hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Rideleir
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Rideleir/rideskole
 Rideleir
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

josefine=)

» VIP

Norway

Skrevet - 03/03/2003 :  19:23:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejosefine=)  Svar med kopi av melding
Hei Celine..
Jeg tipper det er deg siden du kaller deg celine&lenny.. Nå gjett hvem dette er!! please svar..

Gå til toppen av siden

atlantica

Skrevet - 03/03/2003 :  22:19:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har bare en ting å si når det gjelder anbefaling av rideleir, og det er Skauen Ridesenter! Skolehestene holder høyt nivå i både sprang og dressur, og instruktørene er kjempekoselige! Har vært på rideleir der hvert år siden 1998 (i 2001 var jeg der 2 uker i strekk) og trives godt! Det som er koselig med Skauen er at du finner folk i flere aldersgrupper der! De jeg har vært på leir med har vært i mellom 8 og 23 år gamle! Siden det ikke er så altfor mange leirdeltakere blir alle også ganske tett sammensveiset! Maten er i en klasse for seg! (Skauen Spesial er noe du bare MÅ få med deg!) Det har en dressurtime og en sprangtime per dag. Om kveldene er det forskjellige aktiviteter, sånn som pussekonkurranse, gymkhana, voltige, film og mye mer!

Hvis du har lyst til å dra på en koselig leir i et hyggelig miljø, er Skauen virkelig å anbefale! Jeg skal i alle fall tilbake i sommer! =D
Gå til toppen av siden

Ragnhild=o)

Skrevet - 04/03/2003 :  22:01:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det ingen som har vært i Valsøfjorden da? Eller på Sandnes Skysstasjon som det egentlig heter.
Der har jeg vært og det var artig det!
Han som driver stedet heter Magne Hestflått og er en artig skrue. Han har bare dølahester og aler også opp egne.
Første året jeg var der var jeg bare elleve år, og ganske usikker. Da red jeg på en av verdens kuleste fjordinger som heter Bjarne.(Verdens kuleste fjording heter Tuva!!)
DEn uken jeg var der ble jeg veldig mye tryggere på hesteryggen, og selvfølgeli skulle jeg tilbake neste år!
Jeg har vært der treår, ikke i år fordi jeg har egen hest.
De andre hestene jeg ridde på da var Vesla, Blåstjerna og Vesleblaå.

Det første året var jeg så heldig at jeg var der den uken de skulle lage reklamefilm, og hvis det er noen som har den filmen så er det meg i signalgrønn genser på en tjukk fjording=o)
Gå til toppen av siden

Island_s_hest

Norway

Skrevet - 04/03/2003 :  22:26:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIsland_s_hest  Svar med kopi av melding
Ridesenteret i nes.
Her er det kjempe greie hest i alle størlser.
To rideøkter per dag.
Koslige folk der og proffe ridelærere.
Hilsen hestefrikk
Gå til toppen av siden

Camilla & Honey <3

Norway

Skrevet - 05/03/2003 :  17:33:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCamilla & Honey <3  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamilla & Honey <3  Svar med kopi av melding
Jaja.. jeg vet det ikke er pent og rakke ned på noen rideleir jeg ikke har vært på, men jeg har lyst til å fortelle fordet=) :

Mange her har sakt mye bra om Marits rideskole, men det skal ikke jeg gjøre. sorry... De fleste syntes det er pent og se på hester som går på tøylen. -ja, det er pent, men tenker dere på at det ligger mye arbeid bak? det er ikke bare og tvinge hestens hode ned.

4 venner av meg + 1 mamma (til en av bestisene mine) har vært på marits rideskole separert fra hverandre, og alle sammen har samme oppfatningen. Der lært de at man skulle ha hendene nede på skulderen til hesten på stramme tøyler. Jojo, hestens hode gikk ned det, men skjøt hesten opp ryggen og satt beina under seg? -nei... Det så bare pent ut. Hestene kan bli ødelagte at sånn ridning. Nå de kom hjem fra rideleir og skulle ha ridetime(med deres egne hester/forhester) rei de jo helt feil! Og allt de hadde lært på Merits rideskole var bort kasta.

Det er sikkert ikke alle som har denne oppfatningen av Marits rideskole, men jeg skal ikke ditt...

