hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hestefilmer
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Hestefilmer
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Mezzy

Skrevet - 08/09/2004 :  10:37:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMezzy  Svar med kopi av melding
Sånn passe.. Men så har ikke jeg helt sansen for Rebecca Liljeberg, da

På coveret til videoen står det...

"Sanna är en ung tjej som inget högre önskar sig än att få en alldeles egen häst. En dag när hon är på väg till skolan hamnar hon av en slump i ett stall där det står tre stycken arabhästar i karantän. Hästarna är en gåva från ett annat land till den svenska staten som dock beslutat sig för att slakta dem. Utan att tänka på konsekvenserna bestämmer Sanna sig för att rädda den svarta arabhingsten Sherdil. Hon tar den till ett övergivet torp mitt i skogen.
Snart letar inte bara föräldrar och kamrater efter dem, utan även den svenska militären och polisen."

Redigert av - Mezzy den 08/09/2004 10:38:58 Gå til toppen av siden

KEV

Skrevet - 08/09/2004 :  16:09:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mitt aller første innlegg her. Får se om jeg får det til ;)

Av hestefilmer husker jeg noen.
Sylvester var en film med Melissa Gilbert.
Daydream beliver var med Miranda Otto.
Black beauty var nevnt her tror jeg.
Stuntrytteren (husker ikke originaltittel) er sendt på TV3 et par ganger.
Ellers er det jo den gamle filmen National Velvet med Elixzabeth Taylor.
Oppfølgeren heter International Velvet og var med Melissa Gilbert.
The Man from Snowy River 1 og 2 (australske filmer) handler mye om hester.

Av serier husker jeg veldig godt Follyfoot. Fra 70-tallet men gikk i reprise for en tid tilbake.
Black beauty (Silkesvarten) var også en lang serie (med Judi Bowker, eller no slikt..)
Hestens öga het en svensk serie i 3 deler fra galoppmiljøet. Ble filmet i sort-hvitt og ble sendt på 80-tallet en gang mener jeg.
Ellers er den en nyere islandsk ungdomsserie i 6 deler. Husker ikke helt tittelen, gikk på Svensk TV for få år siden.

Er vel egentlig ganske sikker på at jeg har glemt noen også, men det var dette jeg kom på i farten.

Kristin
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 08/09/2004 :  22:05:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
National Velvet tror jeg at jeg har sett :) Gaaammel film right ? Var koselig den =)

Noen som har sett I Tølt Over Island forresten ?
Gå til toppen av siden

KEV

Skrevet - 09/09/2004 :  08:06:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
National Velvet tror jeg at jeg har sett :) Gaaammel film right ? Var koselig den =)

Noen som har sett I Tølt Over Island forresten ?

Opprinnelig postet av BabyLunah

Joda, National velvet er ganske gammel. Tipper på 30-tallet en gang, kanskje 40-tallet. (har den på video hjemme, men husker ikke helt) Elizabeth Taylor var bare jentungen i filmen. Mickey Rooney var ikke gamle karen han heller i filmen.

I Tølt over Island inbiller jeg meg må være den serien jeg ikke husket navnet på. Men husker nå at den heter A legend to ride. Det var om en gjeng turister som er på tur over Island sammen med islandske tuleder. (To brødre + mor.) Ei finsk (Kaisa) og fransk jente sammen med en amerikansk familie + noen til. Og med legenden om Glumur Blackhat. Da snakker vi om samme serie? Ja, har sett den og har opptak hjemme.

Spiller opp og sparer på de hestefilmer og serier jeg kommer over på TV.

Og snakk om serier: Den sorte hingsten har gått i evigheter på TV. Forløperen var et par spillefilmer med samme navn.

kristin
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 09/09/2004 :  08:46:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er den samme filmen ja :D :D :D Nå ble jeg kjempglad! =) Trudde nesten det bare var meg som hadde sett den jeg :P (har lett etter den lenge !!! ) Har du peil på hvor jeg kan få kjøpt den ? Gå til toppen av siden

KEV

Skrevet - 09/09/2004 :  08:53:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det er den samme filmen ja :D :D :D Nå ble jeg kjempglad! =) Trudde nesten det bare var meg som hadde sett den jeg :P (har lett etter den lenge !!! ) Har du peil på hvor jeg kan få kjøpt den ?

Opprinnelig postet av BabyLunah

Med filmen mener du den islandske serien, ikke sant ;)
Vet ikke hvor den er å få kjøpt. Spilte den opp selv fra Svensk TV for et par år siden så jeg har den hjemme på VHS-kassett. Det er jo mulighet for å kopiere en VHS (gjorde det mye før i tiden), men opptaket blir jo selvsagt ikke 100%.
Du kan jo kanskje gjøre et søk på en nettside med filmsalg på originaltittel? A Legend To Ride.
Er ganske mange med godt utvalg på nettet.
Ellers så kan jeg jo sette på serien hjemme og se om det kommer opp noe info i rulleteksten som kan hjelpe litt på vei.

