hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Rideleir
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Rideleir/rideskole
 Rideleir
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

lille_troll
» VIP

Skrevet - 07/02/2003 :  16:40:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heihei!!!
Jeg har vært på stall-K to ganger på rad. Jeg vil anbefale stall-K på VARMESTE!
Hestene de har der er:
Shetlandsponnier
Islandshester
Sportsponnier
Nordlandshester
Fjordinger
Dølehester
Kaldblodshester
Varmblodshester
Halvblodshester
noen få fullblodshester
og mange forskjellige blandinger bl.a shettland/fjording

Mange av hestene går MB-MA både sprang og dressur. Kjempeflinke ridelærere.
Litt om hestene:

VESLABLAKKA: Snill og grei fjording, kan finne på å løøøpe litt når hun ikke skal! hehe.. Jeg har startet LC dressur med henne og 80 cm sprang. Hun kan øvelser som sjenkelviknninger, bakpartsvendinger, versader o.l

FISTER: Verdens morsomste shettis! Han er vel nesten 115 cm høy, og kaster av de fleste rytterne. Så han er ikhe for noen nybegynnere. Han hopper opp til 70 cm bane! og går LC dressur!

LENA: Fjording, snill i stallen, men hyper på banen og på tur, Går LB dressur og hopper 80 cm bane. Snill å ri, men en spreeek hest!

LIZZY: Fjording, snill, blanding av fjording og varmblods, går LB dressur, hopper 100cm på trening. kjempekul hest!

FANCY: Hvit sportsponni, snill som dagen er lang, ca 135 cm høy, går LC dressur og hopper 60 cm bane, mulig høyere. Fin hest for nybegynnere, men også fin for de som har ridd en stund og som vil ha en rolig hest!

SNEMAND: Hvit sportsponni, 130 cm høy, hyyper, jeg har startet han i LB dressur og 90 cm sprang. Han stopper konstant på ALLE hindre på trening, men på stevnene går det fint. han steiler en del så han er IKKE for nybegynnere!

Skulle egentlig fortelle litt om hestene også men fikk ikke tid...beklager!!

har dere hørt om ZALMIAK FIRFOD??? Ja, så kom til stall-k. Han er oppstallet der!!!

Vil dere vite mer så bare si i fra, jeg skriver gjerne mere en annen gang!!
Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 11/02/2003 :  21:53:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
noen som har vært på treningsleir hos stein endresen her? i så fall, åssen var det der?

Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 12/02/2003 :  00:31:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Jeg har vært hos Peer Werner Vogel på campen hans i Alvdal hver sommer i 5 år på rad. Der ligger jeg i lavvo eller kavalleri-telt, vasker meg i elva og pusser tennene ved vannpumpa.
Sentrum i campen er en rundpaddock/roundcorral, og leirbålet omkranset av tømmerstokker å sitte på er plassert ved siden av. Der er utegrill, cantina/kjøkken, utedo, saloon, salrom og sheriff-bu. Rundt campen er paddocker til hestene, så vi sovner hver kveld til lyden av knitring fra bål og prusting og tygging av hestene...
My kind of place!

Første året red jeg på lånt hest (og den kjakan der gav meg INGENTING gratis, skal jeg si dere!) og senere har jeg hatt med egne hester.
Har vært så støl at jeg jamret meg da jeg krabbet i sadelen om morgenen enkelte ganger!

2 dager NH og 3 dager westerninstruksjon. -Koser meg glugg forderva!
Peer kjører både voksenkurs, familiekurs og ungdomskurs. Anbefales for den som ønsker en annerledes opplevelse!
Gå til toppen av siden

tabrathe

Norway

Skrevet - 12/02/2003 :  09:38:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har sett en del skryt om rideleiren i Kragerø her. De har gode hester og flinke instruktører. Når elevene er der om sommeren gjærer de in "myra", og bruker den som beite. I Kragerø har de INGEN padocker til hestene om vinteren. De bruker bare ridebanen og slipper to og to hester der. Hestene står bare ute når boksen deres blir møkket, så er det inn igjen og et nytt par med hester kommer ut. Ponniene får bare gå ute i helgene. Jeg synes det er for dårlig!
Jeg synes det er viktig å velge en rideleir der hestene har det godt, ikke bare kundene. Hestene jobber og sliter på rideskolen året rundt, de fortjener et bedre liv en det de får i kragerø.

