hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - stressa hest!!!!!!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Problematferd
 stressa hest!!!!!!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

zenta
» VIP

Skrevet - 27/08/2004 :  18:50:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei hei... hesten min er såååååå stressa på tur OG på banen!!! hva skal jeg gjøre??!! jeg har fått dyrlegen til og skjekke om hun har vondt eller er skadet, men det var hun ikke... hjelp!!!!!!!!klmz

xxxx

Skrevet - 27/08/2004 :  19:20:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kontakt heller en dyktig ridelærer å se hvordan hun/han takler hesten.Går det bra, må du få hjelp slik at også du kan klare å ri hesten like bra.Som oftest er "stressa" hester et problem som rytter forårsaker av en eller annen grunn.Om hesten misforstår eller ikke forstår, kan den bli stresset av bare det...

Oppsøk ridelærer.
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 27/08/2004 :  20:13:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Det er ikke tilfeldigvis en traver vel? Kan være litt av et prosjekt å omskolere disse (been there, eh...still there...;)), fordi problemet sitter i hodet, det eneste de virkelig kan er jo å løpe. Men det er utrolig mange debatter ang dette her på forumet, tror du vil finne mange tips der, samme om det er traver eller ikke:) Lykke til!
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Steggur

Norway

Skrevet - 29/08/2004 :  22:59:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
heysanne
kan det være fordi han får for mye for?? eller han bare vil fram.. prøv å longere han og se om han slapper av...
steggur stressa voldsomt da jæij fikk han.. jeg longerte litt og prøvdeå å få han til å skritte rolig og sånne ting...
jobba åsså litt på bakken... han har blitt mye bedre..
og han fårnesten ik for nu.. ska begynne å gi han mer når vi tar han fra beitet, men jeg ga han to never bygg, og dagen etter stressa han utroooli mye...

Koooz

du skal ikke allti tro at du vet:) Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 03/09/2004 :  00:25:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Du må prøve å fokusere litt på deg selv også! Som Natalie sier er det flere debatter er som går på stressa hester, og det skal være endel gode tips der! Søk på emnet, men finner du ikke noe svar på problemet ditt, så prøv å spesifiser hvordan situasjonen er:)
Hege Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 03/09/2004 :  00:27:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Og ja, enig med Gr 8 ride, oppsøk hjelp hos en ridelærer. Mye lettere for en person som ser deg og hesten i aksjon:)
Hege Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.