hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor syk kan man bli?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Hvor syk kan man bli?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Stall Miks

» VIP

Skrevet - 11/09/2004 :  16:58:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Formosissima:

Ærlig talt.... Vil du lese/høre sterke reaksjoner på voldtekt/mishandling av mennesker er de jo bare å gå inn på andre websider en hestemarked... På Hestemarked diskuteres det faktisk hester og da er det vel ikke rart at det blir reagert sterkt på dette her..........
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 11/09/2004 :  17:16:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Godt poeng....

Og jeg har til gode å se førstesida på DB at en hest har blitt seksuellt mishandlet...Men når det gjelder mennesker har det vært oppslag gjentatte ganger, så ikke sleng ut slike påstander når det ikke er tilfelle.

Uansett er det det grusomme og syke handlinger som ikke er i samsvar med verken menneskers ellers dyrs normale adferd, det er nok mine siste ord i denne sammenheng.

Redigert av - xxxx den 11/09/2004 17:22:04 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 11/09/2004 :  18:06:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg slenger ikke ut påstander, jeg spør bare -hvorfor- det er så mye verre når det er et dyr, enn når det er et menneske? Verre er det ikke. Dette er jo også et spørsmål om dyr, så derfor tar jeg det opp her på hestemarked.no., siden saken allerede var begynt diskutert.

Gr 8 ride, som jeg har poengtert før - jeg sier ikke at det er greit, at det ikke er sykt osv., jeg vil bare vite hvorfor det er verre når det utføres mot en hest, enn når det gjøres mot et menneske. Selv når det skjer utrolig mye mer mot mennesker enn mot dyr.
Saken var vel forøvrig på førstesiden til VG, om jeg ikke tar helt feil.

Er forøvrig helt enig med eligj, det er sikker veldig mange foreldre som også er redde etter dette.
Gå til toppen av siden

Stall Miks

» VIP

Skrevet - 11/09/2004 :  18:36:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Formosissima: Hvorfor det er så mye verre når det er et dyr? Synspunktene våre er egentlig et udiskutabelt tema...... Du MENER det er verre med mennesker, jeg MENER det er verre med dyr, That`s life.. Så svaret på ditt spørsmål blir veldig forskjellig utifra hvem du spør. Synes du faktisk har fått mange svar både for og imot, så jeg skjønner ikke hvorfor du fortsetter å spørre.
Og det stod faktisk ikke på forsiden til VG, men inni avisen.
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 11/09/2004 :  19:13:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg har kun svart når folk har snakket til meg, slik som jeg gjør nå. Nå føler jeg at div. folk begynner å bli vel hissige, så nå trekker jeg meg ut av diskusjonen. Jeg har sagt mitt, samt at jeg også har gitt utrykk for at jeg synes dette er fælt, og absolutt ikke formildende selv om dette er et dyr.

Det er ingen grunn til å hisse seg opp :-)
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 11/09/2004 :  19:14:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Å voldta en hest til den dør?! FINNES det noe sykere og mere grusomt man kan gjøre mot et dyr??? Håper de som har gjort dette blir tatt..og straffet HARDT!
Synes voldtekt i seg selv er noe som blir slått altfor lite ned på... Både når det gjelder dyr OG mennesker. (og ja, jeg ser på bruk av springsele som voldtekt) Hørte for et tid tilbake at straffen for å tagge er hardere enn strafffen mån får for å ha voldtatt... Om dette stemmer vet jeg ikke (men det skulle ikke forundre meg) Sykt er det ihvertfall uansett.

Stakkars stakkars hester... Hvordan det er det hele tatt er mulig å voldta en hest til døde er mer en jeg kan forstå.. Hestene må ha vært rimelig KRAFTIG neddopet for ikke å ha gjort motstand... Tror neppe det var smertefritt :/
Synd de ikke sparka hue av de jævlæne.
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 11/09/2004 :  20:49:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg reagerer ikke på at folk synes dette er fælt. Jeg synes også at det er grusomt å mishandle dyr på denne måten. Jeg reagerer, i likhet med Fossissima, på utsagn om at det er verre å utsette dyr for slikt enn å gjøre det mot mennesker. Egentlig er det meningsløst å sette slike ting opp mot hverandre: Hva er verst? Hva ville man velge foran det andre? Selvfølgelig er det ille uansett hvem det går ut over. Det er bare det at jeg blir litt sjokkert noen ganger av ting folk finner på å si.. Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 13/09/2004 :  13:35:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Videre vitner det om at dere har en fullstendig urealistisk oppfattelse av hva en hest er, hva den "tenker", hvilke følelser den har, hva som påvirker dens oppførsel og så videre. Og ikke minst, hva som styrer reproduksjonen hos hest i forhold til det vi kaller seksualitet hos mennesker. Det er faktisk forskjell på dyr og mennesker, selv om enkelte mennesker har vanskelig for å innse dette.

