hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Eiendomsmegler
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Eiendomsmegler
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Skogstroll

Norway
Innlegg: 780

Skrevet - 30/08/2004 :  09:54:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette har vel egentlig ikke noe på et hesteforum å gjøre.. men jeg spør allikevel..

Har vurdert å begynne å eiendomsmeglerstudiet neste år, men vet ikke helt... Er det noen av dere som vet hvordan det er å jobbe som eiendomsmegler?
Vanskelig å få jobb? God lønn? Mye ettermiddags og helge arbeid? Kjedelig skolegang?

Håper noen kan svare

gunzilla

Innlegg: 40

Skrevet - 01/09/2004 :  15:25:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skriver det jeg har hørt, men spør en som jobber med det.
Eiendomsmegleryrket går for å være godt betalt, men de som tjener godt gjør det nok fordi de jobber mer enn andre. De er alltid tilgjengelig på telefon for kundene, det er jo budrunder mm.
Så på tv for litt siden at det er veldig mange som vil gå eiendomsmegler, men er du flink så finnes det sikkert jobb til deg..

Du kan jo sjekke ut denne reportasjen;
http://bodo-nu.no/GML_Bodonu/Spesial/20030409/selger.html

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Innlegg: 2031

Skrevet - 01/09/2004 :  20:45:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Du kan jo også stille spørsmålet på forumet: http://forum.kvinneguiden.no, der det sikkert er noen som er eiendomsmegler.
En ide kan jo være å prøve å få jobb som "visningsassistent" (jeg vet ikke om alle har det, men en del har det) da får du ta del i en liten bit av jobben, nemlig det å vise leiligheter, og samtidig får du helt sikkert litt inside information om hvordan jobben fortoner seg!!

Evt kan du jo bare stikke innom noen og spørre også, de bruker jo å være villig til å svare på spørsmål. De fleste er jo interessert i å rekruttere folk

Lykke til med yrkesvalget!!

~Guro
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway
Innlegg: 780

Skrevet - 02/09/2004 :  10:27:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! =) Takk for svar og tips! Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway
Innlegg: 780

Skrevet - 06/09/2004 :  13:41:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
leste repotasjen til gunzilla... høres ut som det er veldig stressende til tider! Han skriver at man må ha en brennende interesse for eiendommer og salg... og jeg har vel ikke akkurat det :P Så kanskje jeg skal finne meg noe annet?
Det eneste jeg har brennende interesse for er vel hester (+historiske og mytogoliske ting da ) Men å utdanne seg innen hestefagene innbærer sjelden god lønn etter hva jeg har forstått... :/
Vil gjerne tjene godt.
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Innlegg: 2031

Skrevet - 07/09/2004 :  11:11:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kanskje denne artikkelen i Aftenposten i dag kan være av det "opplysende" slaget (jeg bare skummet den, så jeg skal ikke si noe for sikkert.

http://www.aftenposten.no/utdannelse/article864023.ece

~Guro
Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway
Innlegg: 780

Skrevet - 07/09/2004 :  18:51:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei! =) Takk for tipset! Leste igjennom artikkelen og kom enda mer i tvil... Hehe... Er ikke SÅ interrisert i eiendommer og sånt.. Men jeg aner ikke hva annet jeg skal bli så.. Får se :)
Høres kjipt ut å møtte arbeide mye kveld og helger..
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.