hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Fantasihester...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Hestemarked.no
 Fantasihester...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 5

Opal

» VIP

Skrevet - 21/09/2004 :  12:17:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Sitter innimellom og surfer litt og kikker på tilfeldige VIP-er.. Er det flere enn meg som irriterer seg litt over enkelte som presenterer hesten sin hvor det skinner litt for lett igjennom at dette bare er...ja..sprøyt og visvas? Felles for disse med "fantasi"-hester er at :

Det står minimalt med info om hvor de bor (helst bor de i utlandet eller på grensa i Sverige, de har slektninger javnt over hele verden osv..) eller hvem de er.

De vet utrolig lite som sine egne hester (selv om de er av fantastisk avstamning),

De presenterer bilder av helt fantastisk lekre hester (arabere ofte..fant endog ei med et bilde av hesten "sin" som var identisk med et bilde jeg har av rasebeskrivelse på en alter-real i et gammelt hesteleksikon fra 1980....)...

De har ingen hilsener fra folk i gjesteboken sin som kjenner dem (Norge og hestemiljøet her er ikke så stort...selv jeg kjenner jo noen...)

Er det ikke bedre å stå frem som den man er enten man rir på rideskole en dag i uka og har en favoritthest der eller man steller en traust og god ridehest/travhest..?

Anne

Opal

» VIP

Skrevet - 22/08/2004 :  08:48:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det var ikke meningen å henge ut navngitte personer men de identitetene disse småjentene opererer med er jeg temmelig sikker på ikke finnes.
Har uansett lært at det ikke er pent å lyve.....

Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 21/09/2004 :  13:11:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
enig.. har vært innom et par viper med MANGE bilder av "Min hest" (ofte ser man tydelig at disse bildene er av forskjellig hester) og det er ikke ETT bilde av hest og rytter sammen...
Selv om jeg ikke burde irriterer det meg grønn og gul at slike useriøse folk finner veien til hestemarked...
Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 21/09/2004 :  15:36:17  Vis profil  Svar med kopi av melding

Her er noen fiiiine.....

http://www.hestemarked.no/vip.asp?ID=null&IDnumber=6700

http://www.hestemarked.no/vip.asp?ID=null&IDnumber=6722

http://www.hestemarked.no/vip.asp?ID=null&IDnumber=6463

http://www.hestemarked.no/vip.asp?ID=null&IDnumber=5676
Denne siste må ses i sammenheng med linken under (Sjekk hesteraser+trekkhester+shire)

http://www.home.no/hhn/

Var jeg slem nå??
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 21/09/2004 :  16:03:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
"Fantasihester" var et dekkende navn ja..

Man kan vel kanskje ikke regne med noe annet når sikkert 70% av vip,ene her tilhører jenter på under 15 år.......

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 21/09/2004 :  16:43:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Hva tenker disse jentene om de kommer inn her og ser dette? Uthengt, kanskje?
Har vi ikke alle fantasert når vi var små? Drømt oss bort, som eiere av araberhingster som går ditt og datt, eller en liten, hårete shettis som hoppre 3 meter rett opp og 16 meter rett frem, for å sette det "litt" på spissen. Det er kanskje litt langt å gå å lage en VIP om det, men om man må sitte å søke gjennom VIPer for å finne useriøse sådan, da ville jeg vurdert å gå ut en tur ;-)
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 21/09/2004 :  17:42:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Om du var slem nå? Ja, det syntes jeg du var.. Det er ikke hyggelig å henge ut folk på den måten. La folk få ha de drømmene de har, og så lenge det vises så tydelig at det ikke nødvendigvis er helt sant, så neivel, da får det bare være usant. Det er ikke akkurat som om du tar noe skade av det.. :)

