
Dette kan vel heller ikke være helt bra!?
Fordi ehm, altså det må vel være et visst forhold mellom lengde på tå og hæl!? (Jeg skjønner at det må det altså). Slik at man kan vel ikke si at så lenge man kutter hælen omtrent ned til dit og dit så er alt fint?!

Forresten fint å høre at man faktisk kan ha hest på stall også, selvom man er barfot . Det er jo ikke alle som har mulighet for utegang (vil anta at det å finne en utegangsstall hvor som helst i landet i en sånn avstand at du faktisk har tid til å ta deg av hesten din vil være litt vanskelig)

Men skal kikke på de bøkene. Har du noen andre forslag til hovslagerbok om den du pratet om har gått ut på dato!?

Guro
Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 28/10/2004 :  21:51:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Hei igjen
Ja, det er viktig at både hælen har riktig lengde, og at tåa ikke får flyte utover. Det er mange hester som har en tå som er alt for lang i forkant. Om den ikke blir raspa tilbake så vil hovveggen bare fortsette å presses utover etterhvert som hoven vokser. En lang tå virker også inn på bevegelsene til hesten, fordi at hovens ovverrulling blir forsinket. Altså frambeinet løftes senere enn det som er naturlig. Den kan føre til at bakhoven slår inn i framhoven. Når framfoten blir forsinka rekker heller ikke hesten å strekke foten fram slik den skal før den må settes ned i bakken igjen. Da lander hoven gjerne med tåa først, og da virker ikke støtdempinga som den skal. Pluss at hesten gjerne snubler mye på flat asfalt.

Må innrømme jeg har ikke lest noen nye hovslagerbøker. Men jeg vet de selger en på landbruksforlaget hvertfall. Bokhandelen kan også ha hovbøker hvis man er heldig.
En advarsel til slutt: Man blir litt rar i hodet av å lese alt for mye om hover Man drømmer om hestetær om natta, assossierer bergsprekker med hovsprekker, og kan ikke se på en person med oppstoppernese uten å tenke på en hov med tå-sleng
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 28/10/2004 :  23:25:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Må innrømme jeg har ikke lest noen nye hovslagerbøker. Men jeg vet de selger en på landbruksforlaget hvertfall. Bokhandelen kan også ha hovbøker hvis man er heldig.
En advarsel til slutt: Man blir litt rar i hodet av å lese alt for mye om hover Man drømmer om hestetær om natta, assossierer bergsprekker med hovsprekker, og kan ikke se på en person med oppstoppernese uten å tenke på en hov med tå-sleng

Opprinnelig postet av Dagros

Sjansen for at jeg heller ser hovsprekker som bergsprekker er nok overhengende stor (geo student ved NTNU) men jeg tåler å bli litt rar i hodet jeg (er det nok fra før også )
Men mest av alt så er jeg litt lei "predikanter" og skal jeg kunne diskutere på et grunnlag de forstår så har jeg å sette meg inn i deres terminologi (nå finnes det heldigvis noen sånne som deg da Dagros , sånne som forteller og avmystifiserer!! Men dessverre for deres del finnes det enda litt for mange "hu og hei hva nytt jeg har funnet på, kom og hør, hør" folk blant de som sverger til barfotgang)

Men hva hadde det ikke gjort for deres sak om noen kunne skuffe fram en norsk topprytter med "avskodde" hester.

Så da skal jeg kanskje avslutte dette her..Også kommer jeg sikkert tilbake etterhvert med flere mer eller mindre glupe spørsmål.

Helt til sist: (og bare så det er sagt!) Inntil jeg finner noen med kompetanse leter jeg heller et den beste til å slå på hesten sko (nå har jeg ikke min egen enda da) enn å tro at et helgekurs og to bøker har gjort meg i stand til å ta vare på min egen hests bein for evig og alltid!!

Jeg tror også at skoing vil være langt mindre skadelig om den jevne hesteeier gadd å sette seg inni hover og skoing, slik at kritiske spm kunne komme fram. Slik det er i dag så er det altfor mange (og jeg kan fort bli en av dem) som bare godtar det som blir gjort "fordi de kan det jo sikkert"..

Guro
Gå til toppen av siden

kristina:P
» VIP

Norway

Skrevet - 26/11/2004 :  17:38:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekristina:P  Send %s1% en ICQ meldingkristina:P  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekristina:P  Svar med kopi av melding
helloen folks!jeg har sett noen jenter som traver og galopperer på asfalt med de stakkars ponniene hver dag!det er bare ponnier alle sammen,og har vanligvis veldig hardføre hover,men og gjøre det over lang tid i maaangen år er da ik så bra vel?det kan godt hende at ponniene ik har noe vondt av det nå,men når de blir gamle,så er bena og hovene"utslitt",og vil føre til ledd problemer,halthet osv......er det noen som er enig???
kristina:p Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.31 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.