hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Rideleir
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Rideleir/rideskole
 Rideleir
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

Mix1

Norway

Skrevet - 08/01/2003 :  14:41:36  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMix1  Svar med kopi av melding
Det ligger nå to-tre debatter ute med temaet rideleir. La debatten gå her, da det er her det foreløpig er flest innlegg. Dumt å få debattene veldig oppdelt.

OBS: Før dere legger inn nytt innlegg bør dere sjekke om det kanskje allerede finnes en debatt som tar opp samme tema. Det er dessuten viktig at dere velger tittel på debatten slik at det er enkelt for andre å skjønne hva debatten dreier seg om utifra bare å lese tittelen.

Lykke til!

--
Mix1, Moderator hestemarked.no
Gå til toppen av siden

i n a

» VIP

Norway

Skrevet - 12/01/2003 :  13:15:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidei n a  Svar med kopi av melding
Hei! Lefdals rideskole er ikke er sted der de misshandler hestene!! Syntes det er litt dårlig gjort når folk skriver sånt.. Hestene er kjempefine og anlegget er topp,,, de annsatte er forresten kjempekoselige!! Lefdals Rideskole ANBEFALES på det varmeste!!!!!!! Gå til toppen av siden

anneks

» VIP

Norway

Skrevet - 13/01/2003 :  14:23:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideanneks  Svar med kopi av melding
Sulseter Rideleir

Jeg har vært på Sulseter Rideleir flere ganger, osynes det er verdens beste rideleir! Er veldig uenig med hun som syntes det var et dårlig sted! De har trivelige hester og instruktørene er flinke. Jeg lærte masse av å være der, og tror jeg skal tilbake til sommeren.

Jeg red en fjording som gikk lett A dressur og lærte masse! Ikke alle hestene kunne like mye, men alle elevene fikk hester som passet dem.

Vi hadde dressur, sprang og turridning, men også natural horsemanship. Det var kjempespennende! Siste dagen hadde vi konkurranser og red på barbaktur i et kjempebratt fjell, det var skikkelig kult!

Hilsen Silje
Gå til toppen av siden

turbo

Skrevet - 13/01/2003 :  16:09:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har bare vært på rideleir på Lefdals Rideskole jeg. Jeg hadde en helt super uke i 2001 og fikk ri en kjempeskjønn hest ved navn Zerenad,, derfor meldte jeg meg på i 2 uker i 2002!! Stedet er supertopp og alt som skjer er kjempe-alright!! Man lærer mye og får masse gode venner. Gleder meg til neste rideleir. Mulig jeg skal dit på rideleir i vinterferien, håper det!!!! *just have to live it* Gå til toppen av siden

Tåfta
» VIP

Skrevet - 13/01/2003 :  17:39:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
rideleir på stall kjersem er absolutt å anbefale. der får du ri på fjellet og du får hjelp og instruksjon under veis, for meir info kan du sjå på internett sidene til stall kjersem så finner du mykje informasjon om rideleiren og fjellannlegget der. Gå til toppen av siden

-Leiknir-

» VIP

Norway

Skrevet - 13/01/2003 :  21:13:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Leiknir-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Leiknir-  Svar med kopi av melding
angående sulseter så syns jeg ikke det var en særlig bra leir. fikk en fjording som beit, sprang ut o.l
- instruktørens unghest sprang ut på tur
- ei jente blei kasta av og trampa på
- noen av hestene hadde store sår
- lederene var unge, og var sure om vi kom til dem
- lærte ikke en dritt
- på den såkalt kule barbakturen fikk jeg en hest som ikke tålte at jeg red barbak, det visste ikke jeg om, så hun sprang ut og bukka...jeg fikk bytta til en shettis og hesten jeg red var helt gal resten av turen.
Gå til toppen av siden

Gitte F

Skrevet - 14/01/2003 :  10:13:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGitte F  Svar med kopi av melding
Er noe forundret over alle kritiske innlegg ang rideleiere.
Jeg er av den oppfatning av at skal man ha en vellykket rideferie, må man yte litt selv også - ferien er hva du gjør den
til selv. Man kan ikke forvente å få alt servert rett opp i fanget - det blir en noe bortskjemt holdning til det hele. Man kan da ikke forvente at lederne der skal skaffe deg nye venner, gi deg superhesten selv om du ikke er flink nok til å ri...eller at du skal få yndlingsrettene dine hver dag. Husk på at en rideleier skal tekke flere forskjellige mennesker, alle med forskjellige behov.