Da har du missforstått virkelig hva jeg mente! På mange måter er det absolutt verre med mennesker som voldtar dyr til døde... Men det går selvsagt begge veier. jeg syns absolutt synd på alle som har opplevd slike ting, og jeg vet de har det fælt.

Og mitt utsagn har INGENTING med menneskeliggjøring av hesten å gjøre. Men hva myndihetene gjør med slike mennesker. Dagens politikk er helt på bærtur i Norge, og straffen for å lage falske penger er verre enn straffen for å voldta barn! Hva i huleste slags straff tror du noen som hadde gjort dette i Norge hadde fått??? 14 dagers fengsel KANSJE!
Når dette skjer mot mennesker får de iallefall svi litt (selv om norge er et naivt og lite flinkt land når det kommer til straff).

Jeg håper de i danmark har vett til å kastrere dette mennesket.

Det er noe som heter dyrenes rettigheter også...

Gå til toppen av siden

Vibeke & Dixie

» VIP

Norway

Skrevet - 18/09/2004 :  20:32:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideVibeke & Dixie  Send %s1% en ICQ meldingVibeke & Dixie  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVibeke & Dixie  Svar med kopi av melding
Hei
Ja, så klart dette er sykt!
Forskrudde mennesker!
Det er ille at både dyr og mennesker blir voldtatt, ingen tvil.
Slike mennesker burde få hard straff!

*VIBO* Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 18/09/2004 :  21:51:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det mulig!?!? Skjønner ikke hva som får folk til å gjøre noe sånt jeg!! Blir så utrolig sint... Når jeg leste det, fikk jeg en sånn rar følelse, veit ikke hva det var, men en blanding av sinne, tristhet og engstelse kanskje?? Tenk at noen gjør noe sånt, må jo ha seriøse problemer... Tenk o m noe sånt hadde skjedd med hesten min, stakars hestene som har blitt utsatt for dette.!! Og eierne dems, de må jo være helt fortvilet!! Huff...
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

MariaR

» VIP

Norway

Skrevet - 22/09/2004 :  22:01:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMariaR  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMariaR  Svar med kopi av melding
dette syns jeg var ille! :'( hadde ikke trodd noen klart å gjøre noe slikt jeg..! mn hestene måtte ha vært dopet ned lr noe, for tviler på at mannen hadde klart å gjort det, hvis de var helt "tilstede"...!
R.I.P. Mr Pilot!

Vil alltid elske deg gutten min! *Borte gjemt, men aldri glemt*
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 09/10/2004 :  07:49:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lovte jeg skulle sjekke det litt opp i etterkant på jobben, og "ståa" nå er at Politiet har utlovet en dusør på 150.000 kr som kan føre til at gjerningsmannen blir tatt.

Den danske dyrlegeforeninga har også tatt initativ til et felles landsdekkende meldesystem for å forebygge mishandling av hest.
Det vil si at absolutt alle dyrleger får tilgang på bla. informasjon ang. omfang/type av skader osv., også mildere overgrep vil bli registert!

Desverre er slik mishandling som dette å se altfor ofte.
Bare i Nord Tyskland har det vært over 200 tilfeller de seneste åra, og også i England er det oppdaget grov mishandling som dette....

Redigert av - xxxx den 09/10/2004 09:15:21 Gå til toppen av siden

Yoshi

» VIP

Skrevet - 12/10/2004 :  15:41:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det som skremmer meg mest er at det i Norge faktisk ikke er ulovlig å ha sex med dyr. Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 12/10/2004 :  23:27:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
At det er lov å kn**** et dyr sier jo litt om hvor SYKE visse folk er , og det mest skremmende er at disse syke folka ikke nødvendigvis er "på bunnen av samfunnet", noen av dem sitter høyt oppe i det politiske systemet og har faktisk makt.. Scary...
Nei uff...Jeg blir helt dårlig... Det Norske rettssystemet er jo ikke akkruat kjent for å være så strengt at det gjør no eller, så HVIS disse folka blir tatt, hva skjer med de? Får de en liten skjennepreken for så å bli sendt rett ut i samfunnet igjen?

Uansett, stakkars, stakkars hester...
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 18/10/2004 :  19:53:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Han her har åpenbart tooooooooooooooooooooooooore problemer..... Han burde få livstids-straff!!!
www.hestene.no Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.