hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva jobber DERE som ??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Hva jobber DERE som ??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 17

Skogstroll

Norway

Skrevet - 19/09/2004 :  00:14:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
takk takk :) utdannelse er noe jeg alltid har ment jeg skal ha.. Å sitte i kassa på Rimi resten av livet er ikkeno for meg.. *grøsse* Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 19/09/2004 :  20:10:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror kanskje dyrepleier hadde vært noe jeg... Selv om lønna er på bunnen... Kanskje det hadde vært mulig og kombinert det med noe annet innen hest/dyr ? Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 19/09/2004 :  20:10:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror kanskje dyrepleier hadde vært noe jeg... Selv om lønna er på bunnen... Kanskje det hadde vært mulig og kombinert det med noe annet innen hest/dyr ? Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 19/09/2004 :  21:50:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Tror kanskje dyrepleier hadde vært noe jeg... Selv om lønna er på bunnen... Kanskje det hadde vært mulig og kombinert det med noe annet innen hest/dyr ?

Opprinnelig postet av BabyLunah

Sjekk forresten disse sidene i forbindelse med dyrepleierstudiet og -yrket.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 19/09/2004 :  22:02:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei spoff :) Takk for linken. Lageret den i favoritter jeg...
Desverre hadde de ikke skrevet noe om Utdannelse og om yrket ennå men det kommer vel kanskje...
På Jobbfeber står det at det er 200 000 i begynnerlønn..synes da ikke det hørtes SÅ illle ut? Men jeg vet jo ikke hvor mye man øker i lønn etterhvert da...

Det er ihvertfall et yrke jeg hadde trivdes med! (tror jeg) Tror ikke det er så lett å komme inn men? Må man ha matte??
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 19/09/2004 :  22:31:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oj... 14studieplasser og 500søkere hvert år! Og krav til høye poeng fra fordypningsfag...?
Da ligger jeg nok tynt an..*sukk*
Tror snittet mitt ligger på 3,3 eller no..Og jeg har bare ett fordypningsfag (engelsk)
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 20/09/2004 :  18:27:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Ja, krava til noen studier er temmelig høyt, det er en side med poengkrav, husker ikke hvilken, men samordna opptak har noe: http://www.samordnaopptak.no/statistikk/04/poenggrenser_hoved_04.htm (3,3 blir 33poeng, + du får 2 ekstra poeng for hvert fordypningsfag utenom det obligatoriske, 1/2 ekstra poenf for hvert år med et real fag og 3 poeng for folkehøgskole/millitæret)

Fint hus, bil, båt, osv må du ikke regne med du har før du er noe å tretti :P

Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 20/09/2004 :  19:52:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
skal da ikke ha båt jeg.. Heller ikke noe stort hus...(maks 110kvm) først hus og stall, så hest, så bil :P
Men ALLERFØRST: utdanning.

Vet ikke om jeg kanskje bør ta opp noen fag for å komme inn på dyrepleierstudiet ? Tror jeg må det hvis jeg skal komme inn der..
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 20/09/2004 :  20:26:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
De har dyrepleier også i Danmark. Sjekk mulighetene for å dra utenlands..

En kommentar. Dersom du har som krav å tjene godt, og synes at en begynnerlønn på 200.000 ikke er så ille kan du heller si at du ikke er så opptatt av lønn. 200.000 kr i begynnerlønn er etter min oppfattelse ganske dårlig. Men i bunn og grunn er ikke god lønn viktigst. For min del er iallfall trivsel mye viktigere. Men når du sier god lønn tror jeg folk misforstår deg veldig her. Stryk ditt punkt om god lønn

Forresten.. Angående studier med høye krav er det ofte vel så lurt å ta videreutdannelse ved å følge noen kurs på universitetet f.eks. fremfor å ta opp noe fra vgs. På dyrepleier vet jeg ikke hvordan det er, men f.eks. på veterinær kan det være veldig lurt å ta litt kjemi og biokjemi iallfall, både for å få ekstra poeng, og for å få en mykere start på veterinærstudiet. På dyrepleier er nok utdannelsen mer praktisk lagt opp, og om du drar samme fordel med "myk start" ved å ta ekstra utdannelse vet jeg ikke. Men du får sikkert ekstra poeng ved å ta noen kurs om ikke annet.

