hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Utdanning innen hest!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Jobb/utdanning
 Utdanning innen hest!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Inga&Sleipner

Norway
Innlegg: 246

Skrevet - 27/08/2004 :  19:08:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseInga&Sleipner  Svar med kopi av melding

Hei!!

Jeg er utrolig nyskjerrig på forskjellige yrker innen hest. Noen som vet om noen stilige yrker, bortsett fra det vanlige??(rideinstruktør o.s.v.!)

Ellers er jeg også interessert i å vite mer om forskjellige skoler der man får utdanning innen hest. Noen som har positive/negative erfaringer???

Inga&Sleipner

Black Baily <3

cecilie86

Innlegg: 53

Skrevet - 28/08/2004 :  09:22:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Yrker innen hest ja...hvis du tar fagbrevet innen hest er det jo mye rart å velge mellom! Salmaker, berider, ha din egen avlsstall...jeg vet ikke hvilket nivå du skal gå på, men av vgs i Akershus er det jo Hvam... Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway
Innlegg: 3639

Skrevet - 28/08/2004 :  22:32:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Veterinær. Dyrepleier.

Kanskje ikke fult så opplagt er fysioterapaut. Da kan du jobbe med terapiridning. Også ergoterapaut kan nok stille opp mye her. Finnes vel et og annet innen rusmisbrukavvendig, og den type terapi også. Men for å være helt ærlig vet jeg ikke helt hva slags utdannelse du bør ha her. Dette er mer utdannelser kombinertmed hest og mennesker. Hvor du sikkert også kan jobbe mye uten hest. På en måte sikkert veldig ok på den måten at man kan trekke seg fra hestedelen, og tjene relativt bra likevel. De rene hestejobbene er ofte dårlig betalte, og dessverre vanskelig å komme seg vekk fra dersom du innser at hest som jobb ikke egner seg.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway
Innlegg: 2178

Skrevet - 04/09/2004 :  20:54:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Bortsett fra det innen helse med hest og rideinstruktør kan man jo drive med for eksempel turisme med hest (ri med turister over jotunheimen, være reiseleder for reisebyrå som tilbyr ridning i eksotiske land, ol), underholdningsriding (ridderturneringer, show osv), stuntrytter i film (litt far-fetched her men, hehe), hovslager, avl, fôringsekspert, hesteutstyrsbutikkeier, hestehandler, berider, stallmester, osv :) Lykke til med hestekarriæren!
Gå til toppen av siden

eligj

Innlegg: 1294

Skrevet - 04/09/2004 :  20:58:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
På starum har de mye diverse kurs. Se www.nhest.no Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.