Gå til toppen av siden

Solmira
» VIP

Norway

Skrevet - 20/02/2003 :  19:45:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Solheim Rideleir

Har vært på solheim 2 år på rad nå og skal på min tredje leir.
De har en god variasjon av hester alt fra Hannoveranere-fjordinger, welsh mountain , welsh-fjording. Du får være med å bestemme
hesten du skal ha, som regel får en av dem du ville ha, Noen sjeldne får ikke det men det er pågrunn av at de må ha ryttere på alle
hestene og som regel liker de dem også..
Alle hestene er riktig skolerte og de har hester som passer både
for nybegynnere og sprangryttere.

Man får en ridetime daglig der man hopper rir dressur på banen,
En dag rir vi istedet på en langtur der det er en galoppbakke
som de som vil får galoppere opp.
Hver dag har man en voltige time og en time der man enten har
stall arbeid/mønstring/kjøring av esel og hest/teori.
Man blir delt opp i 3 grupper etter erfaring og man drar på en
liten kveldstur 1 gang i uka. En kveld er det stol leken med hest.
siste dagen er det sprangstevne der hinderne tilpasses vær
rytter og alle får like premier.
En gang i uken har man teatersport noe som er kjempegøy.

Maten: Er god nok og rommene er passe store.

Aktivitetene;man å bader i elva , en kveld drar man på kiosk besøk og en dag griller man + at de forskjellige gruppene sørger for underholdning nesten hver kveld, en kveld har man vannkrig noe
som er kjempe morsomt.

Arbeid: Hver gruppe har i løpet av leiren 3 stalltjenester der man forer hestene, pusser saltøy og møkker boksene .
Alle sammen har kjøkken tjeneste en gang.
(de har oppvaskmaskin der så ingen fare for oppvask.)

Rideleirene: Er alle greie og kjempekule. De lærer deg en masse og forstår vis det er noen som ikke tør det. De sørger for at du
får nok utfordringer i løpet av leiren.

Så til alle dere som lurer på hvor dere skal dra i sommer , dra til solheim... Verdens beste rideleir:)
Rideleirens nettadresse er www.solheim.no
Gå til toppen av siden

Diddel

Norway

Skrevet - 21/02/2003 :  10:30:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!jeg har vært på stal-k!det stedet er DØDSBRA!stall-k anbafaler jeg på det VARMESTE! jeg kan fortell litt om hestene:

PRINSEN:Kaldblods vallak på 16 år,han er Lyse Brund med LANG krøllete man,hale og pannelugg å manen er svart!han har stjerne!han red jeg!jeg hoppet:1,70 med han!

SNEMAND:hvit sportspony,søt liten rakker!

EDDY:en LITEN Shettis!med masse forskjellige farger!

GRÅKVERNEN:en Grå Fjroding!sta men søt!

WILLE:en Fullblods Hest!KJEMPE søt!

JUANITA:en Fullblods hest!24 år men rask!

CASABLANKA:en Fullblods Hest!KJEMPE PEN azza!

jeg anbefaler stall-k og Grorudgard!men Stall-k mest! vis noen vil ha mer informasjon om de stallene så mail emg på: karlina@popit.no

