hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Rideleir
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Rideleir/rideskole
 Rideleir
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

Katza

» VIP

Norway

Skrevet - 18/08/2004 :  09:08:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKatza  Svar med kopi av melding
Hei!!

Jeg har vært på 2 rideleirer, Skogshorn og Marits rideskole!

Skogshorn; dette er en kjempebra rideleir, med kjempefine hester! alle hestene er trygge og fine, og man får dratt på rideturer. Det er mange valgfrie aktiviteter, og maten er god!! Turen til tropicana er oxo kjempebra Jeg vil anbefale skogshorn til ALLE, da ridelærerne oxo er bra! Mye sosialt samvær!!

Marits rideskole; Jeg har vært her to ganger. Man lærer mye dressur, ikke fullt så mye sprang. Det er nesten ingen turridning, og det er jo litt dumt. terrengbanen er kjempemorsom og maten er god!! De har mange flotte hester, med mye personlighet! Marits rideskole er virkelig å anbefale!!!

Kozzi Katta
Gå til toppen av siden

KaldblodsJinta

» VIP

Skrevet - 22/08/2004 :  10:32:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKaldblodsJinta  Svar med kopi av melding
Jeg var på Rideleir på Hvinden hestesenter! Er ganske fornøyd men kunne vært bedre!! Vi rei på lange turer og på ridebanen og galopperte og hoppa og stelte hestene kjempe godt osv
Hvor ligger Marit`s rideskole??

I love Boys and Horses"""!!
Redigert av - KaldblodsJinta den 22/08/2004 10:35:22 Gå til toppen av siden

kvikklina

» VIP

Skrevet - 28/08/2004 :  21:33:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
marits rideskole!!!!
man skulle ikke tror at den rideskolen eies og drives av en som skulle vere "så" god i dressur.det vi har funnet ut nå er at det var hesten hennes som gjorde at hun (Marit Delebekk) var så god i dressur...altså Ragant som er en helt utrolig hest ...det jeg vil si at hester skal ikke tvinges til å senke hode å gå på tøylen(noe som blir gjort på marits) den skal rides i form!!!....detsuten er det ikke alle hestene som går ute der i det hele tatt ...som det står i dyrvernsloven.....hesten har krav på minst 1 times utegang hver dag.....mnmn....rideskolen er grei nok for den som bare reiser på rideleir for å ha det moro....mn ikke for den som skal lære noe samtidig som at man skal ha det moro.....
Gå til toppen av siden

kvikklina

» VIP

Skrevet - 28/08/2004 :  21:46:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
bare for å si det slik jeg sier ikke at dere ikke bør dra til marits ...bare det at jeg ikke synest noe om stedet...greit?.....en ting til som vaR UTROLIG IRRITERENDES var hundene til marit som dreiv å løp inn og ut av ridehuset mens vi hadde time....å marit ble sur på oss om vi ikke passet på at vi rei ned hunden...det mener jeg at blir helt feil.....vi skal ikke passe oss for hunder som de ikke greier å passe på...det er faktisk vi som betaler for rideleiren vi betaler ikke for at vi skal passe oss for hundene hennes...i samtlige timer..... Gå til toppen av siden

kvikklina

» VIP

Skrevet - 28/08/2004 :  21:49:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
rettelse fra forige innlegg......passet på at vi ikke tråkka på hundene ikke passa på at vi red hundene ned Gå til toppen av siden

Ellbell

Norway

Skrevet - 24/09/2004 :  17:07:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideEllbell  Svar med kopi av melding
Hei hei.
Ville dele mine erfaringer med folk=)

Har vært på Stall-K 3ganger, syns stedet er ok, og blir gjerne det jeg faller tilbake på når jeg ser etter leir. Sist gang dro jeg dit da det var folk på min alder, dvs litt eldre, der.
Stall-K er en helt grei ridleir, de har hester for enhver, rideundervisningen er bra om du rir i hallen eller på den stor utebana, men den lille er et lite gjørmehøl altså! Det burde de gjøre noe med!
Maten er klassisk leirmat, ikke verdens beste, men levelig. Blir litt lei av tørr kneip og nughatti 3ganger om dagen, men er man på leir, er man på leir.
Du drar til Stall-K hvis du vil RI og ikke mer. Kveldsaktivitetene er mer styr en morsomt, men man kan ha det gøy med folket du sover på rom med, og det er alltid litt småtrist å dra.
Har mange morsomme minner derfra! Vi ble blant annet tvunget til å fore kvelds til alle hestene på stall en dag da vi sov over teoritimen…=) Gøy var det jo!
Langturen er for så vidt enormt kjedelig hvis man er vant til å gjøre noe annet enn å skritte på tur.

