hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Rideleir
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Rideleir/rideskole
 Rideleir
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

Mix1

Norway

Skrevet - 24/12/2002 :  02:18:25  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMix1  Svar med kopi av melding
Du har kankje begynt å tenke på sommerens rideleir? Men hvor bør du egentlig dra/ikke dra?

Spørsmålet til debatten er: Hvilke(n) rideleir(er) har du vært på? Har du noe å anbefale? Noe du ikke vil anbefale? Hva er dine erfaringer når det gjelder forventninger, hestene, ridelærerne, undervisningen, ukeplanen, rommene/stedet dere sov, sikkerheten, maten, prisen, o.s.v.? Hvilke aktiviterer hadde dere (med og uten hest)? Var det en rideleir for fjellridning, annen turridning, islandshester, ponnileir, dressur, sprang, feltritt, western, kjøring eller annet?

--
Mix1, Moderator hestemarked.no

Lisa__Moen

» VIP

Skrevet - 25/12/2002 :  20:55:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisa__Moen  Svar med kopi av melding
Jeg var på rideleir på Modum Islandshestesenter og er veldig fornøyd, de hadde leid en sæter på fjellet i Flå. Hestene som var der var bare islandshester og de var kjempefine, vi kunne velge om vi ville ri på langtur eller to korte turer og om vi ville ri gangarter eller hoppe, alle kunne velge hest selv og prøve den den første dagen og hvis den ikke passet så kunne vi bytte med noen andre. Kjempebra rideleir!!!! (Ikke for dyrt heller). Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 27/12/2002 :  01:05:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg har vært mye på weekendkurs (og også rideleir) på Marits rideskole (http://www.maritsrideskole.no). Anbefales! Les mer om rideleir (og weekendkurs) på hjemmesidene deres..

--
spoff
Gå til toppen av siden

einstein

» VIP

Norway

Skrevet - 27/12/2002 :  10:31:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stall Verdens Ende anbefales!! var der i sommer og det var kjempekjekt!!!

Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 27/12/2002 :  13:16:52  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
jeg var på hovland ridestall en gang, og der var det ræva ass. lærte ingenting! kunne alt fra før. heldigvis betalte jeg ikke da jeg vant den i pennyklubben for 4 år siden.

Gå til toppen av siden

kerry

» VIP

Norway

Skrevet - 27/12/2002 :  23:09:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidekerry  Svar med kopi av melding
Østby ridesenter i skjeberg er ganske bra. Var der for noen år siden :)De som driver det er flinke og jeg lærte endel!

Gå til toppen av siden

Athletic_Crown

Skrevet - 27/12/2002 :  23:29:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
var på skogshorn rideleir i sommer.. anbefales ikke.. hele rideleiren er på et fjell, hemsedal. beitene til hestene var store, men det var ikke noe gress, bare 1 meter høy gjørme, over hele greia.. gjerdene var også helt ødelagte, og flere hester kom seg ut. på brosjyren stod det at man kunne få bade med hestene, men dette fikk vi jo ikke gjort(selv om det var varmt!)lederen var 18-19 år, og ridelærerne 13-15 !! de kunne jo mindre enn elevene nesten.. veldig uproffesjonelt sted egentlig.. ikke noe system eller rutiner i det hele tatt.. ikke stort utvalg av hester heller.. de fleste hestene var jo kalblods eller fjording, og 2 islandshester.. god mat, men det var veldig dyrt for en sånn uke der!
kristine
Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 28/12/2002 :  16:45:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding

Her skal jeg skrive litt om de rideleirene jeg har vært på:

Sulseter

En forferdelig dårlig rideleir (i mine øyne), vi skulle få hester og jeg sa at jeg kunne skritte, trave og nesten galoppere (jeg kunne galoppere helt fint), også ba jeg om en snill hest.
Jo jeg fikk en snill liten fjording som hadde hatt en nybegynner sist uke.
Vi skulle begynne med tur, og så fort vi var utenfor gjerde rundt stallen prøvde hesten og stikke av!
Så jeg spurte om jeg kunne bli med den andre gruppen og ri på banen, jo da, fjordingen ville absolutt IKKE gå på sporet.
Og da det ble delt opp i 3 grupper fikk jeg byttet hest, jeg havnet på nybegynner gruppa som var for dem som skulle begynne og trave, problemet var at hesten min ikke gad og gå.
På tur ble jeg satt bakerst og de bare red fra meg enda jeg sendte fremover at de måtte vente, det hendte flere ganger at jeg mistet dem av syne i et kvarter eller sånn, og hva som hadde skjedd hvis hesten fant ut at den skulle løpe ut med meg på ryggen tør jeg ikke tenke på en gang!
Det var noen ungdommer som jobbet der, men de fleste var kjempe sure og sinte.
Andbefaling: IKKE DRA DIT!