Det jeg hadde håpet på når jeg så denne overskriften var heller en bemerkelse på alle de "netthest"-annonsene som jeg ser lagt ut her og andre steder. Det er sider hvor småjenter (beklager ordbruken) lager sin egen fantasistall med hester som skal trenes, rides, startes i stevner osv. Det er greit nok at de lager dem, men mesteparten av sidene er lagd med et så gyselig og uoversiktlig design at det skulle ikke vært lov. Dessuten har samtlige sider jeg selv har vært inne på hatt drøssevis med skrivefeil. Som jeg sier tidligere her: Det bryr meg null om at folk fantaserer og har drømmer. At folk lager nettsider med hester man kan "kjøpe" må de selvfølgelig og få lov til, men jeg syntes virkelig de kan la være å "forsøple" annonsesidene her på hestemarked (og andre steder). Jeg kan gjerne si at jeg ikke nøler et sekund med å trykke av for "useriøs annonse" på siden her når jeg ser en slik annonse.

Litt off topic men dog.. Syntes uansett uthenging ikke er bra..
Hilsen Ragnhild som er 18 år i dag =D
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 21/09/2004 :  18:07:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ho som kaller seg Lick har jeg faktisk chattet med på livechatten her på hestemarked... syntes det hele virket lite troverdig så jeg spurte og gravde fælt..nysgjerrig som jeg er :P Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal tro om.. Er mulig hun faktisk snakker sant.

Opal, synes ikke du var slem. Så lenge folk legger ut vip fult av overdrevent tull må de regne med reaksjoner.. Joda jeg har drømmer selv og jeg skjuler de ikke.. men jeg juger ikke og sier jeg eier hester jeg ikke gjør.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 21/09/2004 :  18:09:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Vel, skal jeg kverulere nå BabyLunah, så hadde jo du bilde av Fjølnir på VIPen din under "Hesten min" før noe i det hele tatt kom i orden ;-) Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 21/09/2004 :  18:31:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe..joda..det er sant. Men han hadde jeg faktisk tenkt til å kjøpe..det sto også på vipen min at jeg ikke hadde kjøpt han ennå.. Og da det ble klart at det ikke ble noe hestekjøpt fjernet jeg han fra "min hest" ruten og plasserte lille Spike der isteden :) (Fjølnir ligger riktignok på galleriet mitt ennå...akkruat som det Hekla gjør..)
Det var ikke bare en hest jeg hadde funnet på en hjemmeside som jeg syntes var pen..
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 21/09/2004 :  19:09:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
en ting er at de lyver, en annen er at det faktisk er ulovlig å kopiere bilder fra nettet og andre steder uten å ha tillatelse fra innehaver av bildene... tviler sterkt på at disse jentene har det.

mvh tone kristin og lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 16/03/2005 :  12:13:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Det er nok noe i det at de fleste fantasi-hestesidene tilhører jenter under 15 år. Kan ikke si det plager meg så innmari, er sjelden inne på sider jeg ikke finner via forumet eller kjentfolk uansett...
Og drømme har vi vel alle gjort :) Så lenge de lar bilder av mine hester være i fred, er det helt greit for meg!

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 16/03/2005 :  22:22:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Syns ikke du var slem.
Javel, alle hadde vel en drøm (eller ti) som den fantastiske hesten som kunne alt, og blomster og galopp på stranden i solnedgangen og greier.
Jeg drømmer fortsatt om hesten, men kunne ikke diktet opp en hel identitet om hvor flott og fantastisk jeg og hesten min er! I et så lite land som Norge, der hestemiljøet er enda mindre, ville selvfølgelig folk vite om man f. eks har en hest man konkurrerer på elite-nivå med!
Og det å finne bilder på nettet/i bøker er jo bare dumt. For det første ser også vanlige mennesker som oftest hvilke bilder som er tatt av en amatør og hvilke som er fotograftert av en fagmann/kvinne.
Det er noe annet om man vil legge ut et bilde av faren til hesten sin, og dette er Atom Vinter for eksempel (faren til min fòrhest). Litt piratkopiering er det ingen som stryker med av. Det er jo evnt bare å vise til fotograf eller lignende.