PS: Tror du ikke trenger mer enn generell studiekompetanse, og gode karakterer for å komme inn på dyrepleier. Ta kontakt med veths og hør med en studieveileder om hva du bør gjøre. De kan ofte gi deg råd til alternative bakveier til studiene.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 20/09/2004 20:33:48 Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 20/09/2004 :  21:47:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Dette er kanskje bittelitt off topic men som studiested må jeg anbefale Grimstad. Koselig by masse studenter passe med liv :D -ting blir hva man selv gjør det til!
"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 20/09/2004 :  21:58:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Med god lønn mener jeg vel sånn ca 400 000 og oppover .. eller noe i den duren.
Men hvis jeg jobber meg noe jeg elsker så blir lønna liksom ikke like viktig.. Jobber jeg med noe jeg bare "liker litt"/synes er helt okey, så blir lønna litt viktigere.... For da skal jeg ha råd til å holde på med det jeg liker i fritiden..ettersom jeg ikker jobber med det. (hvis dere skjønner :P :P :P )

Drømmen er selvsagt en jobb jeg elsker med super lønn, men det kan jeg like gjerne bare gi opp (får jeg mer og mer inntrykk av) Så da får jeg vel satse på en jobb jeg virkelig trives med og som jeg tjener godt nok til å kunne betale det jeg trenger.
Gå til toppen av siden

gunzilla

Skrevet - 20/09/2004 :  22:38:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det noen her som jobber i informasjonsbransjen?
Og kan anbefale en skole foran en annen f.eks?
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 21/09/2004 :  17:35:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva mener du med informasjonsbransjen? Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 21/09/2004 :  18:01:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Okej.si at jeg stryker punktet om at jeg vil "bli rik" (får heller satse på at jeg finner en type som ikke stikker :P + ta opp lån til hus og bil)
Da blir de viktigste punktete trivsel + gode arbeidstider..

Kanskje jeg klarer å finne noe..
Gå til toppen av siden

gunzilla

Skrevet - 21/09/2004 :  23:20:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eligj: Med informasjonsbransjen mener jeg folk som kanskje har
utdanning innen informasjon og samfunnskontakt, og jobber som
informasjonskonsulent eller informasjonssjef.
Det høres ut som denne utdanningen matcher meg ganske bra.
Men jeg vet ikke hvordan jobbmulighetene er, spesielt ikke på
mindre steder.. Må vel være en viss størrelse på bedriftene før
de ansetter informasjonskonsulenter? Er vel bortkastet med
utdannelse om jeg ikke får brukt den til noe..? :)

Jeg fant denne (litt krasse?) artikkelen, som absolutt inneholder noen sannheter. http://www.umag.no/skole/artikkel.html?id=44

Det er faktisk nesten så jeg angrer på at jeg ikke valgte et yrkesfag på vgs som leder til fagbrev. Hadde vært kjekt å være ferdig utdannet rørlegger f.eks nå, tjent greit og ikke hatt studielån! :)
Håndverkere er det alltid bruk for, så kan man bygge på til mester og kanskje starte egen bedrift.
Vet ikke hvor vanskelig det er å få relevant jobb etter høgskoleutdanning, det varierer vel etter retningen du har gått også, men hører jo både om lærere og sivilingeniører som sliter med å få jobb som nyutdannet. Ikke særlig oppløftende, da! :p

Kanskje litt utenfor topic, men penger var jo også en del av diskusjonen.. Og det betyr en del, kanskje 1/3 ;)
http://aftenbladet.no/nyheter/okonomi/article.jhtml?articleID=5819

Gå til toppen av siden
Side: av 17 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.55 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.