Frida! elsker hester og dyr har over 100 hester!
Gå til toppen av siden

kristi

» VIP

Skrevet - 21/02/2003 :  15:17:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg var på lefdals i fjor og syntes ikke hestene var nervøse eller bitete.undervisningen var grei og alle som jobbet der var kjempe koslige.høyet var ikke muggent,hadde stedet vært slik du beskriver det hadde dette blitt gjort noe med for lenge siden.det var vi selv så møkket og fliset så da må det vært du som fliset lite.
Jeg vil annbefale lefdals de har god mat og flinke hester.
Hvis noen tror på det hun/han sier syns jeg dere skal ta en tur og se,da vil dere nok få se noe helt annet.
Klem fra heste glad jente som til sommeren skal tilbringe uke27 på marits rideskole
Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 23/02/2003 :  11:34:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg anbefaler STRAND RIDELEIR!!!
Vestlandets BESTE rideleir...
Har ikke vert der,men alle vennene mine har,og det ser dritkult ut!
Gå inn på hjemmesiden : www.rideleir.no
Den er bare BEST!!!
Gå til toppen av siden

Mezzy

Skrevet - 23/02/2003 :  11:54:15  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMezzy  Svar med kopi av melding
Jeg har vært på to plasser; Narvik Rideskole og Stall-K.
Jeg syntes ikke rideleiren på Stall-K var noe særlig.
Alt for mange leir deltakere!
I Brosjyren sto det at det var utdannede ridelærere, men den gruppa jeg havnet på ble instruert av ei jente som ikke var mye eldre enn meg selv! og hun var slett ikke utdannet instruktør.
Jeg kom overhodet ikke overens med hesten jeg hadde, heller.
Og jeg fikk ikke bytte!
Så jeg anbefaler IKKE stall-k!

Rideleirene på Narvik Rideskole er derimot å anbefale :)
Jeg har vært på leir der 5 ganger, i 94, 96, 97, 98 og 99.
Du blir instruert av Vera Aspeslett som er utdannet ridelærer III ved starum, og hestene er også vedig bra.
Det er heller ikke så veldig mange deltakere på hver leir, noe som er bra for da får hver enkelt mye bedre oppfølging.
MEN... rideleirene der er ganske så populære, og det blir veldig fort fullt. De begynner å ta imot påmeldinger i Januar, og det er ofte fullt på alle leirene 2 uker senere... Så det kan nok være vanskelig å få plass.
Men bortsett fra det, så er det helt topp der!
Anbefales på det varmeste! =)

Gå til toppen av siden

Diddel

Norway

Skrevet - 23/02/2003 :  12:23:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! jeg har noen dere burde prøve:

-Stall-k
-jeg var der sommeren 2002
-Brae Hester/Ponyer
-du får utdelt Hest eller Pony etter Erfaring,De som har ridd lenge får en utdannet Sprang/dressur hest!
-GOD mat!
-på Onsdag blir det langtur på 6 timer!opp til en seter!der vi bader med hestene og koser oss!
-det blir 1 time teori! vær dag!
-på Torsdag får du prøve Feltritt banen!en KUL KUL bane! hestene digger den!
-siste dagen kan du velge mellom og ri:Feltritt,Sprang eller Dressur!
-ANBEFALES! UANSETT ALDER!

-Grorud Gard
-husker ikke når jeg var der!
-Pene små og store Hester/Ponyer!
-rir en tur vær dag.
-god mat.
-stort ridehus!
-ANBEFALES UANSETT alder!

-Drøbak Ridesenter
-var der for 3 år siden!
-Pene Hester og så svært utdannete!
-God mat.
-Moderne Anlegg
-Anbefales LITT!

-Marits Rideskole
-husker ikke heløt når jeg var der!
-PENE hester!de har en hjemmeside! www.maritsrideskole.no
-det blir:Dressur ridning,Sprang Ridning,terrengritt,voltige,tur ridning og MASSE mer!
-god mat!
-ANBEFALES PÅ DET STERKESTE!

-Lefdals Rideskole!
-ÆSJ!jeg har ikke noe mer og si! stakkars hester!!!!!!
-ANBEFALES IKKKKKE!

Frida! elsker hester og dyr har over 100 hester!
Gå til toppen av siden

Mie Ulrika

Skrevet - 24/02/2003 :  09:49:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Har vært på en del rideleirer.