Jeg har selv jobbet på en rideleier på sommeren og brukte mye energi på at alle skal ha det bra. De fleste er innstilt på å ha en fin ferie, og bruker ikke energi på å irritere seg over småting, men nyter heller alt det som er bra og fokuserer på det postive. Men så har du alltids noen som bare må klage - heldigvis er det veldig sjelden vi møter slike folk hos oss. De fleste er superfornøyde, og mesteparten kommer tilbake år etter år.
Gå til toppen av siden

MyLittlePony

» VIP

Norway

Skrevet - 17/01/2003 :  21:05:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
stall-k var ganske bra , men det var noen ganske ekle
stalljenter der. maten var ok. hestene var supre! hvis du hadde
fått en hest du ikke likte så var det fulgt mulig og bytte . de hadde forskellige typer hester : fjordinger, sportsponnier, islandshester,
dressur og sprang hester på høyt nivå. du kan dra dit som du vil , men stall-k får en 7 av 10 mulige av meg
Gå til toppen av siden

Snowboots

» VIP

Norway

Skrevet - 19/01/2003 :  15:25:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hallo:o)
Skal du på rideleir i sommer?
Da anbefaler jeg NArvik rideskole!
Rideskolen ligger i Skjomen 3-4 mil unna Narvik.
Det er kjempe fint der og veldig koselig.
Man får tildelt en hest du skal ha hele uken!
De har kjempe snille og flinke hester.
Man rir to ganger om dagen.
MAn har en time teori om dagen to timer om du drar på treningsleir
Jeg har vært der 4 år på rad!
De to siste årene var jeg på treningsleir.
Vera Aspeslett er intstruktør hun er kjempe flink,snill og tolmodig!
Dem har rideleirer der for alle nivåer, de har også "tanteleir" for voksne!
Sjekk mer ut på www.oftnett.com/ridning
Gå til toppen av siden

Brennos
» VIP

Norway

Skrevet - 19/01/2003 :  18:54:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrennos  Svar med kopi av melding
Hei jeg var på Kragerø ridesenter i sommer ,uke 31 og er hveldig inponert av det de klarte og få til av udervisning ,særlig på den første dagen for da var det konkuranse for de som var der uka før og det kom nye jenter samtidig .Hestene var hveldig snille og hver morgen kl.8 hentet vi hestene fra nattbeite og red barbakk opp til stallen .Det samme gjorde vi på kvelden før kveldsmat.Vi rei dressur og jeg lærte og ri sprang ( jeg som ikke hadde hoppet før lærte og hoppe ganske høye hindere på 3 rideøkter i løppet av 3 dager.) Vi hadde gymkanha ,voltige og en kveld der det var melodi grand prix junior og man kunne opptre med sang dans og triks. Rommene var fine og du bodde enten i ridehus-byggningen ,i et hus ,på låven eller i resteurerte hus nesten mitt på tunet. Det var utebane og ridehus og vi rei på tur i skogen . FORESTEN på kvelden kom kajsa og Heidi og så på rommene og de som fikk mest poeng fikk premie. Det går ann og kjøpe godteri i kjosken .Jeg fikk mange venner .

Jeg vil hilse til alle på Kragerø ridesenter særlig Helle ,Trond,Kajsa,Heidi og stabeiste Marco (som jeg rei)

ALT I ALT ER DETTE DEN BESTE RIDELEIREN JEG HAR HVERT PÅ.
Gå til toppen av siden

troultey

» VIP

Norway

Skrevet - 05/02/2003 :  18:48:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
enig med kings musik! Kragerø er best!
var skikkelig fornøyd! har vært der to somrer, og har tentkt å dra dit igjen. det var skikkelig koselig samtidtig som det var høy kvalitet på hester og undervisning.

var på stall-k et år og, men der likte jeg meg ikke. hadde det kult, men det var for stort, og da fikk ikke alle den enkelte undervisningen som trengs. ikke visste de forskjell på hestene. jeg fikk en fjording. og de viste meg den. men så kom det ei annen jente og sa at det var hesten hun hadde fått. så måtte de leite etter hesten jeg hadde fått... og den stod på ett eller annet beite. men når jeg endelig hadde fått hesten var jeg ikke fornøyd med den, så jeg fikk bytte. og da fikk jeg en finere hest som jeg var fornøyd med!
Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 05/02/2003 :  23:18:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Vært på Peer Gynt og var meget fornøyd men det er maaaange år siden. Varpå Stall K en gang også men det var ikke noe særlig. Siste gangen for sikkert 5 år siden var jeg på stall Gulsrud. Dersom den fortsatt eksisterer så er den å anbefale.

