hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva jobber DERE som ??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Hva jobber DERE som ??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 17

Guro
» VIP

Skrevet - 14/09/2004 :  22:17:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nå må du endelig huske at forhold "nå til dags" ikke akkurat pleier å vare evig. Eller "til døden skiller dere ad".

Du kan ikke gå rundt og tro at du og typen vil være sammen for evig, og derfor sluntre i å ta en ordentlig utdannelse.

Opprinnelig postet av Formosissima

Puste inn og ut et par ganger nå Silje , og ikke ta innover deg alle andre sine tankesprang osv.

Ellers: God ide å bli med denne øøh..husker ikke helt hvem, eiendomsmegleren. Kan jo hende du syns det virker kjempegøy.
Tror forresten salgstalent så generellt er ganske viktig også, ikke bare interesse for eiendommer.

Ellers: søk litt på nett selv, ikke bare spør...let og finn, tenk litt på egen hånd og kom fram til en konklusjon eller fire, så du har noe å forholde deg til
Det er ikke lett å velge hva man skal drive med resten av livet!
Men det er heller ikke verdens undergang å velge feil...

Guro
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 14/09/2004 :  22:25:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har sendt mailer til forfattere, forskere, interiørarkitekter, arkitekte og eiendomsmeglere. Og fikk svar fra de fleste. (sendte vel til ca. 7 stk folk fre hver yrkesgruppe)
Forskerne og int.arkitektene svarte at de trivdes med jobben men at lønna var elendig (ja, noen av de skrev det) Og at virkelig ønsket seg høyere lønn. Arkitektene fikk bare bare svar fra 2.. husker ikke helt hva de skrev men fikk ikke inntrykk av at de to jeg spurte var så fornøyd med jobben sin (selvsagt er det mange andre arkitekter som sikkert ELSKER jobben sin..) Forfattern skrev at det var vanskelig å leve av å være forfatter og at det var det hardeste yrker han noensinne hadde vært borti. Eiendomsmelgerene skrev at man måtte være flink til kundebehandling og at det var mye jobbing til tider.
Hvordan jeg er med mennesker vet jeg ikke..men tror ikke jeg er noe sosialt genì for å si det sånn.. er vel ganske asosial til tider og Veeeeeldig sjenert. :P Så med mindre jeg forandrer meg så tror jeg ikke eiendomsmelger er yrket for meg..men jeg kan jo bli med han gubben og se om det er no artig. Veit jo aldri :) (har sotte i kassa i sånn ca 8 dager nå og i dag ble jeg bare tomatrød i ansiktet EN gang.. *klappe for seg selv*)

*ballongen nærmer seg bakken*
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 14/09/2004 :  22:29:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Og Formosissima.. det er jo lov å håpe :) (at forholdet varer altså) Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 14/09/2004 :  22:43:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Puster som bare det jeg Guro, man blir bare litt oppgitt av og til ;-P
Får unnskylde meg med at jeg sitter her med feber og dundrende vondt i hodet, etter ridning i drittvær i går. Grr.

Redigert av - Silje-og-Tindra den 14/09/2004 22:43:52 Gå til toppen av siden

Raggis

» VIP

Norway

Skrevet - 15/09/2004 :  02:08:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRaggis  Svar med kopi av melding
*sikle store sikel og snørrklaser*
Vel.. kanskje det er hesten, Silje? Og ikke været? *fnis*
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 15/09/2004 :  09:37:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
For all del, nei. Vignir-klomp gjør ikke slikt ;-) Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 16/09/2004 :  08:04:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dere som studere/jobber...
BRENNER dere virkelig for det dere jobber/studere? Eller liker dere det "bare litt" ? Eller..? Hva fikk dere til å velge det yrket/studiet? *nysgjerrig*
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 16/09/2004 :  10:17:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg er ikke spesielt interessert i akkurat digitale medier, men medier og kommunikasjon generelt. Jeg valgte digitale medier fordi dette så mer interessant ut en ren medievitenskap, samt at det var enklere å komme inn på ;-)
Angrer ikke i dag.
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 16/09/2004 :  16:58:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Litt off-topic kanskje, men lurte på om det var noen her som faktisk jobbet med hester? Eller er det hest på fritiden for alle? Vurderer seriøst å jobbe med hester i framtiden (ta utdanning i England), bryr meg ikke om penger/status/arbeidstid, er mer opptatt av å jobbe med noe jeg liker. Så hvis noen har erfaringer med jobbing med hest, rideinstruktør, stallhjelp, drive med oppstalling, ridelærerutdanning/BHS eksamener i Storbritannia, folkehøgskole med hest, ol, er jeg interesstert i å høre om de! :)