Gå til toppen av siden

plutoloop

» VIP

Norway

Skrevet - 06/05/2004 :  18:57:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei alle sammen! Det er mange bra rideleirer, og jeg vil fortelle om Skogshorn Hestesenter i Hemsedal. Det er IKKE som en her sier, at lederne er 18.19 år og at ridelærerne er 13-15?! Jeg har vært der 2 ganger selv, og kjenner til mange av lederne og innehaveren. Hovedlederen er sånn rundt 30 år, og de andre ridelærerne er sånn 20-30 år. Hjelpelederne er 16-20 år, og alle er KJEMPEHYGGELIGE og hjelpsomme! Supre hester, kjempegod mat, og morsomme aktiviteter. Man rir ikke bare på tur, tvert imot. Man rir en rideøkt på banen og en på tur hver dag. Altså, like mye på banen som på tur. En dag kan man velge mellom overnattings-ridetur (morsomt!!!) eller gymkhana og voltige (også morsomt!!!), og en annen dag drar vi på Tropicana badeland på Gol. Det er ikke sant som hun ene sier at beitene er fulle av en meter høy gjørme... Unnskyld meg, men er du blind? Det er kanskje en myr på det ene beitet (Og som du antakeligvis ikke vet, så er det gjerne gjørme i myrer), og litt gjørme på det andre beitet, men ikke mer enn andre beiter?!?! Det er masse saftig gress og store beiter som hestene kan kose seg med. Hestene er kjempegreie! Det er kaldblods, fjordinger, new-forest, arabere, welsh mountain, islandshester, blandinger, nordlandshester, varmblods osv. Alle er greie og snille. Og man bor i kjempekoselige hytter, og man lærer kjempemasse! Trygt, morsomt, lærerikt og bare helt best! Jeg gir Skogshorn terningkast 6!
"Ikke en time i livet er bortkastet dersom den brukes på hesteryggen" - Winston Churchill
Redigert av - plutoloop den 25/03/2007 21:24:30 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 06/05/2004 :  21:53:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Sulseter rideleir!
-> Omlag 40 hester i alle raser, men mest døl (ikke traverblod!) og dansk varmblods.
-> Utrolig flotte mennesker. Kari & Morten har kanskje ikke utdannelse, men jeg er en erfaren rytter og kan trygt si at jeg har lært mer av dem, enn av enkelte 3-trinns ridelærere. De er supre til å skape en god kommunikasjon mellom deg og hesten, og man blir aldri tvunget til å gjøre noe man ikke vil eller kan, men heller guidet gjennom det fra punkt 1 og ut.
-> Koslige ledere, nå vet ikke jeg så mye om selve leiren, da jeg aldri har vært der. Men Marianne, datteren deres er en veldig koslig jente, og hun er praktisk talt født på hesteryggen. Hun er 18, og er vel den yngste lederen der.
-> Man bor på hotellet like ved, men spiser ved stallen.
-> To til tre rideøkter hver dag. En bane og en tur.
-> Tror det er langtur Onsdag, men er ikke sikker.
-> Utrolig flott terreng - jeg er ingen fjellperson, men det er vakkert der!
-> Sentralt for både folk fra Trøndelag, Vestlandet og Østlandet - på Vinstra i Gudbrandsdalen.
Gå til toppen av siden

karen&irpill

Skrevet - 11/05/2004 :  14:46:13  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingkaren&irpill  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekaren&irpill  Svar med kopi av melding
heisann!
jeg vil bare si til dere som rakker ned på andre rideleirer: SLUTT!
Alle har forskjellige syn på rideleirer!
Det er greit og si at man kanskje ikke var helt fornøyd med hva man lærte, men det kan veldig godt være at man ikke har fulgt med på undervisningen og konsentrert seg, prøvd å skape et godt miljø utenom rideleiren og prøve å tilpasse seg omgivelsene litt. Eller kanskje ikke passa helt sammen med hesten, eller no sånn. Jeg har dessverre hørt mange si "Æsj, at du gidder å dra dit, når jeg var der fikk jeg en (FOR EKSEMPEL) fjording! Da ble liksom hele uka ødelagt da!" Da ble jeg litt sinna, for hester er individuelle, uansett rase. Det finnes trege hester, raske hester, nervøse hester, trygge hester, stødige hester, ustødige hester, og dette i samme rase. Dessuten kommer det i stor grad an på rytterne også.
Jeg har vært på Peer gynt rideleir 3 ganger, og har vært VELDIG fornøyd, både med hestene, maten og miljøet. Der fikk man mulighet til å bytte hest . Også har jeg vært på weekendkurs på Marits rideskole, det samme der.
Gå til toppen av siden

irockyou

» VIP

Norway

Skrevet - 20/05/2004 :  20:54:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideirockyou  Svar med kopi av melding
Heisann!
Jeg skal på marits rideskole jeg! Gleder meg veldig for det virker som en veldig bra rideskole, med flotte hester. har dere noe positivt/negativt om marits? Og forresten. Hvordan er Galant? Just wonder!
Klem Hilde
Gå til toppen av siden

allvany

» VIP

Skrevet - 04/06/2004 :  16:31:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
SKOGSHORN ER BRAAAAAAAAAAAAAAAAA!
KJEMPEKJEMPEKJEMPEKJEPMPEBRAAAAAAAAAAA!
Ooops, unnskyld, jeg ble bare litt energirik, jeg nå... Du skjønner, jeg syns IKKE at Skogshorn er dålig eller noen ting, det er bare såååååå bra!