MEN... det jeg lurte på... Er det noen som vet om en god rideleir som ikke bare inneholder jenter i alderen 10-14 år? Hadde liksom vært ok med en "ungdomsleir". Vil liksom ikke ende opp med bare gamle tanter heller. Er 18 selv og ønsker kansje folk over 16 år på kurset. Selvsagt må stedet være bra også.
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 05/02/2003 :  23:38:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
"Voksenrideleir"
Jeg tror Grorud Gård har egne uke for litt eldre (over 14 iallfall..). Aldri vært der, men hørt mye bra om stedet.

Ellers var jeg faktisk på rideleir i fjor (jeg er 24 nå). Var på kurs 1 på Marits rideskole. Dette kurset er egentlig ikke et "voksenkurs", men siden ikke skoleferien har begynt så var vi først og fremst veldig få, og halvparten var voksene (og jeg var blandt de yngste av de voksene også..). Det var faktisk veldig ok.

Ellers har jeg vært på rideleir i Sverige som er veldig typisk voksen-/familieleir. Stedet heter Tunarp. Det er lagt opp slik at en leier en leilighet på et torp. For hver leilighet en leier må en leie minst en hest også. Dvs at en kan dra med familien og at noen rir, mens noen finner på andre ting (se på hjemmesidene deres for andre aktiviterer). Når jeg har dratt har vi vært en større vennegjeng som har leid et stort torp sammen med flere leiligheter. Og enten hatt egen hest/ponni eller hatt en hest på deling (går også). En ordner seg med mat og sånt selv, og må bare møte opp til rideøktene og utføre nødvendig stell med hesten selvfølgelig. Stedet er preget veldig av feltrittsmiljøet. En rir noe dressur (ikke veldig spennende dersom det er det du vil lære, men greit nok), hopper litt på banen, hopper terrengbaner (kjempegøy!) og drar på supre galoppturer på sandstiene og jordene som er i skogsområdet som tilhører stedet (gedigent område!). Ridelærerne som har vært der da jeg har vært der (har vel vært der fire somre?) har vært veldig flinke og hyggelige. Spesialisert seg stortsett i sprang og feltritt. Et sted du bare må dra dersom du liker lange galoppturer i skogen og hopning av naturhindre. De har selvfølgelig ulike nivåer, så en kan fint dra dit selv om en er nybegynner og egentlig ikke har tenkt til å hoppe terrengbane eller dra på galoppturer. Helt fantastisk natur, og flotte hester (stortsett svenske halvblodshester og store ponnier. Du velger ved bestilling om du vil ha hest eller ponni). Anbefales.. Men du bør nesten ha bil. Tar en hel dag å komme seg dit med tog, og det er mye bytting (men jeg og en venninde klarte det også vi..).

--
spoff

Redigert av spoff den 05/02/2003 23:43:43
Gå til toppen av siden

*NiNa*
» VIP

Norway

Skrevet - 06/02/2003 :  12:44:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*NiNa*  Svar med kopi av melding
Jeg har bare vaert paa en rideleir, nemlig paa E.K.T. Langedrag... Det var kjempekoselig der:) Omtrent bare koselige folk og maten var kjempegod! Vi fikk vaere med paa masse f.eks. den foerste dagen skulle en av hestene der ha foell og vi fikk komme inn aa se da foellet var nyfoedt.. Kjempesoett:D Dessuten fikk vi laere masse annet der - om andre husdyr, ulver, andre dyr de hadde der osv. Det var skikkelig koselig der! Eneste minus jeg kan komme paa er at de bare hadde fjordinger. Den jeg fikk var megalat og jeg endte opp med aa maatte sitte og sparke paa ho hele tida. Det blei litt slitsomt ettersom hu var skikkelig sta ogsaa:p Hvis jeg skulle dratt dit igjen maatte de faatt seg noen andre hester enn fjordinger... Noen av de var jo bra, men mesteparten var ganske late:s Vi hadde en del teori som vi laerte en del av. Kom paa et minus til: vi var ca 15 stk paa hver gruppe naar vi red. Jeg hadde bare ridd i 3-4 aar paa den tiden og derfor ble jeg & venninna mi (som hadde ridd like lenge) plassert med nybegynnerne, altsaa folk som aldri hadde sitti paa en hest foer:S Dette var kjempekjedelig OG jeg tror ikke vi trava en gang paa turen. Var bare naar vi hoppa at vi trava.. Det var kjedelig ettersom jeg elsker en frisk galopp!! Gå til toppen av siden

*Jane*

Norway

Skrevet - 06/02/2003 :  12:51:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ang rideleir for de litt "større"!!

Grorud Gård har egent fjortis leir i sommerferien! der er det mest de som er rundt 13-15, men det er selvfølgelig noen av de eldre også. Men det er ikke enkelt å finne noen rideleirer for de over 16! men på fjortisleiren er det hvert fall ikke bare 10 åringer!

Kurset der er veldig bra med kjempe flinke ridelærere.

Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.