Åh, en ting til: Noen som vet om du får tatt studielån for å ta ridelærer utdanning? Noen som har/vet om noen som har erfaring dette? I såfall regnes det da som "annen utdanning" slik at du får 8000kr per mnd i ti mnder (alt som lån hvis du bor hjemme, 3200kr som stipend hvis du bor alene)?

Redigert av - Eva V den 16/09/2004 17:10:28 Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 16/09/2004 :  17:56:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Åh, en ting til: Noen som vet om du får tatt studielån for å ta ridelærer utdanning? Noen som har/vet om noen som har erfaring dette? I såfall regnes det da som "annen utdanning" slik at du får 8000kr per mnd i ti mnder (alt som lån hvis du bor hjemme, 3200kr som stipend hvis du bor alene)?

Opprinnelig postet av MissEva

Du får iallfall studielån om du tar ridelærerutdannelse på Starum. Ta kontakt med Lånekassa når det gjelder andre tilbud. Jeg vet ikke Har ikke tatt noe hesteutdannelse.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 16/09/2004 :  19:30:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Man får ikke 8000 i mndn. lenger i studielån. Man får 6000. Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 16/09/2004 :  20:09:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Finnes det noen islandshestutdannelse i Norge ? Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 16/09/2004 :  21:01:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Man får ikke 8000 i mndn. lenger i studielån. Man får 6000.

Opprinnelig postet av Formosissima

Det er vel 8000kr/mnd du får. Men du får utbetalt en stor andel først (sånn at du har råd til bøker etc), og så 6000kr/mnd. Men i snitt 8000kr/mnd. Er det ikke sånn?

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 16/09/2004 :  22:01:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Gjennomsnittlig, ja. Men det "telles" jo ikke.
Man får utbetalt 6052 pr. måned.
16 000,- ved skolestart, som da skal gå til depositum, skolepenger, stipend o.l., (noe mindre for de som ikke har lang reisevei for å komme hjem på besøk), og deretter 16 000,- i Januar.
Jeg skjønner bare ikke hvorfor de ikke la de 16 000 i Januar til månedspengene istedet..
Gå til toppen av siden

villblesa

Skrevet - 16/09/2004 :  23:00:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hopper inn her for å si at man kan ha fint hus, bra bil, samboer, barn og hest selv om man ikke tjener 400 000 Jeg har deltids jobb med årsinntekt på under 200 000 og mannen tjener rundt 250-260. Basert på dette klarer vi godt å betjene et lån på 900 000, utgifter til to biler, barnehage plass og hest. Og vi har fortsatt penger igjen til mat og klær. Jeg har i tilegg et lite studielån. Nå er vi heldige som har billig stallplass og eget beite på sommeren. jeg har en fem årig utdannelse jeg ikke bruker, fordi jeg etter fem år innså at mine behov har forandret seg...dette ville uansett ikke ført til en spesiellt betalt jobb, hvis jeg ikke hadde fått en lederstilling da. Men da ville jeg ikke fått tid til hverken hest eller barn så det hadde ikke vært aktuellt. nå jobber jeg innen helse sektoren og stortrives med det, fantaserer om å ta litt skole på kveldstid for å hoppe noen trinn på lønnstigen.

Trivsel på jobb er viktig, ja! Men.... trivsel på fritiden er viktigere, og ikke minst...at man HAR fritid!

Hva med å gå noen slags form for landbruksskole? Da kan du jobbe med mye forskjellig, på landbruks kontor eller lignende. Da vil du ah en ni fire jobb, ikke s 400 000 i året, men du vil ha fritid som du kan bruke på hest og kjæreste. Og så lenge dere er to med fast inntekt får dere lån til hus....
Gå til toppen av siden
Side: av 17 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.