Vi er to jenter som skal til Skogshorn i sommer. En av oss har vært der før (det var hun som skrev det over her). På Skogshorn er det hyggelige ridelærere, kjempegod mat, får gjøre mye gøy, som å dra på overnattingstur, badeland, o.l., og vi får teori, og de som ikke drar på overnattingstur, får ha gymkhana og/eller voltige. Rutiner er det, for når det er mat, leggetid, stille, og riding. Hestene er jo bare helt supergreie og snille og kule. De har mange hesteraser, og fine blandingsraser, og alt sånn, og både store og små hester, og det er jo bra får de som er høye og de som er lave. Hestene har stor plass å gå på, og det er jo superbra! På den siste dagen kan man velge om å kose med hestene eller å dra på en miniskrittebarbaktur, det er kjempekoselig! Så vi anbefaler HELT på det varmeste og kosligste og fineste og kuleste og beste SKOGSHORN!

Hilsen OSS! (Som digger Skogshorn)
Gå til toppen av siden

plutoloop

» VIP

Norway

Skrevet - 04/06/2004 :  17:08:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, Skogshorn er er best! Også vil jeg si til de som kritiserer rideleirer: Kan ikke dere bare gå og lage dere noe potetmos! Vi har ikke så lyst til å høre alle de slemme kommentarene om rideleirer.
"Ikke en time i livet er bortkastet dersom den brukes på hesteryggen" - Winston Churchill Gå til toppen av siden

-Kristina-

» VIP

Skrevet - 16/06/2004 :  18:27:03  Vis profil  Send %s1% en ICQ melding-Kristina-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Kristina-  Svar med kopi av melding
heihei:) jeg lurte på om det er noen her inne, som kan fortelle meg litt om grorud gård:)

jeg skal dit alene i sommer (første gang på rideleir)
og lurte på om dere kunne fortelle litt om

*instruktørene*
*hestene*
*maten*
*overnattingen*
* og hva vi gjør hver dag*

tusen takk for alle svare

Smil til verden, og verden smiler tilbake :) Gå til toppen av siden

Charlotte-Victory

» VIP

Skrevet - 04/07/2004 :  22:26:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
du som hater lefdals!!! det du skriver er helt feil!! for det første anders er skikkelig hyggelig! og han slår IKKE hestene hestene er greie og har aldri prøvd og bitt meg eller noen jeg kjenner som har vært der så klart hestene vil ha fri når de ikke går!! og de står ikke salt opp lenge og maten er kjempe god og brakkene er brae jeg tror det er du som har gjort noe galt da ass! du lyver så det renner av deg!! Gå til toppen av siden

bra

Skrevet - 15/07/2004 :  13:44:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er alltid morro å kunne dra på leir sammen med venner. Dette koster mye penger og en bør få valuta for pengene. Alle rideleirer har et stort ansvar ovenfor sine deltagere og det er på sin plass å være noe kritisk. Men et gammelt ordtak sier at en får det ikke bedre enn hva man selv gjør det til. Det er i dag mange rideleirer å velge mellom og disse dekker nok noe for en hver smak.

Jeg vil annbefale Solheim Rideleir. Denne leiren har gode hester og velutdannede og voksne innstruktører. Samtidlig står sikkerhet og velvære for den enkelte leirdeltager i fokus hele tiden.

Solheim serverer god mat og har ulike aktiviteter fra du står opp om morgenen til du legger deg om kvelden.

Ta en titt innom hjemmesiden www.solheim.no
Gå til toppen av siden

Embla_Avaldia

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2004 :  21:16:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEmbla_Avaldia  Svar med kopi av melding
Jeg har vært på 2 rideleirer:

Jørum Gård og Solheim Rideleir.

På Jørum er det kun islandshester+et par fjordinger. Alle hestene står på spiltau. Ridebanen er fin, og kjempefancy hindermatriell. MEN: Undervisning? Øh.... Vi trasket rundt og rundt, og nesten alt som vi ble lovet i brosjyren så vi aldri noe til. Sprangkonkurransen siste dagen fikk vi ikke. De "flotte premiene på de mange konkurransene" var også fra Eventyrland. Det eneste var en sandslottkonkurranse med smarties til premie. + en sånn bøttekonkuarranse til hest med en stakkarslig bitteliten rosett... Grillingen var svidde pølser! Hestene hadde gått i skole hele livet, så de var jo rimelig leie da! Anbefales for 8-9 åringer som syns det er greit nok å få ta på/se på en hest. Får håpe det sier litt.

Vanskeligheter bør gjennomføres med observasjon, slik at du vet hva du skal
gjøre neste gang.

Embla Avaldia
Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.44 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.