Kristin
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 09/09/2004 :  09:09:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det var den islandske serien jeg mente ja :) Så den på Påskemorgen på Nrk for noen år siden og har leta etter den siden det.. Skal prøve å søke på orginialtittel og se om jeg finner noe Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 09/09/2004 :  09:44:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå har jeg leta... og jeg fant bare litt fakta om filmen (på engelsk) Fant ingen steder jeg kunne kjøpe den... Gå til toppen av siden

mamo

» VIP

Skrevet - 09/09/2004 :  09:45:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor kan man få tak i diverse hestefilmer? Husker serien "I tølt over Island", så den på tv som serie ja. Syntes den var fin og ville ha den, men aner ikke hvor jeg skal finne den. Kom opp mange filmer og slikt her som jeg aldri har hørt om, men som jeg skla prøve å få tak i å se:) Gå til toppen av siden

KEV

Skrevet - 09/09/2004 :  12:27:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dessverre så kan jeg ikke hjelpe noe særlig hvor man får tak i diverse hestefilmer. Det hender man er heldig og at noen dukker opp på TV en gang i mellom. Alle de jeg har er tatt opp fra TV.
Slik som Daydream Beliver hadde jeg aldri hørt opp men satte på rec. Angrer ikke på det idag. Denne filmen har også tittelen The girl who came to late twice (ca. slik). (det beste er vel å finne fansiden til Miranda Otto. Var i hvertfall slik jeg fant ut at filmen har to ulike titler).
Sylvester og International Velvet på samme måte. Sistnevnte er sendt på TV et par ganger. Melissa Gilbert spilte i begge. (Kan kanskje finne mer info om filmene på en fanside om Melissa)
Snowy River-filmene har jeg i hvertfall sett på VHS. Det var med skuespillerne Tom Burlinson og Sigrid Thornton (Fansiden til Sigrid hadde noe om filmene synes jeg å huske).
Kanskje kan man via fansidene finne ut mer om filmene og om de er i handelen.
Den svarte hingsten skulle vel være mulig å oppdrive tror jeg. Det samme med National Velvet.

Problemet med de aller fleste hestefilmer er vel at de aldri ble noen store publikumsvinnere eller kassasuksesser. Og det er enormt mange filmer som ikke er gitt ut på DVD el. VHS. Er vel andre (og mer kjente og populære filmer) som gis ut først.

TV-serier er vel enda verre. Det kan jo hende at produksjonslandet kan ha noe til salgs, men har aldri sett noen av de mer kjente hesteseriene for salg, og spesielt ikke de som er noen år gamle.

I Tølt Over Island er nok vanskelig å få tak i vil jeg tro. Nå var vel denne serien en samproduskjon og jeg tror at slik som finske YLE Tv var en av bidragsyterne. Kanskje kan de hjelpe?
Jeg skal prøve å huske og se etter på rulleteksten om det kan være noen adresse el. til selskapet som produserte. Er vel kanskje mest håp hvis man tar kontakt med dem?

Uttrolig dumt filmer med hest i hovedrollen(e) er så vanskelig å oppdrive. Skulle gjerne hatt flere.

Kristin
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 09/09/2004 :  17:43:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Noen nevnte stuntrytteren, den husker jeg godt. Ei jente som dreiv å stupte med hester ned i et lite basseng på noe tivoligreier (høres helt sprøtt ut egentlig :P).. noen som vet hva den heter på engelsk?

vet om et par til, men har glemt navnet.. :P

Gå til toppen av siden

KEV

Skrevet - 10/09/2004 :  08:07:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Stuntrytteren heter på originalspråket: Wild hearts can´t be broken.
Vet ikke helt hva jeg synes om filmen. Klarer ikke helt å like plottet med hestene som "stuper" nedi de små bassengene. Skuespillere Gabrielle Anwar og Cliff Robertson.

Og for dere som etterlyste I tølt over Island.
Tittet på rulleteksten igår, men var fint lite info.
Serien ble skrevet og redigert av Titta Von Martens i 1997.
Den ble produsert av finske YLE TV1 i samarbeid med RUV og SVT (Svensk TV).
Det som kanskje går an å gjøre er å sende en mail til Svensk Television og spørre litt der. De sendte serien for ca. 2 år siden (da jeg tok den opp). Da under navnet Den trettonde ryttaren.

Kristin
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway

Skrevet - 10/09/2004 :  10:00:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! =) Tusentakk for all hjelp :) En av dere som har tatt den opp, hadde det vært mulig og kjøpt en kopi av dere?
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 19/09/2004 :  01:44:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg leser "Holmegaard" Jeg husker fra da jeg var barn 2 andre hestefilmer som jeg "elsket"
-Den hvite hingsten(vant stor sprangkonkuranse)
-De hvite hingstene(fra krigen og den spanske rideskole om hvordan hestene ble reddet fra å måtte ut i krigen)

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 19/09/2004 :  01:52:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kom på en hesteserie til som gikk på tvèn for mange år siden,tror det var på tvn eller no sånt!
-Star Runner( om en super traver hvor far døde i mystisk brann...)

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.