Peer Gynt:
Denne rideleiren likte jeg meg på! Vi lærte masse, men jeg synnes de var litt vel strenge kanskje?
Slik som at vi ikke fikk galoppere alle sammen, vi måtte ha voksne med som holdt hestene og så galopperte vi en og en og så sto det en voksen og passet på når du kom frem (det var bare små strekkninger).
Andbefaling: hm... du kan godt dra ditt, men jeg tror det ville vært kjedelig og dra ditt igjen til neste år også.

Fjellrittet:
Megga supert, dupert sted!
Enneste dumme var at det var med to 11 åringer, noe jeg trodde vi kom til og slippe, de skapte en del bry ved og ikke tørre og galoppere noen ganger, noe jeg ble ganske sur av.
Fikk en masse morssome opplevelser, og en masse fine bilder!
Andbefaling: Kjempe fint sted og dra, alt er supert, men ikke tro at du skal slippe de vanlige nybegynnerne!
Adresse: http://fjellrittet.no

Grorud Gård:
Dette er et supert sted, med gode hester.
Kjempe koselige ridelærere og kjempe megga god mat!
Du kommer til og lære en masse og ha det kjempe gøy!
Andbefaling: Du bør VIRKELIG prøve dette stedet!
Adresse: http://grorudgard.no
Gå til toppen av siden

*Jane*

Norway

Skrevet - 03/01/2003 :  16:28:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vil også anbefale Grorud Gård!! har vært der 7 ganger på rideleir.
Du lærer masse, kjempe bra hester, flinke instruktører, god mat, masse hygglige folk.

Til sommern skal jeg kansje være der i to uker!!!

Jeg vil anbefale Grorud Rideleir til alle, uansett nivå!!!

Gå til toppen av siden

Chaconne

» VIP

Norway

Skrevet - 03/01/2003 :  18:57:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseChaconne  Svar med kopi av melding
jeg har vert på stall-k 2 ganger og jeg er ikke imponert, men det var jo greit egentlig.. Jeg red der til vanlig oxo, så jeg viste ossen hester jeg ville ha, så det var ikek noe problem..
hyttene vi lå på var oxo kjempe koselig..
Noen av ridelererne var kjempe greie og andre ikke fult så greie =/
Siden det står overalt at det er en av norges beste rideleirer så syns jeg de burde ha litt bedere undervisning osv! Jeg lærte endel, men var ikke helt fornøyd der..
Maten var elendig, vi fikk halvkokt spagetti blant annet :P så de lå i store klumper..
Det var ulike aktiviteter der som tømmekjøring, gymkhana, lang tur, bading++ så vi hadde det morro, men siden de sier at de er en av norges beste rideleirer burde de få det litt bedere der!! ville ikke anbefalt det, men det var morsommere andre året, så d kommer jo litt ann på hvem ridelerer\hest osv du får da!!
Gå til toppen av siden

Anette

Norway

Skrevet - 03/01/2003 :  21:00:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
Østby Ridesenter i Skjeberg er det beste! Der er det kjempetrivelige folk og mange fine hester. Anbefales til folk på alle nivåer. Sjekk www.ostby-ridesenter.no

Gå til toppen av siden

meg

Skrevet - 04/01/2003 :  20:44:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Har noen spørsmål til dere som har vært på grorud gård eller østby.
1) Var det store hester der?
2) Var det noen i alderen 14-16år der?
3) Hvor gode var de beste rytterne?
4) Blir det lagt vekt på grunnleggende dressur der?
5) Hvordan var miljøet?
6) Passer rideleiren for dem som har ridd i over ti år?
Kan dere fortelle litt? Jeg vurderer å dra ditt!
Gå til toppen av siden

Anette

Norway

Skrevet - 04/01/2003 :  23:32:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
til meg:
Jeg har ridd på Østby i 8 år, er 2 år siden jeg sluttet og kjøpte meg egen hest nå. Har vært på rideleir der 4 ganger, i 95, 96, 98 og 00. Det er kjempefint der, man rir to ganger om dagen, en gang dressur og en gang sprang. Det er mange flotte store hester der. Det blir lagt mye vekt på den grunnleggende dressuren, og instruktørene er kjempeflinke. De eldste er vel rundt 17-18 år vil jeg tro. De som driver det er kjempehyggelige. Du kan jo ringe dit eller sjekke hjemmesiden hvis du lurer på noe mer..