Syns slikt tull er grådig irriterende (og jeg har kortere lunte en vanlig om dagen for jeg er sjuk). Og skulle ønske at hestemarked tok en skikkelig opprydding og slettet de VIPene som er helt "på jordet".
Slike annonser med GRATIS HESTER, eller netthester finner man ut etterhvert, tar bare opp plass og er til irritasjon for folk som faktisk ser etter en hest/sal/div. "Anmelder" disse hver gang jeg kommer over de. Dette må vel rekne med da, siden siden har gratis annonser. Noe som forsåvidt er veldig fint, syns jeg. Hadde bare alle klart å være seriøse..

http://www.hestemarked.no/vip.asp?ID=null&IDnumber=5676
Denne VIPen kan jeg skrive under på at er falsk da samme hesten er i en rasebok man fikk i Pennyklubben i sin tid.
En annen ting er at om man har en shire bør man vite såpass at man ikke prøver å hoppe med hesten. Da vekten på forbeina i det hesten lander blir enorm.
At hesten har klart å dra 10 syvendeklassinger. Jaha? Om jeg ikke husker feil fra faktabøkene så kan en shire dra 1-2 tonn?! Jeg har vært med slike hester, og 10 syvendeklassinger er bare barnemat.
Vi hadde en gang en "eksprement" på skolen om krefter. Ene delen var at vi skulle prøve å se hvor mye en fjording klarte å dra. Kan tenke med at jeg gikk i 5-6 klasse den gangen, og lærte på den måten av at istedenfor å SE ting så DELTOK vi. Vi skulle altså holde igjen hesten (den skulle dra). Vi var en hel klasse + voksne før hesten måtte gi seg. Så det så.

Men for all del; De må endelig bare leve i bobla si og tro at resten av verden er idioter som ikke ser at de ikke faker alt de gjør.

Raving madness suits me fine

Redigert av - Ullsokken den 16/03/2005 22:25:34 Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 16/03/2005 :  23:01:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Synes ikke du var noe slem jeg..

Helt enig med ullsokken faktisk! Hvorfor kan de ikke få sletta alle de useriøse VIPene som bare tar plass!
Det bildet på VIPen ullsokken la ut er tatt av Bob Langrish.

Therese
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 16/03/2005 :  23:09:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Hmm.. Jeg ser at det er en gammel debatt og at jeg har svart på den før. Guri, jeg har endret meninger det halve året. *mener egentlig det stikk motsatte av det jeg mente da* Ihvertfall ang. det første avsnittet jeg skreiv. Nei, jeg syntes ikke du er slem som legger ut url til vipper slik. De har jo selv lagt vippen, og all reklame er bra reklame, er det ikke det de sier? ;) Når man lager en slik vip forventer man jo at noen skal lese den. Og når den blir så åpenlyst overdrevet at alle og enhver skjønner det, så blir det jo egentlig bare komisk (selv om det er irriterende å tenke på at de tar opp plass på serveren som kunne blitt brukt til andre fornuftige ting).
Setninger som:
"Skulle ligge mangen bilder av Cardenlinca innpå men så slettet broren min alle bildene mine og mistet digitalkamera i golvet når eg kom inn soveromsdøra." (hentet fra url'en som Ullsokken viste til).
Jeg skulle bare.. Også skjedde bare.. Men så måtte jeg bare.. Også ble det bare ikke noe av. Ikke sant?
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 16/03/2005 :  23:28:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
En annen ting er at om man har en shire bør man vite såpass at man ikke prøver å hoppe med hesten. Da vekten på forbeina i det hesten lander blir enorm.

Er så vidt jeg vet mange i England og U.S.A (har en del bekjente i sistnevnte) som "hopper" med shirene sine - det er ikke snakk om høye hindre, men maks 80. Tror egentlig ikke det er så mye verre for en shire å trampe over et 60 cm. høyt hinder enn det er for en spranghest å hoppe 160.
Man må også huske at selv om shiren er en stor hesterase, så er det ikke alle som er kjemper på 190. Det finnes mange shirer som er rundt 160 - 165 også.

Men nok om det, for det var helt off-topic.
Gå til toppen av siden
Side: av 5 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.53 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.