Var på Skogshorn for et par år tilbake og må virkelig si at stedet falt i smak hos meg!
Her er ingen snobbete, fisefine dressurtanter som tenker at å trave på tur er en stor synd!
Mye turridning, men her er det både trav og galopp, kryssing av bekker og litt opp og ned. Vi red også barbaktur og hadde dressurtime barbak, kjempeartig. Hestene er hardføre ordentlige hester som står ute uansett vær. Koselige hytter og meget god mat, koselige ridelærere og morsomme aktiviteter utenom og om kvelden.
Du drar til Skogshorn hvis du vil ha det gøy på hesten og samtidig lære litt. Du får ikke MA undervisning men det får så være. Alle tiders!

Må også anbefale Atlungstad, da jeg pleide å ri der før. Har aldri vært på sommerleir der, bare påskekurs med egen hest, men det var det morsomste og beste leiren jeg har vært på i mitt liv! Tenk min daværende, lille, 24 år gammle, stive, støle, sure nordlandshest hoppet nesten metern og fikk beundrende blikk av selv de på rideskolhestene etter en omgang under Ann-Cathrin! Kurs med henne anbefales uansett!

Ellbell&þyrladyret

Gi meg en vrengt polvott - any day! Gå til toppen av siden

horsegirl***

Skrevet - 13/10/2004 :  20:07:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
heisann kaldblods_girl! jeg vil bare si at marit`s rideskole ligger i skjeberg (ved fredrikstad et sted). skal du dit? når da?
Gå til toppen av siden

plutoloop

» VIP

Norway

Skrevet - 15/10/2004 :  21:12:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har noen vært på Stall Bergan? Noen som synes det er kult der? Vil gjerne dra dit til neste år! =) Selv om Skogshorn er kjempebra! (Vil bare prøve noe nytt)
"Ikke en time i livet er bortkastet dersom den brukes på hesteryggen" - Winston Churchill Gå til toppen av siden

*Ida-pida*

» VIP

Skrevet - 16/02/2005 :  17:04:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eg har vært på STRAND "RIDESKOLE"... Kor i all verden har den tittelen vestlandets beste rideleir fra??? Oki d e jo ganske gøy der for så vidt...men du lærer ikke særlig mye! Hvis du vil dra på rideleir for å RI og holde på med hester er IKKE dette stedet for deg! Vi red bare 7 timer hele uken, men hestene gikk dobbelt så mye for det var to på hver hest. Det er ganske kynisk å stappe inn 30 deltagere på 15 hester og å love mange aktiviteter som vi ikke blir gjort i virkeligheten! Derfor det e en billig rideleir.. Men eg hadde det gøy og fikk en ny venninne som eg besøkte neste år Så dette blir mer en aktivitet/ride-leir, noe som ikke passet så godt for meg som vil ha mer hest på rideleir. Eg skal ikke dit igjen, men andre kan sikkert ha en kjekk uke der...?

Har også vært på ATLUNGSTAD Vil gi denne leiren ros. Et fint miljø og flinke folk! Men ble litt for lite aktiviteter her...høydepunktet bading me hestene ble ikke noe av Kule hester og en flink instruktør Et bra inntrykk etterpå, men nå i etter tid vil jeg dra et annet sted i sommer på eventyr leitende etter super rideleiren -ikke den perfekte, men der jeg er helt fornøyd og vil dra tilbake neste år
Gå til toppen av siden

Fancypants

Skrevet - 24/06/2007 :  18:10:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFancypants  Svar med kopi av melding
Her er ingen snobbete, fisefine dressurtanter som tenker at å trave på tur er en stor synd!
*tilber* Dette kunne ikke være mer sant! Jeg simpelthen elsker det stedet!! Det eneste negative du får høre om Skogshorn kommer ifra dem prippne jentene som ikke tåler noe møkk på fingrene..

Og, Kvikklina mange jeg kjenner har vært på Marits, og reiser tilbake hvert år. De er alle kjempefornøyd med opphold og undervisning.. Og sier de lærer masse.. Så kanskje det er deg det er noe gale med?

Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion - Ralph W. Emerson Gå til toppen av siden

kenyelgen

» VIP

Skrevet - 09/07/2007 :  20:35:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har vert masse på kurser på Rauland ridesenter. Dit er det alltid hyggelig og komme!! De har gode velutdannede hester, og det er og veldig greit å komme dit med egen hest, da det ikke er forstyrrende elementer som privatstaller, hingstestasjon osv der... De har feltrittløype, og supre turmuligheter, i tilleg til bra ridehall. Jeg drar stadig tilbake:) Gå til toppen av siden

tutta19

» VIP

Skrevet - 11/07/2007 :  21:47:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vil på d sterkeste anbefale stall klopp galopp.10 år siden jeg var der nå, men husker d like godt dene dag i dag. D er på en måte noe spesielt ved dette stedet, veldig koselig sted. Ble veldig godt tatt vare på der, alle var meget hyggelige. Må skryte av maten som var svært god.De hadde satset på dette, du fikk ikke den billigste maten liksom. Turene var kjempefine, og du følte deg trygg.Fine, flinke hester. Var der i 3 år på rad.
Var også et år på sagaøya hestesenter. Bare islandshester her.Fint sted, men maten var ikke på langt nær så flott. Turne gikk vel litt fort for seg kanskje?Litt uorganisert..
Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 09/08/2007 :  12:53:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
Jeg var på Stall-K i år Lærte masse og hadde det kjempe gøy!:)
Red for Torunn Jordet, og må si at hun er veldig dyktig:)
Elsket terrengbanen der, den var supergøyal!!
Vi fikk bo i en kjempe koselig hytte.. ;)
Maten var helt OK, men kunne vært bedre..
Vi hadde 1 teoritime hver dag, og kveldaktiviteter:)
Det var trist å dra hjem igjen fra stedet..
- ANBEFALLES!!

Jeg var på Lefdals to ganger, første gangen var helt ok. Men andre gangen som var i 2003 var ikke helt ok.... Måltidene kom alltid brått og vi fikk nesten ikke tid til å spise maten... Hytten vår var helt forferdelig, det var masse edderkopper og spinndelvev over alt! Møkkete fra uka før.. Så vi måtte skrubbe hytta første dagen..
Fikk en kjempe herlig ponni da, Holly Nebo:)
På ridetimene lærte jeg ingenting!! Kunne alt fra før! Ble instuert av en som ikke var særlig utdannet..
Jeg anbefaller ikke Lefdal.. Men det kan jo hende det har blitt mye bedre siden 2001 og 2003 !

- Jasmine og Ponniene - Gå til toppen av siden

MitziMarie

» VIP

Skrevet - 14/08/2007 :  12:17:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei, jeg skal skrive litt om rideleirene jeg har vært på ;)

Stall - K:
Var første rideleiren jeg var på. Jeg syns den var en kul rideleir, og langturen er kjempemorsom. Når jeg var der, delte alle ponnier. Men det brydde meg ikke no særlig, siden Snemand (ponnien, var nydelig<3)
Jeg var for ung for feltrittbanen, var litt misfornøyd. Men det er en grei rideleir. Har mye med smak og behag og gjøre ;) Syns det var litt vell mange deltakere.

Røysland:
På Røysland var vi ikke så mange, og det var massevis av kule og snille folk og hester. Fikk en islandshest som het Ari, jeg lærte og tølte, enda han hadde noen dårlige vaner som at han hele tiden gikk over i "grisepass." Båten var ødelagt dessverre, men man skal kunne dra ut med båt og sånn. Mye fritid, og hestene står masse ute. Jeg var veldig ivrig med og hjelpe til, så vi fikk fôre privathestene med brødskalker, fylle vann og sånne ting. Syns det var veldig koselig der. For de som vil ha det gøy ;)

Marits Rideskole:
Marits er en kjempefin rideskole. Jeg starter med Charm - X, men siden jeg hadde ridd i 5 år, byttet jeg. Og fikk Mr. Charles, søøt ponni, men mye rotter der hvor han stod :( Uansett kom jeg på nybegynner kurs, men jeg lærte alikevel mye, siden jeg fikk litt egen undervisning på egen volte :) Lærte mye, og morsomme konkuranser og aktiviteter. Anbefales ^^