Gå til toppen av siden

*Jane*

Norway

Skrevet - 05/01/2003 :  19:49:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei meg!

Grorud:
1. ja det er den del store hester der! de som er trenger en stor hest får det!
2. Det er vel ikke så veldig mange over 16 der. men en del mellom 14-16 år. og i sommerferien har de en fjortis uke, der de som er fjorten og oppover kan komme.
3.de beste rytterne kunne all den grunnleggende dressuren, og ganske mye sprang. Noen hadde også med seg egene hester.
4. ja det blir lagt vekt på grunnleggende dressur.
5.Miljøet er kjempe bra!! mange hygglige folk, og gode instruktører.
6. tja, passer rideleiren for noen som har ridd i ti år? det kommer litt ann på hva personen kan, men jeg er ikke så sikker. Greit at instruktørene kan mye, men når man har ridd så pass lenge kan man jo mye selv også!!
Jeg kan nesten ikke svare korrekt på det!
Men skjekk ut hjemmesiden dems: www.grorudgaard.no

Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 06/01/2003 :  23:37:51  Vis profil  Svar med kopi av melding

Jeg har vært på flere gode rideleirer, og den beste av dem var, synes jeg, Stall Klopp Galopp i trøndelag. Vi lærte kanskje ikke så veldig mye der, men vi hadde det veldig moro, og blei servert god, hjemmelaget mat. Det er omtrent alle slags hesteraser der, og utrolig bra turterreng! Anbefales!

Samtidig vil jeg benytte anledningen til å ADVARE ALLE MOT LEFDALS RIDESKOLE!!!! Hestene der er skvetne og nervøse (-virker mishandlet), de fòres med muggen mat, står inne i boksen hele dagen med sal og hodelag, har nesten ikke flis og står i møkkete bokser, og dessuten så biter menge av dem (det er ikke fordi de virker "slemme", men tvert imot at de er nervøse -vil heller være i fred og snur seg bort fra deg!) Rommene er dessuten stygge og møkkete, vi lærte INGENTING der, Anders Lefdal som eier og driver stedet kjefter på elevene og slår hestene, og maten var heller ikke akkurat beundringsverdig!

Oppsummert: Dette er den værste stallen jeg har satt mine ben i! Hestene er unormalt skvetne, ridelærerne er sure og kjeftete, spesielt Anders Lefdal som løper rundt og pisker hestene mens folk rir på dem slik at hesten blir vettskremt og rytteren detter av! Det skjedde flere ganger! Helt vanvittig! LEFDALS RIDESKOLE ANBEFALES IKKE!!!!!!!!

Gå til toppen av siden

HannaogHelge

» VIP

Norway

Skrevet - 06/01/2003 :  23:39:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHannaogHelge  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHannaogHelge  Svar med kopi av melding
Jeg har jobbet litt/jobber på en plass som heter Hest i Villmark. Den er drevet av voksne folk og målgruppen er også ungdom og voksne.
Du behøver ikke å være ridevant for å komme dit. De driver i hovedsak med turridning og alle hestene er Islandshester(jeg skal antakelig ha med og bruke min Nordlandshest til sommeren når jeg skal jobbe der.)
De har hester for enhver smak, men felles for dem alle er at de er rolige og trygge. Turlederne er erfarne hestefolk.
Foruten hester driver de med Låvedanser, og det gamle grisehuset er nylig ominnredet til pub og selskapslokaler. Det er også bar og selskapslokaler oppe på låven. Det finnes også en leir på stedet med en teepee(indianertelt, vet ikke åssen det skrives..) og en lavvu. Hva er vel ikke koseligere enn å sovne på myke reinsdyrfeller, med et varmt og sprakende bål i midten av teepee'en/lavvun?
Oppe i leiren står det også en badestamp, denne blir fyrt opp om ønskelig. De har alt fra timesturer til flere dagers turer, på flere dagersturene rir vi til en annen leir og overnatter der.
Stedet ligger på Gjernes, i Risør kommune, ca midt mellom Risør og Kragerø by.
Hvis du ønsker en tur på allrighte hester, med allright miljø er dette plassen! Ta forøvrig en titt på hjemmesida http://www.hestivillmark.no for mer informasjon! Der finnes også telefon/fax og e-post adr.
Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.