hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Rådgivere på nettet?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Rådgivere på nettet?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Skogstroll

Norway
Innlegg: 780

Skrevet - 09/09/2004 :  08:55:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvor på nettet finner jeg utdannings rådgivere ?
Har litt (STORE ) problemer med å finne ut hva slags skole jeg skal gå på til året.. Har overhodet ingen anelse om hva jeg har lyst til så jeg tenkte det kanskje hadde hjulpet å skrevet til en rådgiver eller noe i den duren...Vil jobbe med hest (tror jeg) men vil samtidig tjene litt penger og.. (hesteyrker er vel ikke akkurat på toppen av lønnslista)

spoff

» VIP

Norway
Innlegg: 3639

Skrevet - 09/09/2004 :  10:52:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Om du vil jobbe med hest ville jeg forsøkt å kontakte studieveileder på Norsk Hestesenter. De har nok noe som heter noe ala det. Evnt ta kontakt med NRYF, og høre hva slags muligheter de mener du har. NRYF er ofte veldig behjelpelige.

Både NRYF og Norsk Hestesenter har stand på Oslo Horse show, så om du har tenkt deg dit er det en ypperlig anledning til å forhøre deg litt med de som står på standen der.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway
Innlegg: 780

Skrevet - 10/09/2004 :  09:52:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja det skal jeg gjøre :) Gå til toppen av siden

gunzilla

Innlegg: 40

Skrevet - 10/09/2004 :  20:49:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
BabyLunah:

Så godt å høre at ikke alle andre vet hva de skal bli! Litt trøst det da.
Jeg har hatt et friår etter vgs, nå har jeg begynt med interiør. Men har jo lyst å ta en høgskolegrad også, en mer langvarig utdannelse. (Tenkte på det hele forrige år da, og ble ikke så mye klokere, fant mest ut hva jeg ikke vil drive med..)
Helst har jeg lyst på noe kreativt, enten visuelt eller språklig, der jeg kan bruke hodet.
Har tenkt på BI og markedsføring, men vet ikke om økonomi er noe for meg, ikke hatt det før. Men er interessert i salg og markedsføring, stortrives med å selge tegninger her på Hestemarked!
Kunne tenkt meg å jobbe med markedsføring i en bedrift som selger ting, er vel bare BI i Norge som har markedsføring? Og det koster jo flesk! Tenkte det var verdt å tenke seg om en gang til jeg da..

Hehe, nå er jeg vel snart så desperat at jeg reiser til Oslo og betaler 3700 kr for yrkesveiledning på Emmali. Men tror egentlig ikke de hadde fortalt meg så mye annet enn det jeg vet allerede.
www.emmali.no
Vet ikke om andre steder de har seriøs studie/yrkesveiledning.


Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway
Innlegg: 780

Skrevet - 10/09/2004 :  21:19:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei Gunzilla =D Fint å høre at jeg ikke er alene :) :) :)
Tror det bare er BI som har markedsføring ja... de er ihvertfall de eneste som har eiendomsmegler studiet.. Koster rundt 30 000 i året å gå på BI..svinedyrt!
Har tenkt litt på eiendomsmeglerstudiet jeg da... Ikke fordi jeg er spesielt intresert i salg men fordi jeg vil tjene godt :P Det er en dårlig begrunnelse for ¨velge yrke så det spørs nok om jeg ikke finner på noe annet :P
Det eneste jeg vet er vel at jeg vil IKKE bli en av de som sliter med å betale regninger osv pga dårlig inntekt (som f.eks foreldra mine..) Vil gjerne tjene over 500 000..men da må man vel ha superkarakterer + gå 7år på skole...så det er ikke noe for meg.. :/ sukk..det skal ikke være lett nej!
Gå til toppen av siden

gunzilla

Innlegg: 40

Skrevet - 11/09/2004 :  14:22:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Men det er jo mye mellom minstelønn og 500.000 da.. :) Jeg har lest en undersøkelse som slo fast at penger ikke gjør folk lykkelig så lenge de har det de trenger (bolig, mat, klær), og det er nok noe i det.
Mange av de yrkene der man tjener godt krever nok mye av en, f.eks masse ansvar, lang arbeidstid, må ta med jobben hjem osv.
Som eiendomsmeglere som kanskje jobber fra tidlig morgen til langt på kvelden pluss helgene, og får betalt deretter. Ikke rart man tenker litt på penger når man skal velge yrke heller, se på boligprisene rundt Oslo! Lett for meg å si at man greier seg fint med 300.000 hver, jeg som bor langt ute på bygda nå? :p

Selvfølgelig kunne jeg tenkt meg å tjene bra også, men det er grenser for hvor langt jeg vil strekke meg for det. Ville ikke gjort en jobb jeg synes var pyton fordi lønna var bra. Er viktig å tenke på at man skal være på jobb 1/3 av døgnet.. :) God lønn betyr lite hvis man ikke trives i jobben.
Det er litt frustrerende å oppdage at det er vanskelig å tjene gode penger på det man interesserer seg mest for, ikkesant? ;) Er så mye som er gøy og interessant, men ikke veldig lønnsomt.


Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway
Innlegg: 4435

Skrevet - 11/09/2004 :  14:28:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Ta deg en tur til Oslo, og dra til blindern. Der har de studieveiledere som setter av nok tid til deg. En idè er å ringe og bestille time først ;-) Gå til toppen av siden

Skogstroll

Norway
Innlegg: 780

Skrevet - 11/09/2004 :  14:58:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Koster dette noe Formosissima?

Gunzilla, jeg kommer nok neppe til å holde ut med en jobb jeg hater..selv om lønna er topp. Vil også ha tid til kjæreste og egen hest..så jeg har halveis droppet eiendomsmegler planene...
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway
Innlegg: 4435

Skrevet - 11/09/2004 :  15:06:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Ikke annet enn tog/bussreise til Oslo, skulle jeg anta. Vet ikke om det koster noe for folk som ikke alt studerer der, men det troor jeg ikke. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.