Stall Tajet:
Her fikk jeg Fritjof, pennyhesten fra 1997 :) Han var en søt og snill hest. Var der andre uka i år. Vi hadde mye dårlig vær, så det ble oversvømmelse på veien etter og ha overnatta på setra, jeg og to andre elever + ledere red noen hester over vannet, mens andre ble leid. Red en som het Dufa over vannet. Utrolig morsom opplevelse, + at noen hester som gikk løs i skogen gikk på hver sin side av meg. Hehe, gikk og koste med Palle hele veien, anyway, det var sprangkonkuranse med omhopping i både 40 & 60 (vant i 60 ;D) Og vi var bare 4 på gruppa. Fikk ridd barbak, og western. Galloperte i westernsal ;O Kjempegøy :) Veldig god, hjemmelagd mat og fine sovesteder. Det er masse morsomme ting, natursti også. Det var dessverre for kaldt til og bade, ellers tror jeg kansje man får det. Du får kost, og strigla føllene også. Du lærer natural horsemanship og :) Egen fjortissuke for de som vil ;)

Lefdal:
Var der på helgeleir med mamma, to venniner og deres mammaer. Utrolig morsom helg (untatt lite uhell..). Mamma var helt nybegynner og fikk prøvd gallop og bommer. Lærte mye, og hoppet 80 med Chester som jeg hadde. Vledig morro, var shettisgallop, hvor jeg som er 163, red en ponni som het SNowboy. Det var utrolig gøy. Falt av og kom mange runder etter de andre, i fullstendig latterkrampe ;P Hestene virker som har det bra, og går mye ute. Du har en del frihet, og får vært litt hos hesten din ellers. Det var løshopping og, funny :) Siste dagen var det et uhell, med vennina mi som fikk bitt av øret. På grunn av en ponni og mat. Men Lefdal tok det veldig alvorlig, og det er en veldig morsomm weekend uansett.
Gå til toppen av siden

Iseliin

» VIP

Skrevet - 17/08/2007 :  20:40:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei :) Jeg har vært på 3 rideleirer :)
Skal fortelle litt om alle:)

Marits Rideskole:
Jeg var helt nybegynner når jeg kom dit. Undervisningen var bra. Jeg hadde en som het Siri Anne. Flink hun:) Maten var helt grei. Er en stund siden så jeg husker ikke så mye fra stedet. Likte ikke sengene da. Så ble til at jeg sov på gulvet:) Var noen kløende dyr i sengene.. Som man ikke så..

Lefdals Rideskole:
Jeg elsker lefdals. Menneskene og stedet:D Jeg elsker det <3 Jeg har vært der 9 ganger tror jeg:) Weekend kurs + rideleirer og jobbing der. Maten er veldig god, det eneste som er dumt med maten er at de som rir på siste time ikke alltid for nok mat. Maten blir spist opp før man kommer dit. Det er litt dumt. Undervisningen er bra, kommer du på en time som ikke er bra for deg, så bytter man:) Hestene er nydelige <3 Har aldri blitt bitt der.. Så skjønner ikke helt det med bitingen en sa.. Har også jobbet der og maten er ikke muggen. Hestene står mye ute:) Det er noen som sjekker beitene oppmot vær dag for skader på hestene, og er en skadet kommer den inn. Jeg har lært masse på Lefdals. I ridning og hvordan man behandler hester. Det er kjempe bra! Anbefales på det sterkeste:D

Grauff - Danmark:
Har bare vært der en gang, sommeren 07. Det var bra der:) Utrolig god mat! Og kjempe bra brakker:) Var 2 ridetimer om dagen så var det ikke mer. Litt dumt, for man brukte mye tid på å gå rundt å ikke gjøre mye, men man fant jo på ting og:) Hestene er veldig fine, de er salgshester så de hadde ikke mange uvaner:) Noe som var veldig dumt er at boksene ikke ble møkket.. De sto i halmen lenge, før man slang inn ny malm oppå den gamle halmen.. Jeg er ikke vant til halm, men sånn skal det vel ikke være? Bra instruksjon:) Men lefdals er bedre;D Hehe:) Men anbefales dette også:)

Og det med at jeg sa at det var 2 ridetimer så ikke mer, er at det ikke var flere aktiviteter.. Så ikke at de burde ha flere ridetimer :P Hehe

Gå til toppen av siden
Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.