Langedrag: Bra sted. Litt mange elever på en gang. Lærte å kjøre hest og vogn og voltige. Maten var god. Det er veldig lenge siden jeg var der så mye kan ha forandret seg....

Sulseter: Var der 3 år på rad fordi besteforeldrene mine kjenner dem som driver stedet. Kjempekoselig, men slitsomt. Lærte ikke så mye, men hadde det gøy og red mange drit bra turer. Hadde fin hest alle årene jeg var der. Vesleblakken, Veslemøy og Pelle. Et minus. Siste året ble jeg tråkka på andre dagen og fikk ikke ridd noe.(Brakk foten) Spurte om jeg kunne få refundert rideleiren om jeg dro hjem til bestemor og bestefar, men det fikk jeg ikke. Derfor ble jeg der ut uka. Alle var veldig snille mot meg!

Penelope Ponnigård: Annbefales på det strekeste (om den fremdeles fins)
Shettisleir!!!!
Vi var kunn 10 på hele leiren. Vi hadde mange konkurranser bla sprang, ferdighetsritt, høydehopping. Vi fikk også prøve en mini feltrittsbane og badet med hestene. Vi lærte mye og red fine turer. Vi var bare 4 på gruppa og hadde det drit kult!!!!!
De hadde bare god mat. Eneste rideleiren jeg har vært på hvor jeg ikke fikk noe jeg ikke likte å spise.

Eivindsplass: Islandshest leir. Ok. Fine hester og fine turer. Lærte en masse av innstruktøren da vi red på banen. Ikke for de som bare vil galloppere. Kjempefine hytter. Koselige ledere. Fine beiter og.

Alleby ridesenter, Sverige: Fin leir. Hvis du vil prøve noe nytt, dra på gymkhana leiren!!!! Annbefales. Kule ledere. Masse bra aktiviteter. Masse flotte sportsponnier!!!! Minus er maten og at alle var 10-12 år på den leiren jeg var på.
Gå til toppen av siden

celine&Lenny

Skrevet - 24/02/2003 :  20:18:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Ville bare si at jeg syns det er utrolig barnslig å rakke ned på rideleirer du har vært på bare fordi du ikke likte det så bra. Da kan du jo bare la være å skrive om det stedet.! Har du tenkt på at kanskje bare DU var veldig uheldig den uka?
Har selv vært på lefdals rideskole og vill si at det er en KJEMPE bra rideleir! Du lærer masse, hyggelige ledere som er snille og ansvarsfulle, (ble selv skadet uken jeg var der og måtte sy, og de tok ansvar og var veldig behjelpelige!)fine hester og ponnier for alle nivåer og Anders lefdals er kjempe kul og grei!
Lefdals rideskole er faktisk kåret til en av landets beste så dere bør kanskje ikke kritisere så mye???
klem celine
Gå til toppen av siden

Jade

» VIP

Norway

Skrevet - 02/03/2003 :  18:21:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideJade  Svar med kopi av melding
Jeg anbefaler også Marits rideskole! Det er sikkerheten på topp, hestene holder et bra nivå, og man lærer mye! De beste ridelærerne! Hvis du vil vite mer om Marits kan du bare maile meg! :) Skal tilbake dit i år igjen, har vært der 2001 og 2002. jeg GARANTERER at Marits er kjempebra!

Koz Jade

Gå til toppen av siden

horse-lover

Skrevet - 02/03/2003 :  19:17:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan vi få vite mail adresse di da?
:)
Gå til toppen av siden

josefine=)

» VIP

Norway

Skrevet - 03/03/2003 :  00:20:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressejosefine=)  Svar med kopi av melding
Jeg anbefaler Sagaøya ridelrir på det sterkeste. I år er det 3 året jeg er der. Det er bare islandshester der, og det er helt paradis.. Internett adr. er www.sagaoya.com

Redigert av josefine=) den 03/03/2003 19:21:13
Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.